Волво Клуб - България

Full Version: Перка на климатика/парното и турбо за XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте съфорумци,

Днес водих едно волво XC90 за преглед преди купуване в сервиз. Километрите излизат реални ~150 000, на компютъра излиза, че всичко е наред. Има две неща, на които ми обърнаха внимание:
- Перката на климатика бучи. Според хората в сервиза трябва да се махне цялото табло за да се смени.
- Под турбото е омаслено. Лошото е, че под турбото е кора и там е мазно, не може да се разбере дали е прясно или не.

Някой има ли опит с перка за климатика. Това с падането на таблото е малко странно, предвид как Волво си проектират нещата да са лесни за смяна. Вероятно ще трябва да се сменя, така че всякакво инфо би било полезно.
Също така турбото звучи притеснително. Някой знае ли колко би струвала диагностиката на такъв проблем. Иначе останалите неща са консумативи.

Колата е 2008-ма година, преди прегледа се договорихме за 27 200. Интересува ме мнение дали да искам от собственика да ремонтира тези неща или да договаряме цената още. Това е обявата:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/21463305660225274">http://www.mobile.bg/21463305660225274</a><!-- m -->

Поздрави,
Стилиян
По първия въпрос: Моята също бучеше , беше много мръсна и имаше парченца листа по турбинката. Като пуснеш над втора степен и освен че бучи и вибрира цялото табло, за по високи скорости е ад. Какво направи моя милост мързелива и креативна Big Grin . Свалих кората на чистачките за да имам достъп отвън. Свалих кората под жабката за да имам достъп отвътре. Основната ми цел беше да сваля мотора и да го измия ама след като видях че ми пречат едни много дебели заводски изолации се отказах. И измислих следния пъклен план. Свалих тавата за дренаж на двигателчето и подложих едно легенче отдолу под него. после от вън започнах да пръскам с обезмаслител и вода и е една четка за бутилки да търкам докато не светна като ново. Отнема около 30 мин процедурата, пръскаш с обезмаслител търкаш, изплакваш и така няколко пъти. В легенчето изтича цялата гняс. Не се плашете няма да се намокри ел частта Wink понеже всичко че изтича настрани. Толкова за вентилатора в купето. Това беше най-удачното решение за мен.

Колкото до маслото от къде тече трябва да свалите кората отдолу за да видите. Аз лично залагам да тече от маслоохласителя отзад Big Grin
Не съм много сигурен, но вентилатора май е зад жабката.
Преглед в МП няма да ти навреди.
Течът е твърде вероятно да е от уплътнението където влиза тръбата за изходящото масло от турбото в блока на двигателя, което е благоприятен сценарий, но трябва да се провери. Всяко подобно нещо си е основание за сваляне от цената, щом си го забелязал. Сумата не е малка, так че има на къде да се сваля Smile
Благодаря за мненията.

Това с перката ще го преживея, може да пробвам същия номера с почистването. За турбото обаче уговорката за момента е да се провери от сегашния собственик в друг сервиз, със съответните документи за ремонта. Не държа толкова на сваляне на цената, колкото да ми е мирна главата.
Вентилатора се сваля и оправя, има тема във форума. При платформа Р2 на С80 се сваля с малко зор, а при ХС90 се налага да се счупи единият болт за да се свали, но това не повлиява на последващата работа. Това да му е кусура на джипчето.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=35444&p=232148&hilit=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0#p232148">viewtopic.php?f=10&t=35444&p=232148&hilit=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0#p232148</a><!-- l -->
Според мен цената е изключително висока!
Моето е 1:1 на визия, само релсите отгоре са ми сиви, ама го платих с 5000 надолу от това. което ти предлагат, при положение, че моето е купувано от МП и сервизирано там, а и получих пълната му история. Това ми се струва доста съмнителен екземпляр. Все пак става дума за сума, за която някои хора работят 2 - 3 години... Аз нямам такива болки, а моето е на 273 000 км. Помисли си хубаво, преди да налетиш на "немското" качество Wink
Аз предпочетох да не чупя нищо.
@zorba до вентилатора се стига през кората под жабката. Самата жабка не е необходимо да се пипа или сваля(същност това е за 2004г, при по новите може и да не е така Smile ). Колкото до почистването сам си решаваш ако не те дразни да вибрира и бръмчи Smile
anger Wrote:Според мен цената е изключително висока!
Моето е 1:1 на визия, само релсите отгоре са ми сиви, ама го платих с 5000 надолу от това. което ти предлагат, при положение, че моето е купувано от МП и сервизирано там, а и получих пълната му история. Това ми се струва доста съмнителен екземпляр. Все пак става дума за сума, за която някои хора работят 2 - 3 години... Аз нямам такива болки, а моето е на 273 000 км. Помисли си хубаво, преди да налетиш на "немското" качество Wink

Уви, цената се определя от пазара. От 3 месеца гледам XC90-ки, това е едно от малкото читави, които съм виждал. Гледах няколко "нов внос", но са пълна скръб. Дори прословутата Волво устойчивост не би ме накарало да ги взема. Това вече е проверено и изглежда добре. Освен гореспоменатите неща всичко останало са консумативи за смяна.

Ако някой знае наистина читаво XC90 за продажба на по-ниска цена да казва, но аз поне от това което съм гледал, няма много голям избор. Изискванията ми са за след 2007-ма година (фейслифт) и колкото повече екстри, толкова повече. Подгряването на седалките е задължително. Уви, който има такова волво, обикновено си го стиска.
Пожелавам ти да имаш късмет с това Волво и да му се радваш дълги години без излишни негативни емоции Smile При мен беше на късмет, цената му преди година беше над "новия внос", който се предлагаше, километрите бяха 260 000, но рискувах и спечелих Smile Малко са хората, които ще се разделят с такава машина - имам познат, който го купи навремето чисто ново, вече е на 800 000 и продължава д го търкаля и да му се радва Smile
Парите се оправдават, особено когато се наложи да тестваш възможностите му!
Поздрави!
Pages: 1 2