Волво Клуб - България

Full Version: Още едно XC70 в клуба!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Вчера бях в МП за маслото, казах и да адаптират скоростната - Мартин приемчика каза, че те само я ресетват и тя после си се адаптира по твоя начин на каране, което мен ме устройва. Като пари беше 0.2 (часа) което е към 10 лв. За ъпдейт на софтуера на модулите обаче ми казаха, че безплатно го правят само при обслужване на колата демек следващата смяна на масло и филтри ще го направа там, че имам 16 модула за ъпдейт и всеки по 30-40 лв малко скъпичко ми се вижда. Иначе след смяната на маслото на скоростите колата ми харесва още повече. Дано да бъде все така послушна Smile.
За DiCE смятам да си поръчам един obd2 reader, мисля че за мойте нужди ще ми бъде достатъчен. За сега аз от МП съм доволен Smile.
Така си и мислех за обучението... само да споделя че няма нищо общо в държането на кутията след обучение по "книга" и обучението което са ти казали Wink
traffic Wrote:Така си и мислех за обучението... само да споделя че няма нищо общо в държането на кутията след обучение по "книга" и обучението което са ти казали Wink
А как се прави обучението по книга колега? Щото съм чел всякакви "модификации" на тази така наречена адаптация.
Volvo_xcxc Wrote:
traffic Wrote:Така си и мислех за обучението... само да споделя че няма нищо общо в държането на кутията след обучение по "книга" и обучението което са ти казали Wink
А как се прави обучението по книга колега? Щото съм чел всякакви "модификации" на тази така наречена адаптация.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=36167">viewtopic.php?f=10&t=36167</a><!-- l -->
Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
traffic Wrote:Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
Добре, а в какво се състоеше адаптацията при теб колега? Ако можеш по конкретно да опишеш ще съм ти благодарен.
Volvo_xcxc Wrote:
traffic Wrote:Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
Добре, а в какво се състоеше адаптацията при теб колега? Ако можеш по конкретно да опишеш ще съм ти благодарен.
При него са го правили с VIDA, доколкото разбирам.

Закача се колата, изчистват се всички грешки, нулира се адаптацията и се стартира режим за адаптиране, при който кутията при определени условия си адаптира стойностите на селеноидите. Самата тя води какво да се направи - светва триъгълнбика при промяна на режима, всичко е описано по стъпки във VIDA.
Първо програмата иска да изредиш определени предавки на място, после се започва с различни режими на натоварване. Всичко трае около 20-30 мин. и е добре да се прави на прав участък, защото при последната стъпка се поддържат 2500 оборота и трябва да качи до 6-та.
Не знам дали не може да се направи на крик (стенд), но тогава няма да има напрежение към кутията и най-добре е да бъде в реални условия.
Тази процедура се прави след смяна на модул, ремонт на кутия и препоръчително след смяна на масло - тогава се променя вискозитета на маслото, отмиват се отлагания.
Иначе това с откачане на акумулатора и после каране ... като цяло кутията има някаква адаптация като режим на каране и точно той се променя, а не положенията на селеноидите, налягане на хидротрасформатора и т.н.
Quote:от traffic » Пет Май 27, 2016 7:05 am

Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .

Здравей колега,
Адаптивния режим се задава чрез Vida-Dice. Активира се режим адаптация на TCM (Transmission Control Module). След това се следва една процедура, която ме мързи да описвам в момента. Както спомена колегата traffic - по книга. Това което прави накратко този режим е да ресетне всички параметри запаметени в TCM като налягания, момент на превключвания, температура на маслото и обороти на двигателя, положение на педала на газта и прочие. При активиране на този режим светва жълтия триъгълник и излиза съобщение (ако не се лъжа) на компютъра. Адаптивния режим не е за всеки ден, ако мога така да се изразя. Скоростната кутия работи при по-тежки условия и затова трябва точно да се следва процедурата. Лично аз бих правил адаптация само при голям ремонт по кутията или ако няма друг вариант (което не е добре).
При смяната на маслото на кутията трябва да се ресетне брояча. Това не е адаптация в смисъла описан по-горе а по-скоро режим за оптимизиране, понеже маслото е ново. Затова кутията може да се държи странно след това.
Конкретно към теб колега, ако кутията си превключва добре, без колебания или удари няма смисъл да адаптираш.

Поздрави
Quote:Не знам дали не може да се направи на крик (стенд), но тогава няма да има напрежение към кутията и най-добре е да бъде в реални условия.
Dodo не става. Трябва да се натовари кутията в реални условия. Може би на стенд в много краен случай. Важно е наляганията да се запишат при реално натоварване.
Адаптацията си я правих сам защото сменях маслото, а и ми беше любопитно как става. Обучението както казва колегата che4ef е описано подробно във вида и няма смисъл да го пишем тук понеже на никой няма да му свърши работа без да е вкарал кутията в режим с модула Smile . Както съм споменал по горе , аз за по-лесно излязох на магистралата за Перник и на аварийки в аварийната си го обучих. Разлика има огромна спрямо това как беше преди обучението.
п.п. може би колегата Dodo 155 има предвид стенд с валяци ... както се тестват спирачки да речем, само че тук ще са нужни 4 валяка.... предполагам ...

Друго важно нещо което забелязвам:
Преди адаптацията на 4та предавка с 60км/ч колата беше с 2000об/мин.
След адаптацията на 4та предавка с 60км/ч сега е на 1800об/мин.
Извод който си правя адаптацията се бъзика и с наляганията на маслото май...
Pages: 1 2 3