Волво Клуб - България

Full Version: V40 1.8I LPG - оборотите пропадат
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Привет на всички...
Не съм особен оптимист, че ще получа отговор, който да помогне, но пък кой знае.
Става дума за най-гадното нещо за един шофьор... Един от онези дребни, спорадично проявяващи се дефекти, които обаче пречат и държат в напрежение. При мен ситуацията е следната: Най-често сутрин след като потегля, около 5 минути по-късно оборотите започват да играят, като на празен ход се случва те изведнъж да пропаднат така, че даже понякога угасва двигателят. А при движение колата придърпва леко, като при неработещ цилиндър. След известно време - пак 5-10 минути постепенно нещата се нормализират. За капак - това не се случва всеки път, а "когато реши" - не знам как да го кажа иначе...
Смених свещите и маслото преди месец, оказа се, че единият цилиндър само се е возел, но проблемът не изчезна. Ходих в АГУ сервиза, там хората направиха диагностика, откриха нещо, оправиха го, изчистиха системата, но - пак същото. Даже тази сутрин само за минута на два пъти изгасна двигателят в описаната по-горе ситуация.
Предварително благодаря за всеки един евентуален съвет, не зная дали ЕЛКОН би могъл да диагностицира тази дивотия.
Имах подобен проблем със сеатко. Започна да го прави на газ първом, а на бенз беше добре. После и с бензинеца стана така. Един сервиз - лъгане, искаха ламбди да сменят, дросели - не им дадох. Друг сервиз - няколко дни - момчето вика, пробвах с друга бобина, друг дросел, друг комп, мерих гориво, вакуум - няма разлика. Тогава му казах, че като ли само кабелите останаха непроверени, да ги смени с нещо качествено. И се роди колата. После се оказа, че са ми сменили кабела на първи цилиндър със счупен в първия сервиз.
често срещан проблем при в/с40, последно този колега също се оплакваше <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=40458">viewtopic.php?f=8&t=40458</a><!-- l -->
освен написаното в тази тема, съвет е 1)да покараш само на бензин, за да видиш дали и на бензин ги праив тези неща; 2) остави я малко на празен ход като я запалиш примерно 1-2 мин и след това виж дали прави проблем, ако изчиства, значи или са свещи/бобини или стъпково моторче, ако не изчиства вероятно е МАФ или вакуум някъде губи през маркучите. Въобще много малко вероятно е да уцелим от първия път.
Каква е била грешката, като са ти я отчели? дай кода и ще се ориентираме по-лесно
Честно казано за код чувам за пръв път - не го знам, но вярвам, че мога да го науча. Иначе проблемът се случва само когато се е включила газта. Това, което и двамата написахте е много полезна информация, проблемът е, че просто е трудно да отида да се занимавам, защото работата ми е такава, че юни-юли ни е най-натовареният период. Но явно ще трябва да я оставя на момчетата да я прегледат по-щателно, че просто не става така.
Газта е по-капризна откъм искрата на свеща и всеки проблем по запалването се отразява по-осезаемо при работа на газчица. След, като монтирах газовата, веднага се появи придърпване при по-рязко ускорение и след много возене с газаджията каза, че не е от настройките. Свещите бяха нови, но открихме сериозно напукани стебла на бобинините. Залях ги с епоксидна смола и вече 3000 км. няма и помен от сецане. Прегледай щателно, кабелите най- добре на тъмно и пръскай с пулверизатор с вода по тях и върху бобините, колкото и съмнително да звучи дава резултат и е безплатно.
Пламен Дянков добре е, че си сменил масло и свещи. Дроселова клапа и дебитомер чистени ли са скоро? Филтрите на ГИ смени ли ги с маслото?
radoslav1 Wrote:Дроселова клапа и дебитомер чистени ли са скоро? Филтрите на ГИ смени ли ги с маслото?
Честно казано не съм... Филтрите са сменени преди година и половина - време им е. И аз си мислех за тях, даже ще им дойде скоро редът. Но проблемът е, че така се забиваме в "проба-грешка", а джобът си има лимит, защото всичко минава през него. Ще решим проблема, само дано успея скоро и без усложнения.
Иначе специално днес нямаше проблеми, двигателят си работеше нормално. Което не знам всъщност добре ли е, или не е.
Пламен Дянков Wrote:
radoslav1 Wrote:Дроселова клапа и дебитомер чистени ли са скоро? Филтрите на ГИ смени ли ги с маслото?
Честно казано не съм... Филтрите са сменени преди година и половина - време им е. И аз си мислех за тях, даже ще им дойде скоро редът. Но проблемът е, че така се забиваме в "проба-грешка", а джобът си има лимит, защото всичко минава през него. Ще решим проблема, само дано успея скоро и без усложнения.
Иначе специално днес нямаше проблеми, двигателят си работеше нормално. Което не знам всъщност добре ли е, или не е.


Не знам, какъв лимит си има "джобът", но смяната на филтрите, на ГИ е 12-13 лв.(малък и голям) ако си ги смениш сам, в сервиз е около 25 лв. Дебитомер и дроселова клапа са пръскани при мен веднъж, със спрей за карбуратори (фин обезмаслител, около 8лв флакона по спомен) при монтажа на ГИ, по препоръка на газаджията. Споделям опит, нищо повече. Ако беше от Стара Загора, бих могъл да те насоча към човек, който да погледне колата. Иначе така да се "хвърля боб" е малко безсмислено. Успех колега. Smile