Волво Клуб - България

Full Version: Загряване на спирачки на ХС90 2004 г.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, колеги,

През февруари тази година взех XC90 2004 г. D5 и като цяло съм много доволен откъм возия и комфорт. Имаше няколко проблема, но един от тях си го влача вече трети месец. При шофиране, в даден момент усещам как нещо започва да "спъва" колата, разхода леееко се покачва и не след дълго замирисва на феродо. В началото това се случваше и на двете колела (в различни моменти). След като бяха проверени апаратите (вкл. сменени гумички), сменени спирачни маркучи и шлайфани дискове + накладки, имах едни около 1000+ км без проблем. Докато не се случи отново - вече само дясното прегрява, но си останах без спирачки. В крайна сметка сменихме накладките (вече не ставаха за нищо) и дисковете (оказа се, че предишните не бяха с размер по спецификация, но новите са ОК), само че проблемът си остана.
Няма грешки на ABS и като че остава да сменя самите апарати.

Преди да мисля за апаратите обаче, можете ли да споделите опит или съвет при подобен проблем? Препратки към теми с подобна информация също биха били от полза (не намерих такива).

Благодаря предварително!
Митко
Във всеки по-кадърен сервиз би трябвало да хванат проблема!Ако не е запекъл спирачния цилиндър,значи са блокирали водачите на спирачния апарат.И евентуално последен вариант - ако не е сменявана спирачна течност,да има запушен спирачен маркуч.Спирачната течност се сменява на две,максимум 3 години!
Много благодаря за бързия отговор!
А маркучите са нови, спирачната течност е сменяна през 2015 г., с водачите уж майстора каза, че няма проблем, а и като цяло двата апарата ги отваряха поне 2 пъти и няма видим проблем.

Преди не съм имал Volvo и нямам информация за читави сервизи. Можете ли да препоръчате такъв в София (изключвам МП)?

поздрави!
mitia_mld Wrote:Много благодаря за бързия отговор!
А маркучите са нови, спирачната течност е сменяна през 2015 г., с водачите уж майстора каза, че няма проблем, а и като цяло двата апарата ги отваряха поне 2 пъти и няма видим проблем.

Преди не съм имал Volvo и нямам информация за читави сервизи. Можете ли да препоръчате такъв в София (изключвам МП)?

поздрави!
Изпратих ти ЛС,не знам защо изключваш МП - там гарантирано ще оправят проблема!Все пак спирачките са от ключово значение за автомобила и теб!Всички се стресират от цените там,но понякога плащат двойно и тройно по алтернативни сервизи и проблемът си остава!Успех!
Водачите е хубаво на всяка смяна зимни-летни гуми да се свалят, почистват и смазват(с някаква високо температурна грес).
Те имат и едни гумени уплътнения които ако са се прецакали трябва да се сменят.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://carcats.ru/list.php?id=NzkzMDcyODQ=">http://carcats.ru/list.php?id=NzkzMDcyODQ=</a><!-- m -->
На схемата 7 и 8 трябва да са идеално гладки, а ако нямаш тапите (6) ще ти се замърсяват много бързо.
Незнам дали си решил проблема - преди време и аз имах подобен проблем, но не толкова силно изразен - задържаха ми предните колела - смяна - накладки, дискове, водачи, маркучи, сп.течност - малко подобрение и пак дървото. Проблема се реши след като смених клапанния блок(само механичната част за да не се налага разпознаване на новия електронен модул) на АБС-а.
Всъщност този проблем се реши някъде през септември след смяна на дисковете и накладките - моите дискове бяха с по-малък диаметър от тези по спецификация. Не мога да си обясня как така размера е от значение, но е факт, че не съм имал този проблем вече доста време.
Ако се появи пак, ще гледам клапанния блок - на практика само ABS-а не е пипан.

Благодаря ви за помощта!
По-малки дискове - по-голяма натоварване(2 тона са си 2 тона), може би от там идват проблемите.