03-01-2017, 08:22 PM
Момчета и момичета, ако колата Ви е на повече от 180 000км, има вихрови клапи и ЕГР - тази операция е задължителна:
- подменят се вихровите клапи защото през колектора до тях достига всякаква мърсотия, те се затлачват и колата престава да върви, пуши и харчи много повече гориво;
- ЕГР-а смесва масло от радиатора на кулера и сажди от изгорелите газове.
Сами можете да се сетите каква неповторима комбинация се получава от сажди + горещо масло, което се носи нагоре из колекторите. Киснал съм колектора в нафта по препоръката на колегата Кангалов, преди да го накисна съм го мил с пароструйка (не помогна хич).
Диагнозата на колата:
- изскачаше лостчето за управление на клапите - това ме доведе на мисълтта, че нещо затруднява мърдането на клапите и реших, че е по-добре да не тормозя механизма за управлението им;
- колата увеличи разхода на гориво с 1,5 л/100км - с други думи - плащате ремонта докато карате;
Лечение:
1. Сваляме внимателно късата тръба между ЕГР и колектора.
2. Много внимателно със специален ключ за развиване на тръбички №15 (какъвто е показан на картинката) развиваме много внимателно тръбичките към дюзите за високо налягане.
3. Затапваме всеки отвор (аз го направих с хартиено тиксо)
4. Надписваме дюзите с номера за всеки цилиндър и облепяме и тях.
5. Сваляме гредата над мотора
6. Развиваме пластмасовото капаче под нея (4 гайки)
7. Демонтираме колектора
8. Демонтираме тръбата от ЕГР клапата до кулера
9. Накисваме в нафта колектора + пластмасовата тръбичка, стояща между колектора и ЕГР-а
10. МНОГО ВНИМАТЕЛНО ПОЧИСТВАМЕ ЛЕГЛАТА НА ДЮЗИТЕ (аз забравих да направя това и се ошашках, благодарение на Кангалов се справих)
11. Монтираме новите клапи + нова гарнитура
12. Задъжително сменете дифтунгите на дюзите.
Събирайте всичко по обратния ред.
Сега не мога да настъпя газта на колата, загрява супер бързо и ръмжи много готино.
Успех
- подменят се вихровите клапи защото през колектора до тях достига всякаква мърсотия, те се затлачват и колата престава да върви, пуши и харчи много повече гориво;
- ЕГР-а смесва масло от радиатора на кулера и сажди от изгорелите газове.
Сами можете да се сетите каква неповторима комбинация се получава от сажди + горещо масло, което се носи нагоре из колекторите. Киснал съм колектора в нафта по препоръката на колегата Кангалов, преди да го накисна съм го мил с пароструйка (не помогна хич).
Диагнозата на колата:
- изскачаше лостчето за управление на клапите - това ме доведе на мисълтта, че нещо затруднява мърдането на клапите и реших, че е по-добре да не тормозя механизма за управлението им;
- колата увеличи разхода на гориво с 1,5 л/100км - с други думи - плащате ремонта докато карате;
Лечение:
1. Сваляме внимателно късата тръба между ЕГР и колектора.
2. Много внимателно със специален ключ за развиване на тръбички №15 (какъвто е показан на картинката) развиваме много внимателно тръбичките към дюзите за високо налягане.
3. Затапваме всеки отвор (аз го направих с хартиено тиксо)
4. Надписваме дюзите с номера за всеки цилиндър и облепяме и тях.
5. Сваляме гредата над мотора
6. Развиваме пластмасовото капаче под нея (4 гайки)
7. Демонтираме колектора
8. Демонтираме тръбата от ЕГР клапата до кулера
9. Накисваме в нафта колектора + пластмасовата тръбичка, стояща между колектора и ЕГР-а
10. МНОГО ВНИМАТЕЛНО ПОЧИСТВАМЕ ЛЕГЛАТА НА ДЮЗИТЕ (аз забравих да направя това и се ошашках, благодарение на Кангалов се справих)
11. Монтираме новите клапи + нова гарнитура
12. Задъжително сменете дифтунгите на дюзите.
Събирайте всичко по обратния ред.
Сега не мога да настъпя газта на колата, загрява супер бързо и ръмжи много готино.
Успех