Волво Клуб - България

Full Version: V50 - фабричен ксенон - много странен проблем
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, колеги!

От 2008 карам едно идеално (поне за мен) V50 2.0D, модел 2005. Не съм имал никакви странни проблеми, само стандартна поддръжка... до 2015г. Тогава започна да се случва нещо много странно - започнаха произволно да ми изгасват предните фарове - някой път левия, някой път - десния. Имам фабрични ксенонови светлини, с подменени и двете крушки преди повече от година (истински Osram D2S). Карах няколко месеца по този начин, започна все по-често да изгасва левия фар. Реших да я закарам в Мото Пфое в Бургас и там само я закачиха за диагностика и директно ми казаха, че трябва първо да ми сменят компютъра (CEM - към 4000лв) и после ако не станело - баласта (или модула за управление на GDL - още към 900лв). Аз имам и VIDA и Dice, но понеже съм ВиК инженер, който не знае как изглежда полуоска и каре, не си имах доверие сам да правя диагностика. Само че при тези цени започнах да чета и след като сам си вдигнах колата и стигнах до двата модула за управление на ксеноновите светлини стигнах до следните открития:

1) Получавах грешки, че няма връзка с модула на фара по LIN шината - и с левия и с десния - почти по равно;
2) В описанието на тези грешки с едър черен шрифт пише да НЕ се пипа компютъра (CEM) - той си работи
3) За по-сигурно свалихме и CEM модула и видяхме, че няма окисляване, лоши контакти и други странности
4) При стигането до мастър модула (на левия фар) видях, че има счупена букса между CEM и него и тя е яко окислена. Оказа се, че при катастрофа през 2008г когато бетоновоз мина през лявата ми страна от МП са решили да не подменят буксата, а да сложат малко изолирбанд и една свинска опашка да я държи включена. С течение на времето там е проникнала вода и е започнало масово окисляване. Иначе модула за ксенона е бил сменен.
5) Оказа се, че най-окислен е кабела за LIN шината (той е и с най-малко напрежение), също така нямах захранване на двата сензора, които показват колко е натоварена колата и регулират ксеноновите лампи по ъгъл.
6) Закарах колата на ел. майстор - той подмени буксата с друга, каза, че имало по 5-6см кабели само с излолация, без проводник вътре от окисляването. Имаше голям ефект - вече работеха сензорите за натоварването, даже ги калибрирах през VIDA - идеално...... и след два дни пак почнаха да изгасят фаровете - само че вече само левия. Има няма 5 минути каране и изгася.
7) Закарах колата на друг ел. майстор - по-голям майстор - той разкачи и модулите, каза, че имало хлабави връзки, имаше голям напредък - за малко си помислих, че вече няма да гаснат... но уви - гасне левия фар, но поне след 20-30 минути, а някой път и чак след час.

Та въпросът ми към вас е дали вече не трябва да се ориентирам към смяна на мастър модула (баласт)? Някои от вас дали е имал подобен проблем?

По-долу съм прикачил и снимки, ако тябва мога да направя всякаква проверка с VIDA и Dice.

Всякакви съвети приемам с голяма благодарност - вече над година ме мъчи тоз проблем!

Весели празници!

вдигната колата - модулите са в калниците - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEc0VSbkNpczMzR1U/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->

Модулът и дефектната букса - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEcHhsbDVfY29TakU/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->

буксата отстрани - била си е наистина счупена - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEX3ZKM0JJM3BXZG8/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->

буксата отпред - дори аз от пръв поглед открих дефекта... - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEUDlQb25VUk01X3M/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->

CEM модула ми - нямам снимка като е отворен - изглежда непокътнат - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEWGxFZF9yMWl5SkE/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
Букси с такава визия и преобладаващ зелен цвят по изводите са доста проблемни.
Сега като изгасне крушката какво записва колата?
Всъщност, след последното посещение при "баш електрическия майстор" не бях пускал диагностика. Оттогава доста по-рядко гасне и то само левия фар.
Слязох сега при колата, пуснах диагностиката и се оказа, че вече я няма предишната грешка при всеки работен цикъл "CEM-DD12 Communication with GDL control module left Signal missing" (съответно CEM-DD13 - същото, но за десния фар).

За сметка на това вече имам грешки "CEM-8A12 Low beam left Faulty signal" и "CEM-8A28 Gas discharge lamp module (GDL) left Faulty signal". В допълнение има и "CEM-8A39 Gas discharge lamp module (GDL) left Calibration fault". Три неща ми правят впечатление:

1) Вече проблемен е само левия фар.
2) Вече няма проблем с комуникацията с модула, а със самата крушка най-вероятно или машинка във фара. Даже двете грешки за левия фар не са се появявали в последните 9 работни цикъла. Това беше само градско каране на къси разстояния и наистина не ми е изгасвал фара.
3) Потвърдих, че сензорите за натоварване работят (волтажа им се променя на различно натоварване) и направих калибрация на фаровете и на равен терен и на наклонен и те не помръднаха. А съм виждал как при задаване на калибрация моторчетата се задвижват нагоре надолу и спират на определено ниво, но явно вече има някакъв проблем.

Тези неща според мен означават да отворя фара, да видя дали има нещо стряскащо и да сменя крушката, за да видя дали първите две грешки ще отпаднат (CEM-8A12 и CEM-8A28). За третия проблем с нивелирането обаче трябва да потърся информация, да не би да им е дошло времето на моторчетата...

Ако знаете някой, дори и в София или другаде, който да може да я възстанови тази кола ще съм много благодарен за съвета!

Поздрави!
Здрасти!Аз имам такъв проблем в момента (с 60 2003 ) с десния фар.Вчера ходих на майстор и той каза , че най-вероятно е от баласта.Ще мога да ти кажа със сигурност като ми дойде реда да я вкарам при него-това е на 6-ти януари.