Волво Клуб - България

Full Version: Тръбички на дюзите
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте,
налага ми се да сменя вихровите клапи, но тръбичките за дюзите се оказва, че са 500лв 5 бр. Какво лечение предписвате за този проблем? От къде да си взема тръбички за дюзите ако старите изпускат гориво след демонтажа?
Благодаря
Едва ли ще намериш другаде ,освен от МотоПфоето ,но като информация ,моите са сваляни два пъти и не протекоха. Желателно е да се почистят идеално преди монтажа и да се намажат с моторно масло лещите. По-важно е според мен да се сменят притискащите планки на дюзите и дифтунгите.
За да повдигна капака на клапаните нали няма да ми се наложи да свалям дюзите? Инак и аз се надявам силно да не протекат. Ще си купя ключе специално за демонтаж на тръбички.
За съжаление се налага да се свалят и дюзите.
Здравейте,
В началото на есента миналата година извърших тази процедура на моето Volvo V50 D5. Не се налага да се купуват нови горивопроводи между рейката и дюзите. Трябва да се работи много внимателно с тях и да се почистят много внимателно "ябълките". Необходим е ключ 15 от тези за спирачните тръби. Не знам как точно се наричат, но са с по-широка работна част и прорез, през който да мине горивопровода. Освен това, без сваляне на дюзите е невъзможно. Проблем в случая може да се появи евентуалното заклинване на някоя от тях и да не иска да излезе. При мен мина по мед и масло - излязоха супер лесно. Съветвам да се почисти и дроселовата клапа, заедно с всмукателния колектор и EGR-а.
След смяната не е необходима адаптация, защото и без това тя е автоматична след 4-5 цикъла на работа на двигателя.
Трябваха ми следните части за моя двигател, но мисля че при теб са същите. Става дума за продуктовите номера, защото като части са идентични. Провери все пак!
1. Рейката с вихровите клапи - 30777650;
2. Гарнитура за капака на клапаните - Victor Reinz 71-3930-100, 30713459;
3. Рамо или лостче за задвижение на вихровите клапи - 31216460;
4. Медни дифтунги за инжекторите 5 бр. - Бош F00VC17503, 8631582;
5. Комплект за предотвратяване изваждането на лостчето от ябълката на вихровите клапи - 31293291 (опция).
Wizard S40 Wrote:Здравейте,
В началото на есента миналата година извърших тази процедура на моето Volvo V50 D5. Не се налага да се купуват нови горивопроводи между рейката и дюзите. Трябва да се работи много внимателно с тях и да се почистят много внимателно "ябълките". Необходим е ключ 15 от тези за спирачните тръби. Не знам как точно се наричат, но са с по-широка работна част и прорез, през който да мине горивопровода. Освен това, без сваляне на дюзите е невъзможно. Проблем в случая може да се появи евентуалното заклинване на някоя от тях и да не иска да излезе. При мен мина по мед и масло - излязоха супер лесно. Съветвам да се почисти и дроселовата клапа, заедно с всмукателния колектор и EGR-а.
След смяната не е необходима адаптация, защото и без това тя е автоматична след 4-5 цикъла на работа на двигателя.
Трябваха ми следните части за моя двигател, но мисля че при теб са същите. Става дума за продуктовите номера, защото като части са идентични. Провери все пак!
1. Рейката с вихровите клапи - 30777650;
2. Гарнитура за капака на клапаните - Victor Reinz 71-3930-100, 30713459;
3. Рамо или лостче за задвижение на вихровите клапи - 31216460;
4. Медни дифтунги за инжекторите 5 бр. - Бош F00VC17503, 8631582;
5. Комплект за предотвратяване изваждането на лостчето от ябълката на вихровите клапи - 31293291 (опция).
Страхотен отговор! Благодаря! Какво се подобри в динамиката и въобще работата на мотора?
Нищо не се промени, защото нямах проблеми с вихровите клапи, освен падането/изваждането на прословутото лостче. Обаче аз го бях застопорил да не се вади. Захванах се с подмяната защото се наложи да сменя гарнитурата на клапаните, започна да омаслява. Така-и-така ще се разглобява - реших да сменя тези клапи с превантивна цел. Наистина скоро съм щял да имам проблеми, защото едното легло в края на рейката беше силно износено.
Не съжалявам изобщо, въпреки от инвестицията от 320-340 лв. Внимателно почистих всичко от насъбралата се гняс и сега мотора диша по-свободно.
Благодаря още веднъж за отговора. При мен за момента се откача лостчето и без него колата няма никаква мощност. Протекло е масло от ябълата и когато движа клапите при работещ мотор няма никаква разлика. Освен всички тези профилактики е добре да се почисти геометрията на турбото. Механизма там също се задръствал със сажди и не може да се движи. Ако не е трудно ще направя и това.
Най-добре закачи колата на VIDA-та за една диагностика. Ако нямаш, попитай. Някой колега около теб може да откликне. Само така можеш да разбереш в детайли какво се случва. Понякога може да е съвсем тривиален проблема, например горивен филтър. Една диагностика от човек, който разбира ще помогне много.
За геометрията на турбото е вярно, но ако има проблем ще има записана грешка за прекомерно високо налягане ECM 1540 или обратното, много ниско ECM 1507. При ниско налягане е възможно да изпуска от някъде, като кулер и т.н. В по-голямата си част, тези грешки са от износеното управление на турбото. Твоето турбо като при мен се управлява от електрическо устройство, не от вакуум. В механизма се прецаква един червяк и самото двигателче. Ремонтирва се и това, има части.
Това, което написах не означава че е валидно за теб. Исках да споделя нещо, което може да се окаже полезно за някои колеги, които четат тази тема. Профилактиката винаги би имала само положителен ефект. Аз лично също съм привърженик!
Иначе, загубата на мощност при проблем с вихровите клапи е свързана с авариен режим, защото се променят параметри и ECM преминава в предварително заложен алгоритъм. Като цяло, предназначението на вихровите клапи е за получаване на завихряне в горивната камера на горивовъздушната смес при дизелов двигател (не са патент на Волво, има ги и при почти всички производители - BMW, Audi и т.н.). Ефекта е понижаване на вредните емисии и подобряване на мощността, както и на въртящия момент в малките обороти. Реално, клапите се отварят на около 2000 об/мин., по команда от ECM.
Всъщност при Волво проблемите са по-малко от гледна точка на механична повреда. Най-честата неизправност при D5 второ поколение е падането/изваждането на лостчето, което задвижва клапите поради амортизация и слаба конструкция. Много по-сериозно е при BMW. Например, в следствие на конструктивни недостатъци е възможно да настъпи откъсване на детайли от тези клапи и тяхното попадане в горивната камера - следва много вероятен ремонт на двигател.
Pages: 1 2