Волво Клуб - България

Full Version: Имали ли сте подобно случка offroad?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
По празниците бяхме на вилата на един приятел в Рила. Наблизо имаше здраво подгизнал баир с мокра трева и хора с джипове (ако се наложи да ме вадят), та реших да направя първия офроуд тест.
Без да навлизам в излишни подробности - Като цяло съм доволен, макар автомобила да се представи малко под очакванията ми.
Оправдавам го с това, че все пак гумите бяха зимни, а в колата бяхме 5 човека с багаж.
Естествено с изключен DSTC представянето беше значително по-добро.
Но има едно голямо НО, заради което е и тоя пост всъщност.
При достигане на максимално високата точка, колата естествено започва да превърта четирите колела и не ще по-нагоре. Решавам да се спусна плавно назад и в този момент установявам, че педала на спирачката е твърд като камък. :o Не поддава и на милиметър. Веднага ръчна. Спрях. Педала на спирачката омекна едва след няколко секунди.
За да съм сигурен повторих опита със същия краен резултат.
Някой имал ли е подобно "приключение"? Знаете ли на какво се дължи? И което е най-важно - възможно ли е да се повтори при "нормални" условия на експлоатация?
Проверявал ли си скоро нивото на течността?
Дали ще да е само от нивото на течността?
При мен пък, когато колата стои на паркинг повече от 5-6 часа и преди запалването спирачката винаги е на камък...
Нивата на всички течности са ми в нормата.
bell Wrote:......преди запалването спирачката винаги е на камък...
.....
Ако нямаш ел. вакуум помпа(при мен на S40 има) е нормално. Все пак сервото иска вакуум за да работи. А като не е запален двигателя, няма от къде да дойде вакуума.
Dodo 155 Wrote:Проверявал ли си скоро нивото на течността?

Проверих го. Наред си е.
Аз имам две теории. Като и двете не ми се виждат достоверни.
Отговори от offroad форума:

"Клапанчето на сервото +газ до ламарината май това прави, липса на вакуум и твърд педал!"
----
"Колега. клапанчето е сложено за да имаш две-три натискания на спирачките когато нямаш вакуум от мотора. Повтори теста но се подготви и натисни юнашки здраво спирачките и ще видиш че ги има. Друг тест. спираш колата работи на място не се движи на никъде и не е на ръчна гасиш и след 10секунди натискаш спирачката до край и пак и пак ако клапанчето работи имаш поне три четири натискания преди педала да втвърди и когато се втвърди пак имаш спирачки ама си иска здраво натискане."
Ignat40 Wrote:......
Решавам да се спусна плавно назад и в този момент установявам, че педала на спирачката е твърд като камък. :o Не поддава и на милиметър. Веднага ръчна. Спрях. Педала на спирачката омекна едва след няколко секунди.
За да съм сигурен повторих опита със същия краен резултат.
Някой имал ли е подобно "приключение"? Знаете ли на какво се дължи? И което е най-важно - възможно ли е да се повтори при "нормални" условия на експлоатация?
Според мен ти се е включил АBS-а,явно колелетата са се плъзнали назад.
Quote:Според мен ти се е включил АBS-а,явно колелетата са се плъзнали назад.

Да, това е предположението и на някои от колегите от офроуд форума:

Quote:Нормален (и неприятен) мурафет на АБС-а при такива условия. Не е като да не е имало спускащи се назад по баира жипки без спирачки и тряс в някое дърво ...
---------
Quote:Да не би да няма проблем със спирачките, а усещането за липса на спирачки да е заради това, че колата започва да се свлича с блокирани гуми...
Това, че педала е твърд няма значение, при условие, че спирачките успяват да спрат колелата...
При мен педала става твърд когато 'активните' спирачки са включени и поради някаква причина сработят (например сигнал от системата за опасност от сблъсък), но това в никакъв случай не им влошава работоспособността - напротив - сработват много по-остро и рязко...

А ако колелата не спират в този момент, значи има някакъв проблем... Но разбира се може да има и фактор 'сработване на АБС', което не значи, че не спират - просто АБС ги държи на границата на сцеплението, което в този момент може да го няма
Единствения случай, при който АБС не е толкова ефективно колкото 'без АБС' е точно пясък, рохкав сняг, 'рохкава' кал, защото при такива условия блокиралата гума събира пред себе си праг от пътния материал и колата спира по-бързо заради механичната преграда, докато АБС се опитва да търси сцеплението и съответно не позволява натрупването на такава преграда...
---------------
Quote:И според мен е "сработване на АБС" , един приятел няколко пъти опитва да кара шосейни коли в ниви с висока скорост след неправилни изпреварвания - резултата същият. Никакви спирачки твърд педал без традиционното вибриране и си чакаш колата да спре сама като заоре в рохкавата пръст.
Вариант е да се пробва същото упражнение без бушона, резултата ще е добре да се сподели.

Сега се замислих, че на мотора (ендуро) си имам бутон за изключване на ABS-a, и го ползвам офроуд. Просто не съм го карал назад за да видя дали има подобен ефект Wink
Малко като лудите - Сам питам, сам си отговарям.
Беше ми направило впечатление, че английската версия на User Manual-a е доста по дебела от българската, но все не ми оставаше време да видя защо. Е вече знам. Българоезична е доста орязана.
Ето какво пише на 121-ва страница от англоезичната версия:
Табличка - DSTC - включва TC, SC и AYC. Първите две са ясни, но за последното не бях чувал. Зачетох се:
Active Yaw Control – (AYC) The Active Yaw Control function automati- cally brakes one or more wheels to stabilise the car in the event of a skid. If the brake pedal were to be depressed in this situation, it would feel more rigid than usual and a pulsing sound would be heard. The AYC function is always active and cannot be deactivated.
(Active Yaw Control - ( AYC ) ActiveYaw Control функция автоматично активира спирачките на едно или повече колела за стабилизиране на автомобила в случай на подхлъзване . Ако спирачният педал се налага да бъде натиснат в тази ситуация , той ще се чувства по-твърд от обичайното и ще бъде чут пулсиращ звук. Функцията AYC е винаги активна и не може да се деактивира .)
До колкото схващам, това чудо е нещо като АBS ...
Ignat40 Wrote:Малко като лудите - Сам питам, сам си отговарям.
Беше ми направило впечатление, че английската версия на User Manual-a е доста по дебела от българската, но все не ми оставаше време да видя защо. Е вече знам. Българоезична е доста орязана.
Ето какво пише на 121-ва страница от англоезичната версия:
Табличка - DSTC - включва TC, SC и AYC. Първите две са ясни, но за последното не бях чувал. Зачетох се:
Active Yaw Control – (AYC) The Active Yaw Control function automati- cally brakes one or more wheels to stabilise the car in the event of a skid. If the brake pedal were to be depressed in this situation, it would feel more rigid than usual and a pulsing sound would be heard. The AYC function is always active and cannot be deactivated.
(Active Yaw Control - ( AYC ) ActiveYaw Control функция автоматично активира спирачките на едно или повече колела за стабилизиране на автомобила в случай на подхлъзване . Ако спирачният педал се налага да бъде натиснат в тази ситуация , той ще се чувства по-твърд от обичайното и ще бъде чут пулсиращ звук. Функцията AYC е винаги активна и не може да се деактивира .)
До колкото схващам, това чудо е нещо като АBS ...
Да,все едно ти си натиснал педала.Дори си го превел по-нагоре - ,,автоматично активира спирачките на едно или повече колела"