08-12-2016, 03:37 PM
И така, предварително искам да поясня, че всичко написано по-долу е резултат на лично мнение на неспециалист и не е предписано в никакви фабрични инструкции. Ако решите да повторите направеното от мен, то това си е изцяло на ваш риск и аз не нося никаква отговорност за каквито и да било последствия. Също така демонстрираната процедура е изпробвана само на ХС70 от 2005-та година. Не знам дали и на други модели и модификации е 100% аналогична.
Да започнем от диагностиката.
Шума от турбината може да е по две причини. Проблем с моторчето и проблем със самата турбина.
1. Шума в моторчето по принцип е по тих и по скоро наподобява скърцане или "виене". Може да се дължи на проблем както с ротора, така и съ статора. Среща се по рядко, защото все пак частите са метални. Ако проблема е тук, най-добре след демонтажа да се даде на специалист по ел. двигателите.
2. По-вероятната и разпространена причина е дебалансирана турбина. Шумът и вибрациите в този случай са много по силни и осезаеми.
Дебалансирането може да настъпи по две причини:
2. 1 По-рядко и малко вероятно е, повреда по структурата на самата турбина, например отчупване на парче или деформация.
След като видях материала от който е изработена (сравнително гъвкав) е малко вероятно да се счупи, освен ако чужд предмет не е попаднал в кожуха.
2.2. Според мен най-вероятната причина от всички (като в моя случай) - неравномерно натрупване на мръсотия по лопатките, която мръсотия лесно дебалансира леката пластмасова турбина.
----
Действия по разглобяване.
Ще ги разделим на два етапа.
1-я етап де факто е по демонтаж/подмяна на филтъра на купето.
Необходими инструменти - монета и ключ (отвертка) тип "звезда", размер ..
1. Демонтира са пластмасовата декорация, която се намира между централната колона и мокета. Пластмасовата тапа, която се намира в задната част на декорацията, непосредтсвено между седалката и колоната, се завърта на 90 градуса, като за целта се използва монетата.
След което декорацията внимателно се избутва назад (посока задните седалки) и чак тогава се дърпа към вас (посока вратата).
2. Демонтиране на декоративната пластмаса в краката на водача. Двата метални самонарезни винта се развиват с инструмент тип "звезда" и капакът внимателно се отстранява.
3. Демонтаж да филтъра на купето. След демонтажа от т. 2 в ляво се открива правоъгълен пластмасов капак, (гледа надолу) закрепен с 4 самонарезни винта. Използва се инструмента от т. 2. след демонтажа на капака внимателно се издърпва филтъра.
Ако сменяте само филтъра можете да приключите тук.
Аз лично препоръчвам да преминете към етап 2 демонтаж и почистване на турбината.
За целта ще ви е към инструмента тип звезда, ще ви е необходим гъвкав накрайник, тъй като един от самонарезните винтове е разположен непосредствено над извивката на калника и на практика е недостъпен с отвертка или друг "дълъг" инструмент.
И така, в клипчетата, които гледах в Интернет някои директно преминават към демонтаж на турбината. За целта, обаче трябва да имате завидни йога умения. Аз лично препоръчвам да си облекчите значително живота и спазите посочените от мен стъпки. Естествено можете и да ги прескочите.
1. Отворете и изпразнете жабката.
2. Отваряемата част на жабката се държи на 3 елемента 1-я е механизъм за плавно отваряне. Намира се в дясно. Представлява въженце с буталце. Просто избутвате нагоре пластмасовия плъзгач и готово. Малко по-"трики" е блокажа, който не позволява на жабката да се отваря докрай. Това всъщност са два пластмасови "зъба" отзад, в краищата на отваряемата част . Много ама много внимателно трябва да ги повдигнете нагоре, така че да прескочат блокажа.
3. Демонтажа на неотваряемата част. Тя се държи на 8 самонарезни винта, по 3 отстрани и 2 отгоре, които просто се развиват. Препоръчвам първо да развиете страничните, а като развивате последните 2 да държите цялата жабка за да не ви се стовари в краката.
4. В жабката има две лампички. Едната за вътрешно осветление, другата за краката. Просто дисконектвате буксите.
С това процесът на демонтаж приключва и имате идеален достъп.
----
5. Още нещо, което не е задължително, но доста ще облекчи живота ви е подгъване на мокета под моторчето. За целта внимателно дръпнете назад горната част на декоративната лайсна на прага на вратата. Тя се държи на една щипка. Като я освободите подгънете леко мокета нзад.
-----
6. Вече имате идеален достъп до двигателчето, което се намира в дясно от филтъра. То се държи на 5 самонарезни винта.
ГОРЕЩО препоръчвам да започнете от най-гадния, който се намира в дъното, в дясно, точно над извиваката на калника. Ако не успеете да го развиете, няма никакъв смисъл да продължавате натам. За целта ще ви трябва гъвкав инструмент и гъвкави пръсти.
7. След развиването на винтовете (може и преди това) разкачете щекера на захранването и махнете шлаухата за оттичане и мноооого внимателно извадете моторчето с турбината.
-----
До тук добре.
Сега трябва да се премине към същността - почистването. Цялата система се състои от 3 елемента, които се почистват по коренно различен начин - турбина, ел. мотор и кондензатор (странната метална планка, която прилича на таралеж) .
1. Отстранява се пластмасовата капачка на дъното. Тя се държи на една щипка.
2. След това се открива достъп към дъното на самото моторче. То се държи на две болтчета, които се развиват, след което моторчето внимателно се избутва от пластмасовия кожух.
3. Кондензатора също се държи на 2 болтчета, но при него трябва да се разкачи един щекер.
4. Предполагам, че има начин да се разделят турбината и моторчето, но аз не успях.
И така ПОЧИСТВАНЕТО
1. !!!!!!!!!!!Ел моторчето разбира се не трябва да се мокри по никакъв повод!!!!! Само се обдухва с компресор. след което може на оста (отзад) да се капне тънка смазка.
2. Ако успеете да отделите турбината можете просто да я измиете с каквото намерите за добре. Ако не успеете, като мен, ще се видите във филм, защото ще трябва да държите цялата конструкция във вертикално положение (с моторчето нагоре), така, че при почистването да не влиза течност в него.
3. Кондензатора може да се почисти с каква да е течност, само трябва да се държи с буксата нагоре, така че в нея да не влиза течност..
Общо взето това е. Сглобяването става по обратния ред.
Филмчета ето тук.
Предварително се извинявам за качеството на записа, но реших да снимам след като вече бях разглобил и не бях си осигурил оператор.
Част I
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jv5DtMpb7jM[/youtube]
Част II
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iEqSlpxePJ8[/youtube]
Част III
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ko9y8gLv4YY[/youtube]
Част IV
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6EbuypPic6U[/youtube]
Да започнем от диагностиката.
Шума от турбината може да е по две причини. Проблем с моторчето и проблем със самата турбина.
1. Шума в моторчето по принцип е по тих и по скоро наподобява скърцане или "виене". Може да се дължи на проблем както с ротора, така и съ статора. Среща се по рядко, защото все пак частите са метални. Ако проблема е тук, най-добре след демонтажа да се даде на специалист по ел. двигателите.
2. По-вероятната и разпространена причина е дебалансирана турбина. Шумът и вибрациите в този случай са много по силни и осезаеми.
Дебалансирането може да настъпи по две причини:
2. 1 По-рядко и малко вероятно е, повреда по структурата на самата турбина, например отчупване на парче или деформация.
След като видях материала от който е изработена (сравнително гъвкав) е малко вероятно да се счупи, освен ако чужд предмет не е попаднал в кожуха.
2.2. Според мен най-вероятната причина от всички (като в моя случай) - неравномерно натрупване на мръсотия по лопатките, която мръсотия лесно дебалансира леката пластмасова турбина.
----
Действия по разглобяване.
Ще ги разделим на два етапа.
1-я етап де факто е по демонтаж/подмяна на филтъра на купето.
Необходими инструменти - монета и ключ (отвертка) тип "звезда", размер ..
1. Демонтира са пластмасовата декорация, която се намира между централната колона и мокета. Пластмасовата тапа, която се намира в задната част на декорацията, непосредтсвено между седалката и колоната, се завърта на 90 градуса, като за целта се използва монетата.
След което декорацията внимателно се избутва назад (посока задните седалки) и чак тогава се дърпа към вас (посока вратата).
2. Демонтиране на декоративната пластмаса в краката на водача. Двата метални самонарезни винта се развиват с инструмент тип "звезда" и капакът внимателно се отстранява.
3. Демонтаж да филтъра на купето. След демонтажа от т. 2 в ляво се открива правоъгълен пластмасов капак, (гледа надолу) закрепен с 4 самонарезни винта. Използва се инструмента от т. 2. след демонтажа на капака внимателно се издърпва филтъра.
Ако сменяте само филтъра можете да приключите тук.
Аз лично препоръчвам да преминете към етап 2 демонтаж и почистване на турбината.
За целта ще ви е към инструмента тип звезда, ще ви е необходим гъвкав накрайник, тъй като един от самонарезните винтове е разположен непосредствено над извивката на калника и на практика е недостъпен с отвертка или друг "дълъг" инструмент.
И така, в клипчетата, които гледах в Интернет някои директно преминават към демонтаж на турбината. За целта, обаче трябва да имате завидни йога умения. Аз лично препоръчвам да си облекчите значително живота и спазите посочените от мен стъпки. Естествено можете и да ги прескочите.
1. Отворете и изпразнете жабката.
2. Отваряемата част на жабката се държи на 3 елемента 1-я е механизъм за плавно отваряне. Намира се в дясно. Представлява въженце с буталце. Просто избутвате нагоре пластмасовия плъзгач и готово. Малко по-"трики" е блокажа, който не позволява на жабката да се отваря докрай. Това всъщност са два пластмасови "зъба" отзад, в краищата на отваряемата част . Много ама много внимателно трябва да ги повдигнете нагоре, така че да прескочат блокажа.
3. Демонтажа на неотваряемата част. Тя се държи на 8 самонарезни винта, по 3 отстрани и 2 отгоре, които просто се развиват. Препоръчвам първо да развиете страничните, а като развивате последните 2 да държите цялата жабка за да не ви се стовари в краката.
4. В жабката има две лампички. Едната за вътрешно осветление, другата за краката. Просто дисконектвате буксите.
С това процесът на демонтаж приключва и имате идеален достъп.
----
5. Още нещо, което не е задължително, но доста ще облекчи живота ви е подгъване на мокета под моторчето. За целта внимателно дръпнете назад горната част на декоративната лайсна на прага на вратата. Тя се държи на една щипка. Като я освободите подгънете леко мокета нзад.
-----
6. Вече имате идеален достъп до двигателчето, което се намира в дясно от филтъра. То се държи на 5 самонарезни винта.
ГОРЕЩО препоръчвам да започнете от най-гадния, който се намира в дъното, в дясно, точно над извиваката на калника. Ако не успеете да го развиете, няма никакъв смисъл да продължавате натам. За целта ще ви трябва гъвкав инструмент и гъвкави пръсти.
7. След развиването на винтовете (може и преди това) разкачете щекера на захранването и махнете шлаухата за оттичане и мноооого внимателно извадете моторчето с турбината.
-----
До тук добре.
Сега трябва да се премине към същността - почистването. Цялата система се състои от 3 елемента, които се почистват по коренно различен начин - турбина, ел. мотор и кондензатор (странната метална планка, която прилича на таралеж) .
1. Отстранява се пластмасовата капачка на дъното. Тя се държи на една щипка.
2. След това се открива достъп към дъното на самото моторче. То се държи на две болтчета, които се развиват, след което моторчето внимателно се избутва от пластмасовия кожух.
3. Кондензатора също се държи на 2 болтчета, но при него трябва да се разкачи един щекер.
4. Предполагам, че има начин да се разделят турбината и моторчето, но аз не успях.
И така ПОЧИСТВАНЕТО
1. !!!!!!!!!!!Ел моторчето разбира се не трябва да се мокри по никакъв повод!!!!! Само се обдухва с компресор. след което може на оста (отзад) да се капне тънка смазка.
2. Ако успеете да отделите турбината можете просто да я измиете с каквото намерите за добре. Ако не успеете, като мен, ще се видите във филм, защото ще трябва да държите цялата конструкция във вертикално положение (с моторчето нагоре), така, че при почистването да не влиза течност в него.
3. Кондензатора може да се почисти с каква да е течност, само трябва да се държи с буксата нагоре, така че в нея да не влиза течност..
Общо взето това е. Сглобяването става по обратния ред.
Филмчета ето тук.
Предварително се извинявам за качеството на записа, но реших да снимам след като вече бях разглобил и не бях си осигурил оператор.
Част I
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jv5DtMpb7jM[/youtube]
Част II
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iEqSlpxePJ8[/youtube]
Част III
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ko9y8gLv4YY[/youtube]
Част IV
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6EbuypPic6U[/youtube]