Волво Клуб - България

Full Version: Избор между Volvo T4, S60 T5 и V50 T5 AWD
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
dryn Wrote:Малко след 2000 оборота трябва да се усети тягата на турбото. На моята не съм изключвал DSA,но при настъпване дори и на 3-та се чува свирене на гуми.
Колега вече се обърквам с това турбо, на колко оборота почва да сработва около 3000 или около 2000-2200-2500 :roll: някъде пише ли го черно на бяло.
Единствено максималният въртящ момент е на 3000 оборота, обаче кога почва да върти турбото вече не знам.
Един казва, че не спирало да върти, друг че след 2500 оборота надувало, на повечето места около твърдят, че е около 3000, при теб е малко след 2000 :?
Знам,че работи постоянно.
Ако турбото не работи, колата ще може ли да върви нормално / теоритично /
за по-точно онагледяване виж пунктираната линия (сток вариант) <!-- m --><a class="postlink" href="http://en.bsr.se/tuning-kits/t/2198/volvo-s40-v40-t4-phase-i-200hp-1995-2000">http://en.bsr.se/tuning-kits/t/2198/vol ... -1995-2000</a><!-- m -->
Nm на малките турбини Мицубши (td04l 12т и 14т) са съществени още от ниските обороти, най-вече заради малкия диаметър на компресорната част, но и L e най-малкия турбо housing. В случая на Т4 както виждаш още на 2000 оборота си има прилична тяга и тя е почти постоянна до средата на оборотомера. По спомен пикът се води на 2500 оборота, а на 2.0Т е на 1700 (12 т е с около 2см по-малък радиус на компресорна част и същата турбо част). А вече, за да усетиш и мощност, ще се наложи да я вкараш в обороти. За съжаление такава графика едва ли ще бъде налична за 2.0 n/a (без турбо), но със сигурност няма такива нм в началото иначе като мощност/обороти сигурно има прилика в наклона, но изместен андолу в графиката

По въпроса, дали ако не работи турбото ще върви нормално: Има много възможности да не работи, но чисто хипотетично, ако изключа турбо датчика, който се намира до филтърната кутия (един тройник), колата ще е все едно без турбо
Колега и аз карам също Т4 не знам какво си карал ти но явно не е било изправно нещо.Турбото се включва малко над 2000 об. а и преди тях си има прилична тяга аз от липса на мощност не мога да се оплача дори и в ниските обороти,не е нужно да изключваш тракшъна въобще дори и климатроника не го усеща.
Pages: 1 2