Волво Клуб - България

Full Version: Липсващи датчици след смяна на двг.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги и честита баба марта!

Имам един малък проблем, който се надявам с ваша помощ да го реша.
Та на кратко сменях двигател колата е s60 2.4 163hp D5 D5244T. След смяната се оказа че остават 2 буксички който няма къде да се закачат а в "сервиза" вдигат рамене.. след дълго ровене предполагам единия датчик е MAP сензора (turbocharger boost pressure sensor) на моя двигател дози датчик се намира на капака на главата, но след 2003 го местят долу до интеркулера. Та въпросът ми е сега трябва ли да сменям капака на главата или има начин да сложа този датчик долу където е на по новите модели? И вторият въпрос е дали някой зне кой е другият датчик който ми липсва? Ще кача снимка. Благодаря предварително!
[attachment=47998]
Ако не не тайна, защо смени двигателя.
Защото колега ме набутаха като я купих. Беше откъртено пърче от блока, където се захваща обтяжната ролка на ангренажа и беше побългарено с една планка и тая планка я бяха хванали за водната помпа, от там тая планка идва слаба и се посуква леко и ангренажа прескача (охлабва се явно) ходих при един "майстор" нави ме да сченим само глава щял да направи планката както трябва и се навих.. Оправи колата г-н майстора и след ~1000км същата работа.. И така вместо да сменям пак глава гарнитура+ труд реших да сменя двг щото тей или иначе и моят блок трябваше да се заваря изкъртеното и прецених, че е най-добре двигателя да се смени и да се свършва.
Според мен варианта е да смениш капака с този от стария двигател ,защото за новия модел ти трябва друг интеркулер ,а пък и самите датчици са различни като дизайн ,производител (BOSCH /DENSO) и най-вероятно и като ел.параметри. Освен това трябва да се удължават кабели ,нови букси и т.н. и може би накрая ще имаш неуспех ,ако отчитат различни стойности.
А пък долната букса изглежда е тази за клапана за управление на турбото (TCV) ,който е закрепен за блока отпред ,точно под рейла.
Благодаря колега! Точно за него клапан се оказа буксата просто трябваше да сваля маркуча дето е към всмукателния колектор за да го видя къде е клапана и да я закача.
Джамбазин ли е бой, ама както лекарите, без тях май не става.
krasunder Wrote:Джамбазин ли е бой, ама както лекарите, без тях май не става.

За бой са си така е.. Не мисля, че е нормално така да лъжат хората и да изкарват на чужд гръб... До тук 4000лв отгоре ми е стъпала колата и все още не е готова. Sad
Взел си двигател 2002 или по стар, а твоя е бил след 2003? Smile
И аз миналата година направих такава манипулация и се ококорих като видях това, но в сервиза ми дадоха някакво разумно обяснение, потвърдено и тук във форума от колеги - снимай от близо горния датчик ако може...
bell Wrote:Взел си двигател 2002 или по стар, а твоя е бил след 2003? Smile
И аз миналата година направих такава манипулация и се ококорих като видях това, но в сервиза ми дадоха някакво разумно обяснение, потвърдено и тук във форума от колеги - снимай от близо горния датчик ако може...

Моят мотор беше 2002 а този който сложих е 2004. Де факто сега съм с по-новия двигател след 2003. Би ли казал за какво разумно обяснение става въпрос, че и аз да разбера благодаря! Горния датчик няма как да го снимам защото не е при мен старият мотор, мога да снимам сегашният двг, но там няма датчик и място за такъв а само кабелната букса.
Кардинален подход си предприел. Аз също съм си играл с тези мъчения. Дано този мотор да има повече остатъчен ресурс.
Pages: 1 2