Волво Клуб - България

Full Version: Резервна гума с различен размер при халдекс
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте,

Изникна ми следния въпрос: ще има ли последствия и какви ако се наложи да се използва различна по размер резервна гума?
Примера е следния: гумите са 255/55/19 а резервната е 155/85/18, разликата в диаметрите е 42мм.
Грешки в ABS-a са много вероятни!
traffic Wrote:Здравейте,

Изникна ми следния въпрос: ще има ли последствия и какви ако се наложи да се използва различна по размер резервна гума?
Примера е следния: гумите са 255/55/19 а резервната е 155/85/18, разликата в диаметрите е 42мм.

DSTC-то ще протестира със сигурност.
Нека се изразя по друг начин софтуерните проблеми не ми пречат.Това че дадена система няма да функционира временно също. Скоростта също е значение до 60км/ч. Въпроса е дали ще се мъчи по някакъв начин да компенсира разликата, т.е. да се мъчи да включва задно да речем постоянно, да се натоварят карета повече заради различните обороти на гумите понеже пък колата ще върви напред... такива неща Smile Т.е основния въпрос е дали ще нанесе щети на хардуера Smile
traffic Wrote:Нека се изразя по друг начин софтуерните проблеми не ми пречат.Това че дадена система няма да функционира временно също. Скоростта също е значение до 60км/ч. Въпроса е дали ще се мъчи по някакъв начин да компенсира разликата, т.е. да се мъчи да включва задно да речем постоянно, да се натоварят карета повече заради различните обороти на гумите понеже пък колата ще върви напред... такива неща Smile Т.е основния въпрос е дали ще нанесе щети на хардуера Smile
При Субару подобна ситуация е изрично описана да се избягва. Там дори гуми отпред и отзад с различно износване водят гарантирано до бъдещи проблеми. По тази причина някой от моделите дори имат гнездо за един бушон под капака с който колата минава само на предно с редица ограничения.
Пукаш например предна гума. Взима се здрава нормална задна, слага се отпред. Отззад слагаш патерицата и поставяш този бушон. След това с ниска скорост (не помня вече колко точно) караш към най-близкия гумаджия.
Сега, тук системата е по-друга, Волво ползват Халдекс. Обаче принципно не е по-различна - следи за разлики във скоростта на въртене на гумите. И като имаме някаква разлика в диаметъра това автоматично значи разлика в скоростта на въртене...И като знаем как всяка по-нова генерация на Халдекс сработва от все по-малка разлика (1/4, 1/8 оборот и т.н.), то колко му е и движение с резервната гума да се интерпретира като сигнал за задействане...
Аз лично не бих карал така. Или в краен случай не повече от няколко километра до най-близкия гумаджия.
Ако е за ХС90 правилният размер е 255/50/19 и тогава разликата е 17 mm което не е много и са съвместими.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=255-50-19X8ET45&wheel2=155-85-18X5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm">http://www.wheel-size.com/calc/?wheel1= ... m&scl=50mm</a><!-- m -->
Колеги, може ли да използвам темата и да задам въпрос. Вчера минавах преглед и качваха колата на валяците. Първо предни и после задни гуми. Това може ли да навреди на халдекса ?
glamav Wrote:Колеги, може ли да използвам темата и да задам въпрос. Вчера минавах преглед и качваха колата на валяците. Първо предни и после задни гуми. Това може ли да навреди на халдекса ?

Между другото и мен ме вълнува същия въпрос.
Все се чудех, дали има някакъв проблем при преминаването през валяците (първо само предни, после само задни колела).
Ignat40 Wrote:
glamav Wrote:Колеги, може ли да използвам темата и да задам въпрос. Вчера минавах преглед и качваха колата на валяците. Първо предни и после задни гуми. Това може ли да навреди на халдекса ?

Между другото и мен ме вълнува същия въпрос.
Все се чудех, дали има някакъв проблем при преминаването през валяците (първо само предни, после само задни колела).

Не съм сигурен, защото колата не е като субаро с постоянно зацепено 4х4 а е халдекс, но въпреки това в КАТ като регистрирах XC-то искаха да я качват на стенд за спирачки, при което им казах, че ако счупят нещо, защото колата е AWD ще си го плащат те, и теста на спирачките приключи преди да е започнал. По пунктовете за прегледи(някой от тях) имат едни щуротии на които се качва колата ие възможно на 4х4 кола да се въртят всички колелета при тест на спирачките.
Ами моята я минаха с две гуми на валяците и две на земята. И ми се стори че гумите на земята се опитваха да "тръгнат".
Pages: 1 2