Волво Клуб - България

Full Version: Странно поведение на климатроника
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Привет съфорумци,
от около два месеца климатроника се държи странно. Настроен е на автоматичен режим на 23 градуса и не се пипа. При палене сутрин всичко се развива нормално до детската градина на малкия /около 15км и около 35мин./
След престоя там /около минута-две/ при потегляне, започва да обдухва доста "агресивно" и със сигурност надхвърля зададените градуси. До преди около месец не обръщах внимание - отдавах го на по-ниските температури и че купето изстиваше повече, когато отворим вратите. Последните седмица-две обаче, външните температури не са толкова ниски, т.к. колко да изстива това купе .......
Забелязах, че няма значение дали гася колата или не - ако съм с половинката, тя води детето в градината, а колата си работи - с мен вътре. Същото го прави и вечер, когато спрем пътьом да напазаруваме.
Дали някой от Вас е имал подобни симптоми - ясно е че ще се ходи на диагностика/профилактика, ама друг път Wink ............ след около месец де и исках да имам тема за размисъл /или безсънни нощи/.
Поздрави,
Здравей,
Аз имах подобрен проблем. В Мото-Пфое хванаха, че релето на климатроника (или компресора) беше дало фира - компресора не изключваше и си стоеше постоянно включен - беше края на лятото тогава. Ново реле - 20-ина лева оригинално.
Заслушай се дали чуваш щрак-щрак / т.е. вкл-изкл. на комресора Smile
При мен беше спряло да се чува .. ама кой да обърне внимание Smile
Може би пропуснах на напиша, че компресора на климатика не е включен, т.к. в момента системата работи на отопление. Късната пролет включвам компресора на климатика за да охлажда, но градусите си ми седят на 22-23.
Все пак довечера ще "ударя едно ухо"
Опита ли да почистиш датчика за вътрешна температура и прилежащото му вентилаторче?
awsom Wrote:Привет съфорумци,
от около два месеца климатроника се държи странно. Настроен е на автоматичен режим на 23 градуса и не се пипа. При палене сутрин всичко се развива нормално до детската градина на малкия /около 15км и около 35мин./
След престоя там /около минута-две/ при потегляне, започва да обдухва доста "агресивно" и със сигурност надхвърля зададените градуси. До преди около месец не обръщах внимание - отдавах го на по-ниските температури и че купето изстиваше повече, когато отворим вратите. Последните седмица-две обаче, външните температури не са толкова ниски, т.к. колко да изстива това купе .......
Забелязах, че няма значение дали гася колата или не - ако съм с половинката, тя води детето в градината, а колата си работи - с мен вътре. Същото го прави и вечер, когато спрем пътьом да напазаруваме.
Дали някой от Вас е имал подобни симптоми - ясно е че ще се ходи на диагностика/профилактика, ама друг път Wink ............ след около месец де и исках да имам тема за размисъл /или безсънни нощи/.
Поздрави,

Климатроника не мери температурата в купето.
Причините може да са доста:
1. Повреден датчик - обикновенно става при опит за почистване с клечка и др. такива.
2. Повреден или затлачен вентилатор зад датчика.
Tisho Wrote:
awsom Wrote:Привет съфорумци,
от около два месеца климатроника се държи странно. Настроен е на автоматичен режим на 23 градуса и не се пипа. При палене сутрин всичко се развива нормално до детската градина на малкия /около 15км и около 35мин./
След престоя там /около минута-две/ при потегляне, започва да обдухва доста "агресивно" и със сигурност надхвърля зададените градуси. До преди около месец не обръщах внимание - отдавах го на по-ниските температури и че купето изстиваше повече, когато отворим вратите. Последните седмица-две обаче, външните температури не са толкова ниски, т.к. колко да изстива това купе .......
Забелязах, че няма значение дали гася колата или не - ако съм с половинката, тя води детето в градината, а колата си работи - с мен вътре. Същото го прави и вечер, когато спрем пътьом да напазаруваме.
Дали някой от Вас е имал подобни симптоми - ясно е че ще се ходи на диагностика/профилактика, ама друг път Wink ............ след около месец де и исках да имам тема за размисъл /или безсънни нощи/.
Поздрави,

Климатроника не мери температурата в купето.
Причините може да са доста:
1. Повреден датчик - обикновенно става при опит за почистване с клечка и др. такива.
2. Повреден или затлачен вентилатор зад датчика.

Може би имаме участник познал отговора. Ако датчика, който Tisho споменава е зад решетчицата над потенциометъра за градусите на дясната страна си мисля, че може да е от него.
В момента не мога да "върна лентата назад", но си спомням, че на една автомивка, при вътрешното почистване ровеха по въздуховодите с клечки за уши и четка за рисуване. Уви не мога да си спомня дали симптомите се проявиха веднага след това.
Tisho, предполагам, че при диагностика ще си каже? А идея за ценовото изражение на операцията имате ли?
awsom Wrote:
Tisho Wrote:
awsom Wrote:Привет съфорумци,
от около два месеца климатроника се държи странно. Настроен е на автоматичен режим на 23 градуса и не се пипа. При палене сутрин всичко се развива нормално до детската градина на малкия /около 15км и около 35мин./
След престоя там /около минута-две/ при потегляне, започва да обдухва доста "агресивно" и със сигурност надхвърля зададените градуси. До преди около месец не обръщах внимание - отдавах го на по-ниските температури и че купето изстиваше повече, когато отворим вратите. Последните седмица-две обаче, външните температури не са толкова ниски, т.к. колко да изстива това купе .......
Забелязах, че няма значение дали гася колата или не - ако съм с половинката, тя води детето в градината, а колата си работи - с мен вътре. Същото го прави и вечер, когато спрем пътьом да напазаруваме.
Дали някой от Вас е имал подобни симптоми - ясно е че ще се ходи на диагностика/профилактика, ама друг път Wink ............ след около месец де и исках да имам тема за размисъл /или безсънни нощи/.
Поздрави,

Климатроника не мери температурата в купето.
Причините може да са доста:
1. Повреден датчик - обикновенно става при опит за почистване с клечка и др. такива.
2. Повреден или затлачен вентилатор зад датчика.

Може би имаме участник познал отговора. Ако датчика, който Tisho споменава е зад решетчицата над потенциометъра за градусите на дясната страна си мисля, че може да е от него.
В момента не мога да "върна лентата назад", но си спомням, че на една автомивка, при вътрешното почистване ровеха по въздуховодите с клечки за уши и четка за рисуване. Уви не мога да си спомня дали симптомите се проявиха веднага след това.
Tisho, предполагам, че при диагностика ще си каже? А идея за ценовото изражение на операцията имате ли?

Да там е, при диагностика ще си каже ако термистора е счупен.

Пазариш се с автомивката една година миене без пари без да ровят по дупките на колата за компенсация и друг път да не бъркат там като видят Volvo, а термистора ще го сменим - не е проблем. :mrgreen:
Благодаря ти Tisho за изразеното мнение и за готовността за съдействие.
Ще си организирам диагностика и задължително ще върна инфо за резултата, но след около две седмици, че нещо съм се оплел в офиса като пиле в калчища, а и освен това ще я вкарвам в бокса /в тенекеджийно/, че Ноември 2015г ми се срути един навес отгоре и тавана е на дунавски вълни.
Ааааа, че няма да изкрънкам от мивката нищо безплатно - това е ясно. Също е ясно, че няма да мине без почерпка от моя страна.
Поздрави,