Волво Клуб - България

Full Version: Принцип на действие на VVT регулатора върху клапаните
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги,не успях да намеря никъде подробности из нета за този регулатор.Може ли някой да каже какви признаци дава мотора ако не работи чува ли се чукане на клапаните,губят ли се малките обороти от него и почиства ли се като стъпковото моторче ако е замърсен?
Здравей колега,
Свети ли лампата на двигателя? Имаш ли масло около или по краищата на ангренажния ремък? Имаш ли голям луфт в хъба, т.е. ходи ли напред назад повече от 1 - 2мм?

С VVT може всичко да е наред, но ако е сложено кофти масло или не е сменяно отдавна и е мръсно може да повлияе лошо на системата. За съжаление не се чисти или поправя този хъб, а се сменя с нов. Може да се почисти, но ако е почнал да прави проблеми няма да се оправи . Два са основните компонента на системата: първия е апарата (хъба) на който е закрепен ангренажа и втория е соленоида който отваря или затваря притока на масло. Ако един от тези компоненти е проблемен на 100% ще светне лампата на двигателя. Свързването към компютър и диагностика са много по удачни отколкото да се гадее. Препоръчвам да закачиш колата и да напишеш какви грешки дава. Така ще можем по-конкретно да опишем проблема. Симптомите за повредена VVT система могат да са объркващи и причината да е на съвсем друго място. Най-характерно като симптоми е - лампата на двигателя е постоянно светнала и мотора на малки обороти работи по-твърдо, липсва и мощност в определени моменти.
Поздрави
Благодаря за изчерпателния отговор колега! Лампата не ми е светнала това е интерсното,но се получи чукане от страна на клапаните при подаване на газ работи като дизел направо до 3000об. някъде после не се чува така това тракане и като върна газта оборотите падат много и мотора угасва,също при подаване газ има и пукане в ауспуха,а от 2 до 3000/об.мин. и едно леко притрисване.Изгарянето не е добро ауспуха стана черен от сажди.За вървенето не съм усетил липса на мощност.
Сега го тествах иначе горния датчик като го изключа от щекера и закача пак двигателя въобще не се влияе от него дори при връщането на газта оборотите се задържат нормално без да падат и след като го включа от ново пак падат оборотите и колата гасне.Сега вече ми светна и лампата,но това вече е от тази манипулация с включването и изключването където я правих.Иначе долния който е на ангренажното колело не е омаслен.Забравих да ти спомена,че я карах на диагностика и нямаше никаква грешка записана,бях я оставил в сервиз един ден да я разгледат по-подробно,но не успяха да намерят причината,те от сервиза и така ми казаха,че след като нямало грешка не могат да разберат от какво е точно.
Трябва да ти светне лампата на таблото и диагностика с VIDA показва грешката,ако е променливото газоразпределение.Иначе има доста клипчета в YouTube за признаците - <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=_AZimnfiQlw">https://www.youtube.com/watch?v=_AZimnfiQlw</a><!-- m --> <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=BfJwR_U5r2E">https://www.youtube.com/watch?v=BfJwR_U5r2E</a><!-- m -->
Сега ми светна като разкачвах буксата за проба иначе в момента мотора не реагира въобще при разкачена букса,а по клиповете гледах как се вдигат малко оборотите щом се закачи,а при мен като е свален щекера по-добре става,тъй като оборотите ми се запазват след връщането на газта, а като го включа пак падат и мотора угасва.Има ли вариант иначе за почистване все се мисля,че може да се е затлачило и за това да не работи? Аз не мога и да го намеря,като резервна част това чудо в сайтовете за авточасти как му е точно техническото наименование? :o
Колега направи снимка с телефона. Хубава и на фокус, за да го видим това нещо което казваш. Трябва да го има, но най-вероятно е с различно име. Покажи и кое разкачваш на снимката. Да не си говорим за различни неща...
che4ef Wrote:Колега направи снимка с телефона. Хубава и на фокус, за да го видим това нещо което казваш. Трябва да го има, но най-вероятно е с различно име. Покажи и кое разкачваш на снимката. Да не си говорим за различни неща...
Не съм правил снимки,но разкачвах буксата на датчика соленоида горе до свеща на първия цилиндър и няма никаква промяна в работата на мотора няма го това чукане което гледах в клипчетата на Youtube <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=cmRv7esoKxo">https://www.youtube.com/watch?v=cmRv7esoKxo</a><!-- m --> само ми светна лампата на чека,като правих тази манипулация и предполагам,че е нормално,защото компютъра отчита,че една система не работи не вярвам да съм го повредил при включването и изключването.Нормално ли е това да няма никаква реакция от страна на оборти и чукане според теб след изключването на буксата?
dimitar76 Wrote:
che4ef Wrote:Колега направи снимка с телефона. Хубава и на фокус, за да го видим това нещо което казваш. Трябва да го има, но най-вероятно е с различно име. Покажи и кое разкачваш на снимката. Да не си говорим за различни неща...
Не съм правил снимки,но разкачвах буксата на датчика соленоида горе до свеща на първия цилиндър и няма никаква промяна в работата на мотора няма го това чукане което гледах в клипчетата на Youtube <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=cmRv7esoKxo">https://www.youtube.com/watch?v=cmRv7esoKxo</a><!-- m --> само ми светна лампата на чека,като правих тази манипулация и предполагам,че е нормално,защото компютъра отчита,че една система не работи не вярвам да съм го повредил при включването и изключването.Нормално ли е това да няма никаква реакция от страна на оборти и чукане според теб след изключването на буксата?
Щом като липсва тракането,а и не ти свети чека,едва ли има проблем с газовото разпределение!Какво те насочи към него?
Чуваше се тракане от страна на клапаните и вала особенно като се подаде газ,но сега го няма и ми се стори на първо време,че този клапан не се включва от механическа повреда примерно засядане от наслоено замърсяване,тъй като колата работеше дори по-добре без него за момент(маслото е ново скоро сменено 5w40 пълна синтетика A3/B4 не съм правил никога промивка на двигателя с добавка) и не става хубаво разпределение на газовете.Пък и другото,е че дали е включен или изключен нищо не се променяше относно работата на мотора нито обороти нито чукане се чува никаква реакция това ме доведе до мисълта,че не функционира.След като го изключих дори ми задържаше оборотите след връщането на газта нормално като го включих пак същото беше падат започва да прекъсва и работи на 2,3 цилиндъра и се чуди дали да загасне или не при подаване на газ прекъсва не се вдигат оборотите даже загасва.След загряване на двигателя до работната температура дори и да е изключен пак изгасва при връщането на газта и това тропане сега го няма появява се защото двигателя по-малко прекъсва няма добро изгаряне сигурно ауспуха е в сажди черен.Причината определено е някъде другаде дросел клапа,мар сензор или бобини снощи гледах в тъмното да няма искри по кабелите няма никъде,свещите съм ги сменял преди 10 000км. някъде иридиум с един електрод са.
Pages: 1 2