Волво Клуб - България

Full Version: Проблем - колата гасне при натискане на съединител
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колата е Volvo S40, 1.8, 115 к.с., 2000 г., B4184S3 с газов инжекцион.

Проблема е следния: когато карам, при натискане на съединителя колата гасне, няма значение дали е загряла или не. Когато опитам да превключа предавка натискам съединителя до долу, стрелката на обортомера пада бързо до 500 оборота, колата претреперва и гасне. Това не се случва всеки път, да речем че от 20 натискания на съединител при сменяне на предавка или спиране 1 път ще го направи. Прави го и на газ и на бензин. До скоро имах и леко прекъсване, но това е от спукан корпус на едната бобина и я смених заедно със свещите.

И общо взето това е, почна да го прави от около месец без да е правено нищо по нея тогава.
Преди много години имах същия проблем на първата си кола (не Волво), след смяна на съединител и маховик се оправи. Докато го оправя, се научих да сменям предавките с газ Big Grin
Преди проблемът да се появи имаше ли приплъзване? т.е. при рязко подаване на газ да вдига обороти без да ускорява.
Не, съединителя е добре.
Здравей колега,
Възможно е от някъде да смуче въздух и при движение от насрещният въздух да засмуква повече. Прави ли го, когато колата е на място? Ако го прави само в движение със сигурност е от голямо количество въздух и неправилна смес.
Скъсан маркуч не е изключен, но тогава ще мени обороти постоянно или друг симптом. Най-вероятната причина е неработещ клапан за празен ход. Намира се под тялото на дросела. Можеш първо да се насочиш към почистване на дросела, МАФ (не помня дали имаше на тази версия) и клапана за празен ход.
Tsetso, днес ми го направи на задна, на един паркинг. Вкарвам задна, движа се назад, натиснах съединителя за да спра и да мръдна малко напред и угасна, след това запали без никакъв проблем и засега 20 км по-късно няма нищо. Сега си спомних, че газаджията преди около месец(през 10 хил км ходя да сменя филтрите) промени нещо съвсееем малко май нещо с Trim в словосъчетанието, обаче пък ми го прави и на бензин. Не знам.
itodorov, можеш ли да ми кажеш къде се намират дросела и клапана за празен ход, да видя какво ще успея да направя.
[attachment=49997]
дроселът се вади на 4 болта при махнат гофриран маркуч.
клапанът за празен ход е под него и се сваля на два болта. Чисти се със спрей за карбуратори или нещо, което се изпарява изцяло. След почистване е добре да сложиш нови гарнитурки.