Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на масло на двигателя
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
zorba Wrote:Ето ви нещо за размисъл. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.edmunds.com/car-care/stop-changing-your-oil.html">http://www.edmunds.com/car-care/stop-ch ... r-oil.html</a><!-- m -->

Прочетох статията на дълго и широко. Наистина е интересна. Но в нея става дума за пробег от 3000 мили, което е по-малко от 5000км, на моменти говорят за 5000 до 7500 мили, което 8-12000 км, а вече пробези като 10000 (16000км) и 15000 (24000км) мили се дават като изключения дори в тази статия, което пак ме кара да се замисля дали 20к км не са малко много, особено за БГ действителността, в която не знаеш какво менте са ти пробутали.
Друго обаче, което си мислех през последните няколко дни е, че ако тези 20к не са реални, то МП биха ли рискували проблем с двигателя в гаранционния период - макар че този риск, най-вероятно не е на МП, а на Volvo, защото гаранцията е от тях.

Пак искам и колегите с този двигател D5 185HP да кажат какво масло ползват - марка и модел. Казах ви, че дилемата е между 5W30 и 0W30. Като марка, аз от години ползвам Yacco и съм доста доволен, но можете ли да споделите и вашето мнение. Например за Castrol съм чувал, че е много добро, но поради тази причина, точно то, има много ментета. Какво ще кажете и за Mobil, Motul, Total, Shell и др.?
Сменявам само в МП на 26-28 000 км Castrol Profesional 0W30 A5.Не доливам,преди смяна е малко над минимума!
Quote: pliva » Чет Мар 31, 2016 8:29 pm

Сменявам само в МП на 26-28 000 км Castrol Profesional 0W30 A5.Не доливам,преди смяна е малко над минимума!

Колега, пари да ми дават не бих си сменял маслото на 26-28 000км. Важното е че колите са наред, а и маслото е качествено.
По стечение на обстоятелствата аз съм от тези, които сменят на 1 година. Тази година още дори не съм излизал от София Smile Иначе съм на принципа, че масло се сменя на 10 000 км и само в МП.
Между другото, това с 20-те хиляди и в книжките на колите го пише, че може да е различно за различните пазари. Ако не се лъжа, всички коли, продавани от Мото Пфое са със зададен сервизен интервал от 15 000 км или 1 година (поне моите са така).
Както писах - всеки има глава на раменете си и сам решава как да обслужва автомобила си!При мен на ХС-то му е заложен сервизен интервал 1 година или 30 000 км.Така е и в Германия и Холандия.На V40 B4184S2 e 20 000км.Това е максимумът. Който иска и на 3000 км може да го сменя,стига това да му доставя удоволствие! Wink И този сайт потвърждава логиката ми - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=xc70-%282002-2007%29&modelType=xc70-d5-%282005-2007%29">http://applications.castrol.com/oilsele ... 05-2007%29</a><!-- m --> [attachment=45799]
Като гледам,това масло май само МП го предлага/налично/ в България - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&products_id=3707">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3707</a><!-- m -->
Quote:Както писах - всеки има глава на раменете си и сам решава как да обслужва автомобила си!При мен на ХС-то му е заложен сервизен интервал 1 година или 30 000 км.Така е и в Германия и Холандия.На V40 B4184S2 e 20 000км.Това е максимумът. Който иска и на 3000 км може да го сменя,стига това да му доставя удоволствие! Wink И този сайт потвърждава логиката ми - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilsele">http://applications.castrol.com/oilsele</a><!-- m --> ... 05-2007%29

Точно така си е. Аз не изказвам никакво мнение по въпроса за маслата. 30 000км все пак ми се струва много голям интервал (лично мнение). Северна Америка и Европа не са еднакви. Интервалите за смяна и качеството на маслата се различава, като предимството е за Европа. Така че каквото и да кажа няма да е актуално, затова си мълча. Примерно, моето ХС90 е програмирано за смяна на 5000км или 6 месеца спрямо сезоните. Предния собственик е живял на място с температури зимата до -40 -45 градуса (преди две зими за два дена задържа там на -50). Понякога може за часове температурата да падне от +15 на -15. Едмънтън е града. Ванкувърския дилър сменя масло на една година или 12 000км. Пиша го това информативно. Може би ще е интересно на колегите да видят каква е разликата.
che4ef Wrote:Точно така си е. Аз не изказвам никакво мнение по въпроса за маслата. 30 000км все пак ми се струва много голям интервал (лично мнение). Северна Америка и Европа не са еднакви. Интервалите за смяна и качеството на маслата се различава, като предимството е за Европа. Така че каквото и да кажа няма да е актуално, затова си мълча. Примерно, моето ХС90 е програмирано за смяна на 5000км или 6 месеца спрямо сезоните. Предния собственик е живял на място с температури зимата до -40 -45 градуса (преди две зими за два дена задържа там на -50). Понякога може за часове температурата да падне от +15 на -15. Едмънтън е града. Ванкувърския дилър сменя масло на една година или 12 000км. Пиша го това информативно. Може би ще е интересно на колегите да видят каква е разликата.
Много си прав!Даже в страницата на Castrol за повечето модели на Volvo за Канада няма информация,а на тези,за които има не е посочен препоръчителен пробег - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_us/c/recommendation?vehicleType=cars-and-suvs&manufacturer=volvo&model=xc90-%282003-2014%29&modelType=xc90-d5-awd-%282002-2005%29">http://applications.castrol.com/oilsele ... 02-2005%29</a><!-- m -->
Само да добавя, че маслото има ролята и на очистител, така че се окислява и замърсява от работата на двигателя ... с други думи - ако горивото е скапано, каквото е в БГ, не знам дали ще има тези качества на 30 000 км :roll: ... както и един 300 000+ км мотор надали работи еднакво добре като нов Idea
Шведите нямат и най-малка представа какви "химици" има по нашите бензиностанции :lol:
Както сами сте се убедили, независимо от пробега, всички слагат интервал 12 месеца, т.к. присадките в маслото имат живот.
Специално за някои страни, например Канада, "проблемът" със смяната на маслото идва по-скоро от големите амплитуди, при които е възможен по-висок конденз и съответно намаляване свойствата на маслото по-бързо. От -30/-40 до 90 и после обратно ... си е доста голяма разлика.

Ако дават на едни накладки 20 000 км, а аз карам спокойно и издържам с тях 40 000 км, трябва ли да ги сменя по-рано? Не ... както и ако някой кара по-агресивно и ги тръкне за 15 000 - дали трябва да чака още 5 000 :mrgreen: :lol:

Без да натрапвам на никой моята практика - Аз лично винаги съм сменял на 10 000 км или 12 месеца, което настъпи първо ... дори последното масло го смених на 6 500 км, но бяха минали 12 месеца ... все пак си е консуматив. Преди мен стриктно са го сменяли на 30 000 км и затова на 130 000 км повдигачите тракаха като Калашников :lol: След моята намеса - смяна на предписанията за масло и интервал, вече не се чуват. Факт!
Прав си колега, ще нещата много зависят къде се кара, как се кара и с какво се кара.
Моят стил е такъв, че на предишната ми кола за 105 х. км. не бях сменял накладките нито веднъж и имаха още доста живот.
Просто, почти не използвам педала на спирачките и спирам основно с двигателя.
В същото време знам, че шофьорите на таксита в Сан Франциско сменят накладки всяка седмица ....
За маслото също - ако караш с хубаво ( и истинско) масло, с хубав бензин, без големи колебания в температурите може да изкараш доста.
От познати съм чувал какво правят италианците., които карат много.
Купуват си скъпа кола. За 2-3 год. навъртат и 150 х.км. Не сменят нищо. Само доливат масло и после я шитват като "много запазена, почти нова".
П.С.
Правил съм си експеримент София- Велико Търново без нито едно натискане на спирачката Wink
Pages: 1 2 3 4