Волво Клуб - България

Full Version: Драмата продължава....
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Volvo 440 1.8mi 1994, бензин
И така, след като проблема, описан в тази тема беше решен със смяна на стъпковото моторче в "Юве", няколко дена по късно се яви нов проблем, отново свързан с оборотите Sad .
Проблемът: Нестабилни обороти на празен ход, като чат -пат гасне, примерно при завой, когато сменям предавки или чакане на светофар. При подаване на газ вместо да поеме, колата почва да се дави, оборотите падат, гасне...
Това се случва при 1 и 2 скорост, при 3-та не дави, но няма никаква мощ. При 4 и 5 скорост, т.е. при по-високи обороти, за сега не се явява проблема.
Това се случва обаче, винаги след като покарам малко, 5 - 10 километра примерно, но на студен двигател в началото си се държи нормално ( като изключим не съвсем стабилните обороти на празен ход, леко тресене )

В "Юве" ми каза майсторът, който се занимаваше с колата ми, че се е скапала дюзата, което по принцип бил рядко срещан проблем, но се случвало. Не подлежала на ремонтиране. Каза също, че е тествал с дюза, временно свалена от някакъв "Голф" и колата работела перфектно.

И така, трябва да си намеря дюза, както ме посъветва човека, втора ръка.

Номерът и е: 0280 150 685 Bosch

За всеки случай се ободих в официални представители на Bosch, където ми казаха цена 277,10 лв за нова.

Някой знае ли от къде може да се намери втора ръка и изобщо някакви идеи по въпроса. Благодарско предварително!
Volvo 440 1.8mi 1994, бензин
И така, след като проблема, описан в тази тема беше решен със смяна на стъпковото моторче в "Юве", няколко дена по късно се яви нов проблем, отново свързан с оборотите Sad .
Проблемът: Нестабилни обороти на празен ход, като чат -пат гасне, примерно при завой, когато сменям предавки или чакане на светофар. При подаване на газ вместо да поеме, колата почва да се дави, оборотите падат, гасне...
Това се случва при 1 и 2 скорост, при 3-та не дави, но няма никаква мощ. При 4 и 5 скорост, т.е. при по-високи обороти, за сега не се явява проблема.
Това се случва обаче, винаги след като покарам малко, 5 - 10 километра примерно, но на студен двигател в началото си се държи нормално ( като изключим не съвсем стабилните обороти на празен ход, леко тресене )

В "Юве" ми каза майсторът, който се занимаваше с колата ми, че се е скапала дюзата, което по принцип бил рядко срещан проблем, но се случвало. Не подлежала на ремонтиране. Каза също, че е тествал с дюза, временно свалена от някакъв "Голф" и колата работела перфектно.

И така, трябва да си намеря дюза, както ме посъветва човека, втора ръка.

Номерът и е: 0280 150 685 Bosch

За всеки случай се ободих в официални представители на Bosch, където ми казаха цена 277,10 лв за нова.

Някой знае ли от къде може да се намери втора ръка и изобщо някакви идеи по въпроса. Благодарско предварително!

GT1

Виж тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2594">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2594</a><!-- m -->

GT1

Виж тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2594">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2594</a><!-- m -->
Е, драмата нейсе свърши!!!

Днеска, след близо 2 месеца ходене по сервизи и майстори, включително и при "най-добрите", сам си открих проблема, и
най-после отново усетих, че в тоя двигател се крият около 90 коня...

Но нека почна от начало!
Коментара ми ще е малко дългичък, и може би емоционален, но вярвам ще бъде полезен за всички съфорумци.

И така, април, 2006 г. личен приятел ми докара въпросното Волво от Германия, и по точно Нюрнберг. Автокъща в Нюрнберг,
собственост на араби...
3-4 месеца по-късно еднократно ми си появи описания в предния пост проблем, и то за около 5-6 км каране из центъра на София, след което нещата си дойдоха на мястото. Аз тогава не му обърнах особено внимание, просто реших, че съм сипал калпав бензин някъде ( макар, че зареждам предимно в OMV, в редки случай Лукойл или Петрол )

И така, до началото на месец юни, 2007 година, когато направих един 5-дневен трип из Родопите. Минах през какви ли не прекрасни места, както и през какви ли не дупки и лоши пътища, дори си загубих единия тас ( като се има предвид, че се сваляха с голяма мъка ).

Няколко дена по късно празните обороти си е***а майката. Яко нагоре. 3000-4000 ... ужас. Както съм го описал в една друга тема, отидох при вездесъщите Юве-Бош, където ми смениха стъпковия мотор, срещу 132 лева ново Bosch моторче и 42 лева диагностика ( направена от модула за диагностика на автомобила ) + 1 година гаранция.

До тук чудесно, но след 1-2 седмици оборотите отново си е***а майката. Но в обратна посока - виж какво съм описал в предния пост. Като с течение на времето нещата ставаха все по-зле.

В Юве първо рекоха - дюза. ОК, намерих дюза. Е, без промяна. След това намерих цял моно-блок - нищо не се получи - казаха: тоя моноблок не е от тоя модел. Като през цялото време, на работещ двигател включваха и изключваха разни клеми ( по това време за мен все още бяха "разни клеми" ). Без да ми нулират грешките. На всяко ново идване питаха - изчете ли грешките. Аз разбирасе ги изчитах, и им съобщавах какви са. И така 6-7 посещения в Юве, като изолираха ту тоя датчик, ту оня, в общи линии - проба - грешка.
Последния път, след буквално преразглобяване и сглобяване на целия моно инжекцион ( и връщайки по мое настояване оригиналнат си дюза и новозакупения от тях стъпков мотор ), майстора каза: Проблема ти е в компютъра!!! Махна корите, завря се отдолу, разбута кабеляците да не му пречат и да ми продиктува номера на компютъра, и рече: заминавай да търсиш компютър. И аз за пореден път се запътих към Жоро. Обаче! Колата, вместо да се скапе след около 5 - 6 километра, каткто ставаше обикновено, т.е. когато двигателя достигне работната си температура, взе че продължи да върви като хората. И аз рекох да карам из София, докато се прецака - 10 км минах, след това станаха 20, 30 , 40 - колата си върви. Брех! Минах пак през Юве -обяснявам им - майстора се хили и ми вика: карай така, да видим кво ше стане. Е, карах, карах, докато на 60-тия километър из едни дупки в Симеоново нещата придобиха обичайния си вид.

Рекох си, майната им на прехвалените спецове от Юве! Казаха дюза - купих дюза! Оказа се че не е дюза. Е, виким си, по тая логика, може да се окаже същото и с компютъра, пък той, както чета из форума е 500 лв втора ръка ( оказа се в последствие и че за 200-300 може да се намери ).
И така тръгнах при други майстори, естествено препоръчани от приятели. По техни препоръки: смених ламбда сонда, дистрибуторна капачка и палец, температурен датчик, свещи, като говорим все за чисто нови части. Кур тате баница - положението си е все същото!!! Приятел ме заведе при Ивануш. Единствено беше останал преди компютъра, да е потенциометъра на дросела или кабелите на свещите. Е, оказа се че и това не е! И за мое най-голямо разочарование стигнахме отново до компютъра. ОК. Свалихме го при Ивануш, огледахме го подробно - визуално изглеждаше перфектно. Изпрати ни при негови хора, като доверени лица Smile - е, светът е малък - всъщност отново се озовох при Жоро Smile с компютъра в ръка. Жорето успя да намери човек, който се съгласи да закачат моят предполагаемо прецакан комп на неговата кола. Оказа, се че компютъра ми също е наред. Когато се върнах на другия ден да си прибера компа, Жорето ми даде едно последно предложение - беше изнамерил 2 датчика за налягането на въздуха - мап сензор. Уви и това не свърши работа. Като последна идея ми подхвърли евентуално да разръчкам кабелчетата на огромната букса към компютъра. И така, псувайки зловещо, взех че разглобих буксата на компа и я заоглеждах. И в един момент, в снопа от 36 кабелчета ми пробясна нещо. И какво да видя!!! Кабелчето, синьо и зелено на цвят, влизащо в pin.3 е отрязано. Да, правилно прочетохте - ОТРЯЗАНО. Не протрито, скъсано или к'вото искате още... Ясно си личеше къде са щракнали клещите.

И за да не бъда голословен:

[Image: 02vol.jpg]


[Image: 03vol.jpg]


[Image: 04vol.jpg]


От тук нататък беше лесно.
КОЛАТА ТРЪГНА КАТО ЗВЯР!!!
До сега никога не е вървяла така.
Е, нормално, мисля, след като поднових всичко, което има нещо общо с горивната система....


Апропо, утре смятам да проуча, всеки pin от буксата за какво отговаря.... Като ще започна с pin.3
Е, драмата нейсе свърши!!!

Днеска, след близо 2 месеца ходене по сервизи и майстори, включително и при "най-добрите", сам си открих проблема, и
най-после отново усетих, че в тоя двигател се крият около 90 коня...

Но нека почна от начало!
Коментара ми ще е малко дългичък, и може би емоционален, но вярвам ще бъде полезен за всички съфорумци.

И така, април, 2006 г. личен приятел ми докара въпросното Волво от Германия, и по точно Нюрнберг. Автокъща в Нюрнберг,
собственост на араби...
3-4 месеца по-късно еднократно ми си появи описания в предния пост проблем, и то за около 5-6 км каране из центъра на София, след което нещата си дойдоха на мястото. Аз тогава не му обърнах особено внимание, просто реших, че съм сипал калпав бензин някъде ( макар, че зареждам предимно в OMV, в редки случай Лукойл или Петрол )

И така, до началото на месец юни, 2007 година, когато направих един 5-дневен трип из Родопите. Минах през какви ли не прекрасни места, както и през какви ли не дупки и лоши пътища, дори си загубих единия тас ( като се има предвид, че се сваляха с голяма мъка ).

Няколко дена по късно празните обороти си е***а майката. Яко нагоре. 3000-4000 ... ужас. Както съм го описал в една друга тема, отидох при вездесъщите Юве-Бош, където ми смениха стъпковия мотор, срещу 132 лева ново Bosch моторче и 42 лева диагностика ( направена от модула за диагностика на автомобила ) + 1 година гаранция.

До тук чудесно, но след 1-2 седмици оборотите отново си е***а майката. Но в обратна посока - виж какво съм описал в предния пост. Като с течение на времето нещата ставаха все по-зле.

В Юве първо рекоха - дюза. ОК, намерих дюза. Е, без промяна. След това намерих цял моно-блок - нищо не се получи - казаха: тоя моноблок не е от тоя модел. Като през цялото време, на работещ двигател включваха и изключваха разни клеми ( по това време за мен все още бяха "разни клеми" ). Без да ми нулират грешките. На всяко ново идване питаха - изчете ли грешките. Аз разбирасе ги изчитах, и им съобщавах какви са. И така 6-7 посещения в Юве, като изолираха ту тоя датчик, ту оня, в общи линии - проба - грешка.
Последния път, след буквално преразглобяване и сглобяване на целия моно инжекцион ( и връщайки по мое настояване оригиналнат си дюза и новозакупения от тях стъпков мотор ), майстора каза: Проблема ти е в компютъра!!! Махна корите, завря се отдолу, разбута кабеляците да не му пречат и да ми продиктува номера на компютъра, и рече: заминавай да търсиш компютър. И аз за пореден път се запътих към Жоро. Обаче! Колата, вместо да се скапе след около 5 - 6 километра, каткто ставаше обикновено, т.е. когато двигателя достигне работната си температура, взе че продължи да върви като хората. И аз рекох да карам из София, докато се прецака - 10 км минах, след това станаха 20, 30 , 40 - колата си върви. Брех! Минах пак през Юве -обяснявам им - майстора се хили и ми вика: карай така, да видим кво ше стане. Е, карах, карах, докато на 60-тия километър из едни дупки в Симеоново нещата придобиха обичайния си вид.

Рекох си, майната им на прехвалените спецове от Юве! Казаха дюза - купих дюза! Оказа се че не е дюза. Е, виким си, по тая логика, може да се окаже същото и с компютъра, пък той, както чета из форума е 500 лв втора ръка ( оказа се в последствие и че за 200-300 може да се намери ).
И така тръгнах при други майстори, естествено препоръчани от приятели. По техни препоръки: смених ламбда сонда, дистрибуторна капачка и палец, температурен датчик, свещи, като говорим все за чисто нови части. Кур тате баница - положението си е все същото!!! Приятел ме заведе при Ивануш. Единствено беше останал преди компютъра, да е потенциометъра на дросела или кабелите на свещите. Е, оказа се че и това не е! И за мое най-голямо разочарование стигнахме отново до компютъра. ОК. Свалихме го при Ивануш, огледахме го подробно - визуално изглеждаше перфектно. Изпрати ни при негови хора, като доверени лица Smile - е, светът е малък - всъщност отново се озовох при Жоро Smile с компютъра в ръка. Жорето успя да намери човек, който се съгласи да закачат моят предполагаемо прецакан комп на неговата кола. Оказа, се че компютъра ми също е наред. Когато се върнах на другия ден да си прибера компа, Жорето ми даде едно последно предложение - беше изнамерил 2 датчика за налягането на въздуха - мап сензор. Уви и това не свърши работа. Като последна идея ми подхвърли евентуално да разръчкам кабелчетата на огромната букса към компютъра. И така, псувайки зловещо, взех че разглобих буксата на компа и я заоглеждах. И в един момент, в снопа от 36 кабелчета ми пробясна нещо. И какво да видя!!! Кабелчето, синьо и зелено на цвят, влизащо в pin.3 е отрязано. Да, правилно прочетохте - ОТРЯЗАНО. Не протрито, скъсано или к'вото искате още... Ясно си личеше къде са щракнали клещите.

И за да не бъда голословен:

[Image: 02vol.jpg]


[Image: 03vol.jpg]


[Image: 04vol.jpg]


От тук нататък беше лесно.
КОЛАТА ТРЪГНА КАТО ЗВЯР!!!
До сега никога не е вървяла така.
Е, нормално, мисля, след като поднових всичко, което има нещо общо с горивната система....


Апропо, утре смятам да проуча, всеки pin от буксата за какво отговаря.... Като ще започна с pin.3
Ето:

[Image: 05vol.jpg]
Ето:

[Image: 05vol.jpg]
Когато модулчето за диагностика ми даде следната грешка:

[Image: 06vol.jpg]

майстора ми каза с доволна усмивка: "Абе отрязохме го тоя сензор, карай така да видим какво ще стане. Той е некакъв безсмислен сензор, нещо от сорта дали автомобила е в движение..."
Когато модулчето за диагностика ми даде следната грешка:

[Image: 06vol.jpg]

майстора ми каза с доволна усмивка: "Абе отрязохме го тоя сензор, карай така да видим какво ще стане. Той е некакъв безсмислен сензор, нещо от сорта дали автомобила е в движение..."
Pages: 1 2