Волво Клуб - България

Full Version: Работи ли климатроника при минусови температури?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте. Днес при -5 градуса реших да пусна климатроника за да мога да стопля по бързо купето и разтопя предното стъкло. Направи ми впечатление че няма особен ефект и проверих входящата тръба към купето която беше ледено студена. До сега не съм имал проблеми с климатроника , не успях и да чуя дали включва. Някъде бях чел че при отрицателни температури той не работи.

Също така искам да попитам бутона за вътрешната циркулация кой режим какво означава понеже не мога да доловя някаква разлика.

Колата е В50 2.0Д 2006 година с двузонов климатроник.
Нещо не ми е ясно какво разбираш под "климатроник". Каква температура си задал на двете зони? Какво очакваш да чуеш като "включване? Топлото ще дойде когато загрее двигателя, а студеното идва от компресора на хладилната инсталация. Климатроника просто поддържа зададената температура, като в зависимост от околната сам си решава откъде да прекара въздуха, дали през радиаторчето на парното, или през радиаторчето на хладилната инсталация(ако е включен компресора). За клапата и аз не съм наясно по какви критерии решава дали да я отвори и засмуче външен въздух, или да я затвори и да върти въздуха в купето. Малко дълго и сложно се получи май....
Аз също се чудех как работи това на автоматичен режим, защото редовно ми се случва да усещам, че като съм на хубав въздух е затворена, а като карам в трафик и особено зад някоя пушеща печка и си ми понасмърдява на изгорели газове. Та.. не знам на какъв принцип сменя от едното на другата, да не се окаже, че е просто на време и 1 минута затворена, 1 минута отворена. По-лошото е, че не знам как се казва на английски тази клапа и не знам как да я гугълна хаххаха.
Има датчик за изгорели газове. Усети ли във входящия въздух наличието им, веднага затваря клапата.
Явно при мен този датчик е преебан или не работи като хората. Ама застана ли зад някой стар дизел на светофар, става ужас.
mjalby Wrote:Явно при мен този датчик е преебан или не работи като хората. Ама застана ли зад някой стар дизел на светофар, става ужас.

ако това ще те успокои - май всички дето сме с 10+ годишни коли караме със заминал датчик.
Аз се наших и втори път с втора употреба от ибей - питай ме да ли е читав? :lol:
Колега, сам ли го сменя? Къде се намира този датчик?
Моята е 7 годишна и е на "едва" 80 000км, пък работата не е по-различна. Но то все пак и времето за реакция е някакво, та ако ти духа силно вентилаторът е нормално да ти лъхнат изгорели газове в лицето.
Здраве да е, аз си карам на затворена клапа в града и пуснат климатик, не се запотяват стъклата и нямам проблеми, а разходът не е различен (все пак на големите двигатели климатикът не това толкова, че да дава разход отгоре (а и модерните компресори изключват и включват когато е нужно, не работят нон стоп).
Извън града - винаги с отворена клапа, особено по планински пътища Smile
pamporov Wrote:Колега, сам ли го сменя? Къде се намира този датчик?

не съм сам - в сервиза за секунди го смениха - тъпото е, че и уж "новия" даде същата грешка на ВИДА и си пуска смрад в колата - майната му на 50-те лева ....
Намира се баш под дясната чистачка отпреде. Не се вижда защото отгоре има една пластмасова кора, която трябва да се отвинти....
на мен пък ми се появи един мнооого странен ... даже не знам как да го нарека.
До сега ми се прояви 2 пъти.
1-вия път спирам пред гаража, Излизам да отворя вратат и докато вкарам колата се разнесе една смрад ... точно като кисело зеле.
Викам си, сигурно съм минал през нещо миризливо и вентилацията го е засмукала.... или някой комшия е сложил кисело зеле ... и като съм влизал в гаража вентилацията е засмукала миризмата. И до там.
След това доста карах - нищо. Обаче,
2-рия път беше по-странно. Обикалях нещо из центъра. Доста пъти спиране/тръгване. По-висока скорост, по ниска. Общо взето всякакви режими на каране. В един момент се качих на един висок бордюр/тротоар (с малко повече газ, ако има значение) да изчакам жената и пак се появи тази миризма. Викам си, абе да не е умряло нещо под капака. Вдигам го .. нищо. Мирише си на двигател. Никакви нюанси. Викам си, да не е нещо филтъра на купето (макар, че го смених преди 2000 км (2 месеца). Пускам вентилацията на МАХ влизам/излизам от колата, душа на вентилационните отвори .... нищо.
След това тръгвам пак, същия режим на каране .... нищо.
Направо "шах с пешката" не мога да намеря никакво логично обяснение......
Викам си - абе да не е умряло нещо под капака