Волво Клуб - България

Full Version: Волво S80- гъст бял пушeк при спускане
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, колеги! Вчера имах малко неприятна случка с моето S80 2.0 Т 180кс, газ-бензин. На прибирате от хижа Алеко към Симеоново, както си се спусках на 2-ра, 3-та скорост (спускане около 15км), малко преди Симеоново при едно леко подаване на газ забелязах гъст бял пушек зад колата. Спрях в Симеоново и наистина от ауспуха излизаше страшно гъст бял дим, беше като димка. Не усетих конкретен специфичен мирис. Вдигнах капака, вода има, масло има, маркучите на водата не бяха твърди. Реших, че на място нямам какво повече да направя и продължих да карам, като обърнах преди това на бензин. Теренът беше вече равен, не усетих проблем във вървежа на колата, а пушекът намаля и в последствие изчезна нацяло. Един час сред случката трябваше да пътувам към София-Бургас , запалих тръгнах и по време на пътя нямах никакъв проблем нито на газ, нито на бензин. Днес сутринта също къдеже нямаше изобщо. Та сега остава въпросът какво се случи/ва с колата и какво да очаквам.... Ще съм благодарен, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да даде идеи. :|
При мен се получава същото и до някъде е нормално за дърти кошници, като нашите. Какво се случва, ами аз си го обяснявам така: при продължително спускане се спира горивото от инжекторите и няма горене в цилиндрите. За сметка на това дроселовата клапа е затворена и при такта пълнене се създава вакуум във всмукателните колектори и в комбинация с износени маслени сегменти (а може и компресионни) е предпоставка за пълнене на цилиндрите с масло, което при подаване на газ се пали и се получава този ефект. Възможно е да си дърпа масло и от гумичките на всмукателните клапани. Предполагам имате и перманентен завишен разход на масло, който е по-осезаем при извънградско каране.
Здравейте колеги,
Това обикновено е симптом на втвърдени и пропускащи масло в цилиндрите гумички на клапаните.
zdravkunti Wrote:Здравейте колеги,
Това обикновено е симптом на втвърдени и пропускащи масло в цилиндрите гумички на клапаните.
+1
И при мене се получава ,но не пуши чак толкова много.Значи да се ориентирам при следващото обслужване и към смяна на гумичките на клапаните.
Здравейте! Пушенето се появява пак при подобни спускания. Разговарях с един майстор, който ми каза цена около 800лв за ремонта, като той иска да отвори главата, а не само през горния капак да се подменят. Какво ще ме посъветвате. Може ли да се мине без отваряне на двигателя? В момента карам с масло 5w40. Мога ли да поробвам ли с по-гъсто масло, или някаква добавка към маслото на първо време?
Ако те дразни толкова я ремонтирай, това с маслата в случая е загубена кауза. За смяна на гумички 800лв. ми се виждат множко освен, ако не включва и сегменти. Мен също ме вълнува темата но за сега си диливам и си перкам. Най ми е интересно дали е от гумичките или от сегментите или пък от двете.
van4ov Wrote:Здравейте! Пушенето се появява пак при подобни спускания. Разговарях с един майстор, който ми каза цена около 800лв за ремонта, като той иска да отвори главата, а не само през горния капак да се подменят. Какво ще ме посъветвате. Може ли да се мине без отваряне на двигателя? В момента карам с масло 5w40. Мога ли да поробвам ли с по-гъсто масло, или някаква добавка към маслото на първо време?
Според мен решението, колега, е до голяма степен предопределено и от твоите планове за автомобила. Ако си решил да го управляваш поне още няколко години, то направи ремонта. Ако пък смяташ да го сменяш, то няма смисъл, освен ако двигателя не "похапва" доста масло. Лично мое мнение е, че най- лошото което може да направиш е да преминеш към 10В40. Последното ми се струва твърде гъсто за този двигател, особено пък за предстоящите зимни месеци. Даже си мисля, че като генерално правило масла с вискозитет 10В40 са твърде гъсти за повечето модерни автомобили.
Колко масло харчи?
за 15 000 км. 2л. масло. Като цяло не ми си струва много , но ме притеснява този къдеж след спускания на сторост.
Pages: 1 2