Волво Клуб - България

Full Version: алтернатор v70 mk2
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте
Дойде и моя ред да търся помощ.
Накратко се случи следното:
Ден1 примигваше осветлението в купето и фаровете като при спад в напрежението...
Ден2 редуваше примигване и лампата на алтернатора на таблото, като когато светеше лампата на таблото осветлението спираше да мига...
Ден3 лампата на таблото светеше постоянно
......,.................
12.2в при угасена кола и 11.5 при работеш двигател...
Та ако някой е имал подобен проблем да каже какво е сменил точно. Регулатор с четки или шайбата...или нещо друго
......,.................
Пс. Кофти момента е че се намирам в Англия и даже не ми се помисля за търсене на сервиз. Ще трябва да го правя сам.
Мерси предварително
Voltage regulator.

Хубавото е, че алтернатора се използва в много автомобили, съответно регулатора също е широко разпространен като резервна част. На General Motors поръчка е и се вгражда в какви ли не коли, включително и на новите Лада нива WTF?! В Българя преди 3-4 години броих 40-тина лева за такъв.
Подмяната му на място без да сваляш пистовия ремък и алтернатора е трудна, но не невъзможна задача. Съвет - поразрови се за снимки на твоя алтернатор, за да се ориентираш къде са болтчетата. Преди да тръгнеш да развиваш каквото и да е - откачи акумулатора!!!
Не са ти нужни специални инструменти - само гаечни ключове. Ще те излъжа но 13 или 14 и десятка.
УСПЕХ
Малко се позабавих с ремонта...
Смених реле-регулатора с идеята че четките са заминали, но се оказа че имаха още по 5мм.
Въпреки това лампата на таблото угасна и сега алтернатора работи...
Тъкмо се зарадвах и след 2 дена пак се появи това примигване на запалена кола...
Когато колата е загасена всичко е ок, което ме навежда на извода че или динамото е за смяна или има някоя "слаба маса"... волт метъра отчита леко презареждане около 14.8-15amp.
Пс. Ще се ровя пак този уикенд.