Волво Клуб - България

Full Version: Volvo V70 XC или връщането към живот
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте Колеги,

Отварям тази тема да споделя с Вас премеждията докато пооправя новата си кола. За някои ще прозвучи като хвалене, за други ще са пари на вятъра, за трети, надявям се, удоволствие.

И така, да започваме.

Колата я взех малко импулсивно в края на Февруари тази година. От Враца, автокъща, на късмет, без да съм я карал на сервизи с ясното съзнание, че има неща за правене. Просто имах нужда от голямо комби, 4х4, теглич, сигурна, мощна, бърза, удобна, с нужните глезотии без изхвърляне и същевременно не исках да давам над 5000 лв в онзи момент.

Успях да я спазаря за 3500 лв. За жалост не пазя снимки в началния вид. Скоро ще поместя снимки с по-качествена техника, засега от телефона.

Ето и как се започна:

1. Обслужване на масла, ремъци,филтри
2. Смяна на дебитомер
3. Ремонт на патронника на запалването
4. Ремонт на уплътнението на предния прозорец
5. Протекъл нивомат отзад - премахване на нивомата, замяна с оригинални амортисьори и пружини за V70 AWD беч нивомат. Цена от 350 Евра за бройка ми дойде нанагорно
6. Смяна на предни макферсони с такива от С70. Предницата се снижи с поне 4 сантиметра. Плюса е много по-висока устойчивост при бързи завои
7. Поставяне на ГИ - компютър Фобос последно поколение с 2ра употреба ГИ чарколяци от турска Атикер( почти неизполвана и на добра цена)
8. Освежаване на салона - почистване, подсушаване от насъбралата се вода в краката
9. Извеждане на AUX букса от касетофона за телефон/мп3 плейр
10. Ревизиране на картерната вентилация - с поддръчни средства
11. Затъмняване на задни стъкла и 5та врата
12. Слагане на 3М фолио на задната врата - имаше доста корозия и язви по боята от австрийската луга. Това на първо време докато дойде момента за цялостно пребоядисване
13. Нови гуми всесезонни - Мишелин http://shop.medina-med.com/Tyre/35287003...095V%20XL/
14. Свалени предни фарове и мигачи - почистени от прах и мръсотия от вътре леко с меглио
15. Боядисани в черно брони и странични предпазители на вратите - преди това бяха в изгоряло от слънцето сиво на петна
16. 1 път нови свещи Бош и преди ден пак нови оригинални, че нещо Бош хич ги няма
19. Поправка на дистанционото - имаше само 1 такова както съм взел колата, със счупена кутийка и неработещи бутони - презапоих ги и взех нова кутиийка - вече има дистанционо за алармата и централното, остава да намеря сирена, че са я резнали простите джамбази
20. Поправка на АБС модула - иначе светят 2 лампи на таблото - АБС + TRACS. Поправката е елементарна - сваля се абс модула, отваря се кутийката внимателно, презапояват се откъртените букси за захранването, и обратно със хубав силикон/смола се затваря кутийката. На запад за таз операция те глобяват едно $150 Smile

Ето един линк за по-добра представа:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DJHLuKw8Ky8[/youtube]

21. Нови силиконови маркучи за турбо пътищата - старите се разпадаха и след добро натискане на газта 2 от тях се цепнаха доста чаровно като майска роза. Ето линк-а от който ги взех на доста добра цена:
http://www.aliexpress.com/store/product/...01054.html

Дойдоха за 6 дена от Англия. Няма мита и такива неща.
22. Нов акумулатор Баннер

Ето и малко снимков материал:









Не успях да намаля размерите на картинките ( като МБ ги намалих, тъпата програма не намаля пикселите). Не ми стигна времето и затова. Ако админите успеят моля да го направят. Или довечера ще се постарая да ги намаля.

Казвайте още какво можем да барнем по красавицата.
Браво за ентусиазма!
Визуално: джанти, спойлер.
Надеждност (или спокоен сън Smile ): маслата на раздатките/кутията. Провери си много обстойно маншоните на каретата, че после филма е голУем. Ако се сетя още нещо ще пиша Smile
Супер, такива теми трябва да има повече. Ако пускаш и по-малки снимки направо равен няма да имаш. Следя с интерес темата
Като се зачетох малко по темата ми заприлича на старт от скрапа. Но има и други хора като мен, които просто обичат да се бърникат и да си ремонтират Wink
За да бъда честен, ще си призная че предишното ми Волво С40 от 98 година ми служи вярно 6-7 години. Без ама никакви сериозно и скъпи ремонти.

По него в годините съм правил :

2 предни лагер-главини
2 задни амортисьора - 2ра ръка от Ванко от Панагюрище
ремонт на стартера още в началото като го купих
свещи, кабели
Тампони на стабилизираща щанга и тампони на носачите след 60 000 км. Тези на стабилизиращата съм ги сменял 3 пъти, много лабава работа.
Биалетки само 1 път докато беше при мене.

Само накладки, масло, филтри е останалото. Общо взето много запазена и здрава кола уцелих и направо не ми се занимаваше да я чопля, а си ме сърби. Тази новата от друга страна си беше малко рискова. На моменти съжалявах, че се захванах, поради трудното намиране на части и скъпите ремонти. Но сега все повече се радвам като тръгна с нея на някъде. Доста по-добре е като ускорение, возия и комфорт спрямо С/В 40 ките.