Волво Клуб - България

Full Version: Полиуретан срещу гума / Polyurethane v.s. rubber
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
За 60-70лв пак от Англия вече 2-ри тампон купувам за отгоре на двигателя. Много съм доволен. Пробвах български от Добрев (така мисля беше фирмата) 3 пъти го сменях, че все неможеха да ми оцелят размера и накрая като го уцелиха, волана ми се тресеше от вибрации и обяснението беше, ама мислехме че е дизел и да е по-здрав тампона.... пълни глупости.
Малък отчето относно полиутизирането.
Миналия път сложих полиуретан отгоре, сега и отдолу.
Преди дни монтирах полиуретанов долен ляв тампон. Също така сложих и полиуретанови втулки в тампоните на предния мост.
Малката гумена втулка на оригиналния тампон беше напълно скъсана, така че може да се каже, че тампона все едно го е нямало. (Голямата гумена втулка изглеждаше отлично)
[attachment=48752]
[attachment=48750]
[attachment=48747]
[attachment=48745]
Тампоните на предния мост изглеждаха в отлично здраве. Така или иначе с 300 зора им натиках подсилващите втулки . (снимките не са мои)
[attachment=48744]
[attachment=48742]
Наблюдавани ефекти:
1. Положителни:
Управлението и поведението на автомобила е по-стегнато.
При каране по "черен път" го няма клатушкането.
Не мисля, че при висока скорост неравностите се усещат по-осезаемо (както твърдеше един познат).
В при остри и резки завои колата е много по-стабилна на пътя.
При натискане педала на газта го няма онова забавяне, колата веднага наема. Много по-отзивчива е.
2. Отрицателен ефект - само един, но съществен - вибрации. И по-точно дразнещи (поне мен) вибрации, когато автомобилът е в състояние на покой, между 650 - 950 оборота.
Над 950 оборота вибрациите започват да намаляват прогресивно и към 1300, на практика вече няма никаква разлика с "нормалните". Интересното е, че в движение при ниски обороти (650) вибрациите също не се усещат.
--
След монтирането на горния полиуретанов тампон и полиуретановите втулки на напречната греда вибрациите се повишиха едвам забележимо. В границите на въображението.
След монтажа на долния тампон и втулките на моста обаче вибрациите вече са осезаеми.
---
В заключение:
Ако се кара предимно извънградско, то вибрацията на място, на ниски обороти, не е никакъв проблем в сравнение с предимствата.
Ако обаче, се кара предимно от "светофар до светофар" и човек не го влече състезанието , то определено е дразнещо да усещаш трептенето.
---
Решение:
Мисля да покарам известно време по този начин, да видя, дали вибрациите ще се поуспокоят и/или ще свикна с тях. Ако не ще махам и слагам поетапно всеки от новите компоненти докато вибрацията влезе в границите на приемливото.
И така, надявам се, финален штрих по темата за полиуретановите тампони на двигателя.
Определено дразнещата вибрация е била от долния полиуретанов тампон и по-точно от голямата му втулка.
Тъй като, на стария ми гумен тампон беше разбита само малката втулка, реших да направя комбинация.
Сглобих нов тампон - предната част( голямата втулка) остана с гумата, а задната част (малката втулка) с полиуретан.
Вибрацията отново спадна до едвам забележимо ниво.
Здравейте някой може ли да даде линк за поръчка от Англия на горен тампон,под гредата между амортисьорите за Волво V70,2,4 бензин 170к.с.
petyostoev Wrote:Здравейте някой може ли да даде линк за поръчка от Англия на горен тампон,под гредата между амортисьорите за Волво V70,2,4 бензин 170к.с.
Няколко вида са, и трябва да си избереш твоя... виж в ибей по зададени параметри.
Да благодаря,погледнах.
Pages: 1 2