Волво Клуб - България

Full Version: Ръчна спирачка - накладки?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?
Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?
Интересен въпрос. Аз като купувах колата (S 60) от Германия се договорих със собствениците да ми сменят дисковете + накладките (можеха да изкарат още, но...). Смениха ги, но не остана време за накладките за ръчната. Интересното беше, че и накладките на ръчната бяха доста износени. Смених си ги тук. Дали пък наистина работят заедно... А аз си мислех, че някой заплес там просто си е покарал на ръчна... Колата беше на малко над 110 х. км. От историята на ав-ла, която ми дадоха, не видах смяна на накладки...
Ще ми е инресно да прочета компетентно мнение от някой колега.

Спокоен уикенд на всички.
Интересен въпрос. Аз като купувах колата (S 60) от Германия се договорих със собствениците да ми сменят дисковете + накладките (можеха да изкарат още, но...). Смениха ги, но не остана време за накладките за ръчната. Интересното беше, че и накладките на ръчната бяха доста износени. Смених си ги тук. Дали пък наистина работят заедно... А аз си мислех, че някой заплес там просто си е покарал на ръчна... Колата беше на малко над 110 х. км. От историята на ав-ла, която ми дадоха, не видах смяна на накладки...
Ще ми е инресно да прочета компетентно мнение от някой колега.

Спокоен уикенд на всички.

BOCK GT1

rokoko Wrote:Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?

Не, Роки, те не участват в спирането.
Те са пасивни и са система в системата.
Задействат се единствено от жилата на ръчната.
Такова е конструктивното решение почти във всички лимузина от горния клас на всеки авто-производител. Ръчната е независима и самостоятелна система от крачната спирачка.
А като размери едно, че диаметъра им (общия) е значително по-малък от на която и да е кола с барабанни спирачки отзад.
И второ - са със значително по-малък феродов ресурс. Нещо от порядъка на 3-4 мм. То повече и не трябва!
Я се опитай да потеглиш на пълна ръчна. :?

пп:
Абе ти що се чудиш? :roll:
Че като идваш на всяка среща, не си ли забелязал какви тест-драйфове сме си правели с твоята кола.
То не беше каране на задни гуми, само на леви, само на десни гуми, въртене на място с пълна газ и дигната ръчна, обездка, паркур, прескачане на препятствия с 200 лева в час, скокове от трамплин, подводен риболов, рафтинг и т.н. и т.н. Tongue Big Grin
И после що нямам ръчна? Айде холан! Не на нас тия! :wink: [-X #-o

BOCK GT1

rokoko Wrote:Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?

Не, Роки, те не участват в спирането.
Те са пасивни и са система в системата.
Задействат се единствено от жилата на ръчната.
Такова е конструктивното решение почти във всички лимузина от горния клас на всеки авто-производител. Ръчната е независима и самостоятелна система от крачната спирачка.
А като размери едно, че диаметъра им (общия) е значително по-малък от на която и да е кола с барабанни спирачки отзад.
И второ - са със значително по-малък феродов ресурс. Нещо от порядъка на 3-4 мм. То повече и не трябва!
Я се опитай да потеглиш на пълна ръчна. :?

пп:
Абе ти що се чудиш? :roll:
Че като идваш на всяка среща, не си ли забелязал какви тест-драйфове сме си правели с твоята кола.
То не беше каране на задни гуми, само на леви, само на десни гуми, въртене на място с пълна газ и дигната ръчна, обездка, паркур, прескачане на препятствия с 200 лева в час, скокове от трамплин, подводен риболов, рафтинг и т.н. и т.н. Tongue Big Grin
И после що нямам ръчна? Айде холан! Не на нас тия! :wink: [-X #-o
Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
Рара Wrote:Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
да, и мен поспеписа ме убеди Big Grin
Рара Wrote:Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
да, и мен поспеписа ме убеди Big Grin