12-26-2016, 01:09 PM
Здравейте, колеги!
От 2008 карам едно идеално (поне за мен) V50 2.0D, модел 2005. Не съм имал никакви странни проблеми, само стандартна поддръжка... до 2015г. Тогава започна да се случва нещо много странно - започнаха произволно да ми изгасват предните фарове - някой път левия, някой път - десния. Имам фабрични ксенонови светлини, с подменени и двете крушки преди повече от година (истински Osram D2S). Карах няколко месеца по този начин, започна все по-често да изгасва левия фар. Реших да я закарам в Мото Пфое в Бургас и там само я закачиха за диагностика и директно ми казаха, че трябва първо да ми сменят компютъра (CEM - към 4000лв) и после ако не станело - баласта (или модула за управление на GDL - още към 900лв). Аз имам и VIDA и Dice, но понеже съм ВиК инженер, който не знае как изглежда полуоска и каре, не си имах доверие сам да правя диагностика. Само че при тези цени започнах да чета и след като сам си вдигнах колата и стигнах до двата модула за управление на ксеноновите светлини стигнах до следните открития:
1) Получавах грешки, че няма връзка с модула на фара по LIN шината - и с левия и с десния - почти по равно;
2) В описанието на тези грешки с едър черен шрифт пише да НЕ се пипа компютъра (CEM) - той си работи
3) За по-сигурно свалихме и CEM модула и видяхме, че няма окисляване, лоши контакти и други странности
4) При стигането до мастър модула (на левия фар) видях, че има счупена букса между CEM и него и тя е яко окислена. Оказа се, че при катастрофа през 2008г когато бетоновоз мина през лявата ми страна от МП са решили да не подменят буксата, а да сложат малко изолирбанд и една свинска опашка да я държи включена. С течение на времето там е проникнала вода и е започнало масово окисляване. Иначе модула за ксенона е бил сменен.
5) Оказа се, че най-окислен е кабела за LIN шината (той е и с най-малко напрежение), също така нямах захранване на двата сензора, които показват колко е натоварена колата и регулират ксеноновите лампи по ъгъл.
6) Закарах колата на ел. майстор - той подмени буксата с друга, каза, че имало по 5-6см кабели само с излолация, без проводник вътре от окисляването. Имаше голям ефект - вече работеха сензорите за натоварването, даже ги калибрирах през VIDA - идеално...... и след два дни пак почнаха да изгасят фаровете - само че вече само левия. Има няма 5 минути каране и изгася.
7) Закарах колата на друг ел. майстор - по-голям майстор - той разкачи и модулите, каза, че имало хлабави връзки, имаше голям напредък - за малко си помислих, че вече няма да гаснат... но уви - гасне левия фар, но поне след 20-30 минути, а някой път и чак след час.
Та въпросът ми към вас е дали вече не трябва да се ориентирам към смяна на мастър модула (баласт)? Някои от вас дали е имал подобен проблем?
По-долу съм прикачил и снимки, ако тябва мога да направя всякаква проверка с VIDA и Dice.
Всякакви съвети приемам с голяма благодарност - вече над година ме мъчи тоз проблем!
Весели празници!
вдигната колата - модулите са в калниците - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEc0VSbkNpczMzR1U/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
Модулът и дефектната букса - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEcHhsbDVfY29TakU/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
буксата отстрани - била си е наистина счупена - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEX3ZKM0JJM3BXZG8/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
буксата отпред - дори аз от пръв поглед открих дефекта... - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEUDlQb25VUk01X3M/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
CEM модула ми - нямам снимка като е отворен - изглежда непокътнат - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEWGxFZF9yMWl5SkE/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
От 2008 карам едно идеално (поне за мен) V50 2.0D, модел 2005. Не съм имал никакви странни проблеми, само стандартна поддръжка... до 2015г. Тогава започна да се случва нещо много странно - започнаха произволно да ми изгасват предните фарове - някой път левия, някой път - десния. Имам фабрични ксенонови светлини, с подменени и двете крушки преди повече от година (истински Osram D2S). Карах няколко месеца по този начин, започна все по-често да изгасва левия фар. Реших да я закарам в Мото Пфое в Бургас и там само я закачиха за диагностика и директно ми казаха, че трябва първо да ми сменят компютъра (CEM - към 4000лв) и после ако не станело - баласта (или модула за управление на GDL - още към 900лв). Аз имам и VIDA и Dice, но понеже съм ВиК инженер, който не знае как изглежда полуоска и каре, не си имах доверие сам да правя диагностика. Само че при тези цени започнах да чета и след като сам си вдигнах колата и стигнах до двата модула за управление на ксеноновите светлини стигнах до следните открития:
1) Получавах грешки, че няма връзка с модула на фара по LIN шината - и с левия и с десния - почти по равно;
2) В описанието на тези грешки с едър черен шрифт пише да НЕ се пипа компютъра (CEM) - той си работи
3) За по-сигурно свалихме и CEM модула и видяхме, че няма окисляване, лоши контакти и други странности
4) При стигането до мастър модула (на левия фар) видях, че има счупена букса между CEM и него и тя е яко окислена. Оказа се, че при катастрофа през 2008г когато бетоновоз мина през лявата ми страна от МП са решили да не подменят буксата, а да сложат малко изолирбанд и една свинска опашка да я държи включена. С течение на времето там е проникнала вода и е започнало масово окисляване. Иначе модула за ксенона е бил сменен.
5) Оказа се, че най-окислен е кабела за LIN шината (той е и с най-малко напрежение), също така нямах захранване на двата сензора, които показват колко е натоварена колата и регулират ксеноновите лампи по ъгъл.
6) Закарах колата на ел. майстор - той подмени буксата с друга, каза, че имало по 5-6см кабели само с излолация, без проводник вътре от окисляването. Имаше голям ефект - вече работеха сензорите за натоварването, даже ги калибрирах през VIDA - идеално...... и след два дни пак почнаха да изгасят фаровете - само че вече само левия. Има няма 5 минути каране и изгася.
7) Закарах колата на друг ел. майстор - по-голям майстор - той разкачи и модулите, каза, че имало хлабави връзки, имаше голям напредък - за малко си помислих, че вече няма да гаснат... но уви - гасне левия фар, но поне след 20-30 минути, а някой път и чак след час.
Та въпросът ми към вас е дали вече не трябва да се ориентирам към смяна на мастър модула (баласт)? Някои от вас дали е имал подобен проблем?
По-долу съм прикачил и снимки, ако тябва мога да направя всякаква проверка с VIDA и Dice.
Всякакви съвети приемам с голяма благодарност - вече над година ме мъчи тоз проблем!
Весели празници!
вдигната колата - модулите са в калниците - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEc0VSbkNpczMzR1U/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
Модулът и дефектната букса - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEcHhsbDVfY29TakU/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
буксата отстрани - била си е наистина счупена - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEX3ZKM0JJM3BXZG8/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
буксата отпред - дори аз от пръв поглед открих дефекта... - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEUDlQb25VUk01X3M/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->
CEM модула ми - нямам снимка като е отворен - изглежда непокътнат - <!-- m --><a class="postlink" href="https://drive.google.com/file/d/0B0P5WHB26WmEWGxFZF9yMWl5SkE/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/0B0P5WH ... sp=sharing</a><!-- m -->