Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на гарнитурата на картер D4192T
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Привет колеги, решил съм да си сменям гарнитурата на картера понеже теча на масло от двигателя става все повече и повече. Въпроса е някой правил ли е тази процедура, и по- конкретно ме интересува сваля ли се гредата под мотора?
Да, трябва да се свали гредата.
Кофти, а още по-кофти е че не съм сигурен от къде тече...притеснителното е че напоследък започна да омаслява пистовият ремък...стича се по пластмасовият капак на най-доланата ролка на ремъка и от там го завихря и нагоре :?:
Колега, по-добре направи следното:
Свали пистовия ремък, отвори капака на ангренажа, вземи един флакон спрей - обезмаслител, изпръскай всичко около ангренажа и даже страната на картера отдясно, докато всичко лъсне сухо и чисто.
После запали колата, остави я да работи известно време и тогава провери за евентуален теч там.
Дали е семеринг на вала или на разпределителния, ... все недобри варианти.

И не забравяй, че най-големия враг на каучука е ... маслото!
Колега, отварях да гледам ангренажа- засега е сухо там...маслото е по пистовия ремък само...мих мотора от страната на ремъците, виждам единствено по ръба на картера прясно масълце да избива, но избива ли наистина или се стича зад капаците няма как да видя...затова мисля да започна с по лесните вариянти като гарнитурата на картера...
Сух ангренах - дълъг живот. Smile
Омаслен пистов ремък е обикновено вследствие на теч на хидравлична течност от казанчето върху него.

Успех със смяната на гарнитура картер.
Но преди това се убеди дали тече, сълзи или само леко омаслява.
За да знаеш дали да се занимаваш де.
Ако е теч - легена на колата отдолу (пода й), трябва да е целия в масло. При висока скорост 5-тата врата е цялата в маслени капки.
На това се вика теч! Smile
Сълзене си има от както съм я взел тая кочина, но сега омасляването на ремъка ме притесява. Иначе целият мотор е омаслен- Рено е все пак Smile Тия дни ще се позанимавам със смяната на гарнитурата и ще пиша има ли ефект.
Привет колеги, вчера смених семерингите на двата вала (досадно и мръсно занимание), сега остава да покарам и да тествам има ли ефект от процедурата...НО докато бях под колата забелязах че има и друг теч този път от задната страна на мотора (между него и купето), дали от тръбичката захранваща турбината или от друго място не успях да видя...надявам се поне досадното омасляване на рамъците да го няма.