Волво Клуб - България

Full Version: компресия при В40 1.9ТД
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
mevdo Wrote:Наско ще ти откъсна лявото ухо - степен на сгъстяване и компресия НЕ са две еднакви неща!
Първото е съотношение между обемите на цилиндъра в долна и горна мъртва точка и показва колко пъти се намалява този обем при движението на буталото нагоре.
Второто е какво налягане се формира на газовете при движението на буталото.
Имат правопропорционална връзка , но са различни показатели, на терминологичен английски едното е compression ratio , а другото е compression pressure! Обикновено при турбинирани мотори компресията е по ниска както описах по-горе около 16-24, а степента на сгъстяване им е около 1:18! :wink:

АААААА не си давам ухото.
Знаех си аз че не са еднакви неща ама не знаех за кое от двете става въпрос. Май става въпрос за степен на сгъстяване - това което го дават по каталозите.

Да се... и аз... кат' не съм компетентен що се обаждам!?
mevdo Wrote:Наско ще ти откъсна лявото ухо - степен на сгъстяване и компресия НЕ са две еднакви неща!
Първото е съотношение между обемите на цилиндъра в долна и горна мъртва точка и показва колко пъти се намалява този обем при движението на буталото нагоре.
Второто е какво налягане се формира на газовете при движението на буталото.
Имат правопропорционална връзка , но са различни показатели, на терминологичен английски едното е compression ratio , а другото е compression pressure! Обикновено при турбинирани мотори компресията е по ниска както описах по-горе около 16-24, а степента на сгъстяване им е около 1:18! :wink:

АААААА не си давам ухото.
Знаех си аз че не са еднакви неща ама не знаех за кое от двете става въпрос. Май става въпрос за степен на сгъстяване - това което го дават по каталозите.

Да се... и аз... кат' не съм компетентен що се обаждам!?
Eine bier и ухото си е пак твое! Big Grin Big Grin Big Grin
Eine bier и ухото си е пак твое! Big Grin Big Grin Big Grin
mevdo Wrote:Eine bier и ухото си е пак твое! Big Grin Big Grin Big Grin
Не една а цели 2 (две!!!) ще те черпя ама дай да обсъдим тоя въпрос. Току що видях в каталога че Compression ratio, което предполагам е степента на сгъстяване е 20.5:1. Това е величина която е твърда и не се променя в процеса на работа. Компресията е нещо доста абстрактно и зависи от много неща като износване, налягането на въздуха който постъпва в цилиндъра и т.н... и предполагам се мери в Бар. Поради тая причина компресията с турбина е по-голяма от степента на сгъстяване защото въздуха влиза с по-голямо налягане, но при ниски обороти (при каквито обикновено се мери компресията) в идеалния случай компресията (измерена в атмосфери) трябва да бъде равна на степента на сгъстяване.

Прав ли съм бат' Мевдо?
mevdo Wrote:Eine bier и ухото си е пак твое! Big Grin Big Grin Big Grin
Не една а цели 2 (две!!!) ще те черпя ама дай да обсъдим тоя въпрос. Току що видях в каталога че Compression ratio, което предполагам е степента на сгъстяване е 20.5:1. Това е величина която е твърда и не се променя в процеса на работа. Компресията е нещо доста абстрактно и зависи от много неща като износване, налягането на въздуха който постъпва в цилиндъра и т.н... и предполагам се мери в Бар. Поради тая причина компресията с турбина е по-голяма от степента на сгъстяване защото въздуха влиза с по-голямо налягане, но при ниски обороти (при каквито обикновено се мери компресията) в идеалния случай компресията (измерена в атмосфери) трябва да бъде равна на степента на сгъстяване.

Прав ли съм бат' Мевдо?
Някои от турбинираните мотори /особено бензиновите, но за тях друг път на друго място/ се конструират и изработват с малко по малка компресия от нормалните атмосферни мотори, за да не се износят много бързо елементите от буталната група! Историята познава случаи на бутала разтопени като кашкавал! Компресията е величина , която не се влияе от налягането на постъпващия въздух! Влияе се от износването на триещите се елементи. За пример : откачи си въздухопровода след турбото и си измери компресията - пак ще е същата, а причината е , че формирането на налягането и неговото измерване става при затворени клапани - демек каквото влязло - влязло, сега ще го мачкаме. И на стартер да я мериш / около 250 - 300 об/мин/ и дори да намериш начин да го накараш да се върти с 2000 об/мин тоз мотор , компресията пак ще достигне пиковото си показание и по нагоре няма кой да я накара да отиде!
А заради това , че по някое време въздуха вече някой /турбото/ го наритва в цилиндрите, а не го засмуква/буталата при движение надолу/ челата на буталата са доста по-дебелички,сегментите са по-якички, има си маслено охлаждане на буталцата отдолу и разни други далаверки!
Ето ти пример с мотори дето са абсолютно еднакви , но единият е с турбина:

Голф 2 -
1.6 d - 54hp - ratio - 23,5 pressure - 34
1.6 td - 69hp - ratio - 23 pressure - 34

тука почти няма разлика,по-голямата мощност идва от факта , че се нагнетява по-голям обем въздух и при възпламеняването му заедно с нафтата, се отдава по-голяма енергия;

Пунто
1.7 d - 57hp - ratio - 20,5 pressure - 30
1.7 td - 70hp - ratio - 19 pressure - 26

тука има разлика горе долу за каквато говоря! Big Grin
Някои от турбинираните мотори /особено бензиновите, но за тях друг път на друго място/ се конструират и изработват с малко по малка компресия от нормалните атмосферни мотори, за да не се износят много бързо елементите от буталната група! Историята познава случаи на бутала разтопени като кашкавал! Компресията е величина , която не се влияе от налягането на постъпващия въздух! Влияе се от износването на триещите се елементи. За пример : откачи си въздухопровода след турбото и си измери компресията - пак ще е същата, а причината е , че формирането на налягането и неговото измерване става при затворени клапани - демек каквото влязло - влязло, сега ще го мачкаме. И на стартер да я мериш / около 250 - 300 об/мин/ и дори да намериш начин да го накараш да се върти с 2000 об/мин тоз мотор , компресията пак ще достигне пиковото си показание и по нагоре няма кой да я накара да отиде!
А заради това , че по някое време въздуха вече някой /турбото/ го наритва в цилиндрите, а не го засмуква/буталата при движение надолу/ челата на буталата са доста по-дебелички,сегментите са по-якички, има си маслено охлаждане на буталцата отдолу и разни други далаверки!
Ето ти пример с мотори дето са абсолютно еднакви , но единият е с турбина:

Голф 2 -
1.6 d - 54hp - ratio - 23,5 pressure - 34
1.6 td - 69hp - ratio - 23 pressure - 34

тука почти няма разлика,по-голямата мощност идва от факта , че се нагнетява по-голям обем въздух и при възпламеняването му заедно с нафтата, се отдава по-голяма енергия;

Пунто
1.7 d - 57hp - ratio - 20,5 pressure - 30
1.7 td - 70hp - ratio - 19 pressure - 26

тука има разлика горе долу за каквато говоря! Big Grin
Значи още една бира от мен имаш... ама ще трябва пак да ми го обясниш докато пием че тогава по-вдявам.
:drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :partyman: :partyman: :partyman: :partyman: :partyman:
Значи още една бира от мен имаш... ама ще трябва пак да ми го обясниш докато пием че тогава по-вдявам.
:drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :partyman: :partyman: :partyman: :partyman: :partyman:
Pages: 1 2 3