Вчера бях в МП за маслото, казах и да адаптират скоростната - Мартин приемчика каза, че те само я ресетват и тя после си се адаптира по твоя начин на каране, което мен ме устройва. Като пари беше 0.2 (часа) което е към 10 лв. За ъпдейт на софтуера на модулите обаче ми казаха, че безплатно го правят само при обслужване на колата демек следващата смяна на масло и филтри ще го направа там, че имам 16 модула за ъпдейт и всеки по 30-40 лв малко скъпичко ми се вижда. Иначе след смяната на маслото на скоростите колата ми харесва още повече. Дано да бъде все така послушна
.
За DiCE смятам да си поръчам един obd2 reader, мисля че за мойте нужди ще ми бъде достатъчен. За сега аз от МП съм доволен
.
Така си и мислех за обучението... само да споделя че няма нищо общо в държането на кутията след обучение по "книга" и обучението което са ти казали
traffic Wrote:Така си и мислех за обучението... само да споделя че няма нищо общо в държането на кутията след обучение по "книга" и обучението което са ти казали
А как се прави обучението по книга колега? Щото съм чел всякакви "модификации" на тази така наречена адаптация.
Volvo_xcxc Wrote:traffic Wrote:Така си и мислех за обучението... само да споделя че няма нищо общо в държането на кутията след обучение по "книга" и обучението което са ти казали
А как се прави обучението по книга колега? Щото съм чел всякакви "модификации" на тази така наречена адаптация.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=36167">viewtopic.php?f=10&t=36167</a><!-- l -->
Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
traffic Wrote:Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
Добре, а в какво се състоеше адаптацията при теб колега? Ако можеш по конкретно да опишеш ще съм ти благодарен.
Volvo_xcxc Wrote:traffic Wrote:Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
Добре, а в какво се състоеше адаптацията при теб колега? Ако можеш по конкретно да опишеш ще съм ти благодарен.
При него са го правили с VIDA, доколкото разбирам.
Закача се колата, изчистват се всички грешки, нулира се адаптацията и се стартира режим за адаптиране, при който кутията при определени условия си адаптира стойностите на селеноидите. Самата тя води какво да се направи - светва триъгълнбика при промяна на режима, всичко е описано по стъпки във VIDA.
Първо програмата иска да изредиш определени предавки на място, после се започва с различни режими на натоварване. Всичко трае около 20-30 мин. и е добре да се прави на прав участък, защото при последната стъпка се поддържат 2500 оборота и трябва да качи до 6-та.
Не знам дали не може да се направи на крик (стенд), но тогава няма да има напрежение към кутията и най-добре е да бъде в реални условия.
Тази процедура се прави след смяна на модул, ремонт на кутия и препоръчително след смяна на масло - тогава се променя вискозитета на маслото, отмиват се отлагания.
Иначе това с откачане на акумулатора и после каране ... като цяло кутията има някаква адаптация като режим на каране и точно той се променя, а не положенията на селеноидите, налягане на хидротрасформатора и т.н.
Quote:от traffic » Пет Май 27, 2016 7:05 am
Под обучение по книга имам пред начина описан в сервизната програма на Волво. Чрез нея св вкарва конкретен модул в сервизен режим и след това стъпка по стъпка започваш да следваш инструкциите в нея. Обучението е на няколко етапа. Пълното обучение при мен траеше 2 пъти да ида от Люлин до разклона на Мало Бучино и обратно. Ама разликата със самообучаване и обучаване по вида е огромна. Още веднъж само споделям моя опит. Не държа това да е най-правилния начин, но за мен е .
Здравей колега,
Адаптивния режим се задава чрез Vida-Dice. Активира се режим адаптация на TCM (Transmission Control Module). След това се следва една процедура, която ме мързи да описвам в момента. Както спомена колегата traffic - по книга. Това което прави накратко този режим е да ресетне всички параметри запаметени в TCM като налягания, момент на превключвания, температура на маслото и обороти на двигателя, положение на педала на газта и прочие. При активиране на този режим светва жълтия триъгълник и излиза съобщение (ако не се лъжа) на компютъра. Адаптивния режим не е за всеки ден, ако мога така да се изразя. Скоростната кутия работи при по-тежки условия и затова трябва точно да се следва процедурата. Лично аз бих правил адаптация само при голям ремонт по кутията или ако няма друг вариант (което не е добре).
При смяната на маслото на кутията трябва да се ресетне брояча. Това не е адаптация в смисъла описан по-горе а по-скоро режим за оптимизиране, понеже маслото е ново. Затова кутията може да се държи странно след това.
Конкретно към теб колега, ако кутията си превключва добре, без колебания или удари няма смисъл да адаптираш.
Поздрави
Quote:Не знам дали не може да се направи на крик (стенд), но тогава няма да има напрежение към кутията и най-добре е да бъде в реални условия.
Dodo не става. Трябва да се натовари кутията в реални условия. Може би на стенд в много краен случай. Важно е наляганията да се запишат при реално натоварване.
Адаптацията си я правих сам защото сменях маслото, а и ми беше любопитно как става. Обучението както казва колегата che4ef е описано подробно във вида и няма смисъл да го пишем тук понеже на никой няма да му свърши работа без да е вкарал кутията в режим с модула
. Както съм споменал по горе , аз за по-лесно излязох на магистралата за Перник и на аварийки в аварийната си го обучих. Разлика има огромна спрямо това как беше преди обучението.
п.п. може би колегата Dodo 155 има предвид стенд с валяци ... както се тестват спирачки да речем, само че тук ще са нужни 4 валяка.... предполагам ...
Друго важно нещо което забелязвам:
Преди адаптацията на 4та предавка с 60км/ч колата беше с 2000об/мин.
След адаптацията на 4та предавка с 60км/ч сега е на 1800об/мин.
Извод който си правя адаптацията се бъзика и с наляганията на маслото май...