Волво Клуб - България

Full Version: проблеми с автоматична ск. кутия
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
StanV70, за разлика от миналата година когато можех да се похваля, че и аз само масло за АСК съм сменял, то тази година /след април месец 2008 г. насам/ се веселих със смяна на цяла АСК в "ДЖЕМИНИ-4" на 850 ...

Констатации ...

1. В "ДЖЕМИНИ-4" наистина са едни от най-добрите /след като и от МПФ им карат за ремонт АСК, ако ги отварят/... по някога... Препоръчвам ги!

2. При смяна маслото на АСК ... наистина след като се вдигне колата има само отливане и доливане което е не повече от 4 л. /при 7 и кусур общ обем за цялата АСК с турбината/. При мен беше същото, дори 3,5 литра ми побра реално.
Ако имаш представа какво представлява АСК в разглобен вид - от турбината няма как да се излее маслото без да се демонтира, но тогава не става дума за смяна на масло, а за ремонт. Понеже си видях АСК-то в разглобен вид, а видях и разрязана турбина за ремонт, вече съм спокоен, че не ме търкалят, ами наистина е така. С издухване/изсмукване с вакуум евентуално може да увеличиш с около 0,5 до 1 литър максимум резултата, но цялото масло наистина няма как да излезе.
Така че бъди рахат!

Освен това в Джемини имат висококачествено наливно масло по 14 лв. и цялата смяна ако не си носиш свое е под 80 лв. /74 лв. на мен ми взеха за 3,5 л. смяна като горната/ ... т.е. 25 лв. труд!

Следващата смяна е след 25 - 30 х. или 2 години както е по книгите, като следиш и цвета какъв е, ако почернее ... отиваш да ти прегледат АСК-то, защото значи, че скоро ще имаш проблем.
Цветът трябва да е червеникаво-розов.

Ако искаш да разгледаш резглобена АСК или турбина, валове и сегменти ... може да отидеш при Жоро Терзиев и да ми видиш бившата кутия, която съм оставил за разпродажба на здравитне части /кожух преходник, турбина и др. части. / Това обаче е в случай че на някой му е разглобена кутията ... наистина на никого точно това не пожелавам! За да я оправят и сглобят ми поискаха ок. 3551,00 лв. с гаранция. Нова АСК в МПФ е ок. 6700 лв. :roll: :|

А само замяна с друга ... без гаранция ... ок. 500 лв. но се справят наистина добре!
Та имаше дефектирали елементи от ринговете и междинните части,
но това е вече друга тема...
За повече инфо ... и в Джемини на втория етаж има един модел /разрез на цяла АСК/ ... и дават частни уроци. :twisted:
Може да си го видял...

Карай си спокойно, StanV70!
StanV70, за разлика от миналата година когато можех да се похваля, че и аз само масло за АСК съм сменял, то тази година /след април месец 2008 г. насам/ се веселих със смяна на цяла АСК в "ДЖЕМИНИ-4" на 850 ...

Констатации ...

1. В "ДЖЕМИНИ-4" наистина са едни от най-добрите /след като и от МПФ им карат за ремонт АСК, ако ги отварят/... по някога... Препоръчвам ги!

2. При смяна маслото на АСК ... наистина след като се вдигне колата има само отливане и доливане което е не повече от 4 л. /при 7 и кусур общ обем за цялата АСК с турбината/. При мен беше същото, дори 3,5 литра ми побра реално.
Ако имаш представа какво представлява АСК в разглобен вид - от турбината няма как да се излее маслото без да се демонтира, но тогава не става дума за смяна на масло, а за ремонт. Понеже си видях АСК-то в разглобен вид, а видях и разрязана турбина за ремонт, вече съм спокоен, че не ме търкалят, ами наистина е така. С издухване/изсмукване с вакуум евентуално може да увеличиш с около 0,5 до 1 литър максимум резултата, но цялото масло наистина няма как да излезе.
Така че бъди рахат!

Освен това в Джемини имат висококачествено наливно масло по 14 лв. и цялата смяна ако не си носиш свое е под 80 лв. /74 лв. на мен ми взеха за 3,5 л. смяна като горната/ ... т.е. 25 лв. труд!

Следващата смяна е след 25 - 30 х. или 2 години както е по книгите, като следиш и цвета какъв е, ако почернее ... отиваш да ти прегледат АСК-то, защото значи, че скоро ще имаш проблем.
Цветът трябва да е червеникаво-розов.

Ако искаш да разгледаш резглобена АСК или турбина, валове и сегменти ... може да отидеш при Жоро Терзиев и да ми видиш бившата кутия, която съм оставил за разпродажба на здравитне части /кожух преходник, турбина и др. части. / Това обаче е в случай че на някой му е разглобена кутията ... наистина на никого точно това не пожелавам! За да я оправят и сглобят ми поискаха ок. 3551,00 лв. с гаранция. Нова АСК в МПФ е ок. 6700 лв. :roll: :|

А само замяна с друга ... без гаранция ... ок. 500 лв. но се справят наистина добре!
Та имаше дефектирали елементи от ринговете и междинните части,
но това е вече друга тема...
За повече инфо ... и в Джемини на втория етаж има един модел /разрез на цяла АСК/ ... и дават частни уроци. :twisted:
Може да си го видял...

Карай си спокойно, StanV70!
Благодаря ти, Boych!
Аз не съм се съмнявал в професионализма на момчетата от Джемини, защото доста преди да имам Волво автоматик съм чувал за тях, но просто ми стана интересно-нали знаеш като отидеш някъде с някаква настройка, а се окаже различно!
Също, още нещо за мен интересно бе следното: скоростният лост между D и N се движи свободно, тоест не трябва да се натиска бутона за да преминава между позициите, както е при останалите. В книжката пише, че при по продължителни престои трябва да се преминава на неутрална, но не е уточнено какво се ома предвид по-продължителен престой и аз реших, че престой от 60секунди по светофарите е достатъчно дълъг и превклщчвах на неутрална. Да ама в Джемини казаха, че това е голяма грешка, щото нещо не се омазнявало така и се появявало необмаслено триене, а спускане по голямо надолнище (като на Хемус между първия и втория тунел) на неутрална било недопустимо!?!
Благодаря ти, Boych!
Аз не съм се съмнявал в професионализма на момчетата от Джемини, защото доста преди да имам Волво автоматик съм чувал за тях, но просто ми стана интересно-нали знаеш като отидеш някъде с някаква настройка, а се окаже различно!
Също, още нещо за мен интересно бе следното: скоростният лост между D и N се движи свободно, тоест не трябва да се натиска бутона за да преминава между позициите, както е при останалите. В книжката пише, че при по продължителни престои трябва да се преминава на неутрална, но не е уточнено какво се ома предвид по-продължителен престой и аз реших, че престой от 60секунди по светофарите е достатъчно дълъг и превклщчвах на неутрална. Да ама в Джемини казаха, че това е голяма грешка, щото нещо не се омазнявало така и се появявало необмаслено триене, а спускане по голямо надолнище (като на Хемус между първия и втория тунел) на неутрална било недопустимо!?!
StanV70, значи ти отваряш няколко теми по които ... вече тука се скубахме под мишниците, :wink: дълго и извратено...
След прочит на определена литература и препратки горе-долу в синтезиран вид , /за да не те препращам по едни доста дълги теми/ по твоите въпроси ще посоча следното:

1. Прехода дали е свободен между D и N ...
това да не те притеснява - по-свободен е или е директен.
И в книжките пише че усилието е по-малко от колкото от Р назад или между другите скорости.

2. Дали на светофар да си на D или N...

Аз обикновено съм на D, защото също знам че това е правилното и се омаслява т.нар. "интелигентна плочка", а и по електронен път мотора не се товари, съответно спирачките над определен "нормален предел", както иначе нормалната логика /от РСК обаче... подсказва/. Има компютърен модул, който ръководи доста неща, без да подозираш!
Значи при N е откачена трансмисионно колата от колелата, но не и турбината, и затова звукът е особен, като на ... дирижабъл :twisted: и при D и при N и е еднакъв.

Т. е. кой знае какъв келепир няма, освен че са ти свободни колелата и ако си на наклон ... пак трябва да натиснеш спирачка или да дръпнеш ръчна...
Аз слагам N, ако ще ме теглят ... ако съм запалил колата и ме мързи да натискам спирачката, а дръпвам ръчна /на светофар/ или в определени случай по наклон.
От време на време използвам ефекта "лагерница" на N, но тук отиваме към следващия въпрос:

3. Как да спускаме с АСК по нанадолнище /а май и не само при АСК/...
Тук имаше една дълга тема в която като заключение се стигна до приетия от всички извод, че след осемдесет и някоя година всички Волва, а и не само имат т.нар. режим "ППХ" което ще рече: Принудителен Празен Ход на двигателя. Това е интегрирано принципно за икономия на гориво в авто-РС модула.

При ППХ двигателят трансмисионно е включен, но действа като моторна спирачка ... това е изключително важно особено през зимата, когато по този начин ти работят всички системи и РС-асистенти...
По електронен път горивото се намалява като подаване, двигателят не е изгаснал и най-важното
забележи:
харча на гориво е по-малък от колкото при положение N,
без значение дали си в спряло положение или се спускаш като лагерница по нанадолнище! Това се постига по компютърен път, като последния следи натоварването на двигателя, оборотите и подаването на газ /гориво/ с педал...
Това най-добре може да го видиш ако имаш Борд компютър.
Пусни по нанадолно и включи на L, 3 или D в зависимост от скоростта с която искаш да се движиш и ако е достатъчно продължително това спускане /та да го засечеш/ ... ще забележиш че консумацията на гориво е равна на 0 или 0, и нещо, но по малко отколкото ... свободен ход на мотора.

Или иначе казано:
...ако седиш на място или се спускаш на N при 1 моточас или
се спускаш на: L 3 D за 1 час ... при второто положение консумацията на гориво ще ти е по-малка, защото е компютърно ограничена от режима ППХ, който икономисва гориво, но остава включени всички системи задвижвани от кинетичната енергия на спускането ...

Потърси си нещо на тема "ППХ" та да се осветлиш повече по темата, ако не съм бил ясен,
че кой ще го чете тоя дълъг пост иначе...
като го отвориш, действа принципно отблъскващо :wink:

А ако си извратен и искаш да научиш нещо повече за пестенето на гориво виж ето тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1016&highlight=%CF%CF%D5">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... =%CF%CF%D5</a><!-- m -->
И аз в началото не вярвах, но после се убедих в цаката на ППХ и теоретично и на практика.
Успех! Big Grin
StanV70, значи ти отваряш няколко теми по които ... вече тука се скубахме под мишниците, :wink: дълго и извратено...
След прочит на определена литература и препратки горе-долу в синтезиран вид , /за да не те препращам по едни доста дълги теми/ по твоите въпроси ще посоча следното:

1. Прехода дали е свободен между D и N ...
това да не те притеснява - по-свободен е или е директен.
И в книжките пише че усилието е по-малко от колкото от Р назад или между другите скорости.

2. Дали на светофар да си на D или N...

Аз обикновено съм на D, защото също знам че това е правилното и се омаслява т.нар. "интелигентна плочка", а и по електронен път мотора не се товари, съответно спирачките над определен "нормален предел", както иначе нормалната логика /от РСК обаче... подсказва/. Има компютърен модул, който ръководи доста неща, без да подозираш!
Значи при N е откачена трансмисионно колата от колелата, но не и турбината, и затова звукът е особен, като на ... дирижабъл :twisted: и при D и при N и е еднакъв.

Т. е. кой знае какъв келепир няма, освен че са ти свободни колелата и ако си на наклон ... пак трябва да натиснеш спирачка или да дръпнеш ръчна...
Аз слагам N, ако ще ме теглят ... ако съм запалил колата и ме мързи да натискам спирачката, а дръпвам ръчна /на светофар/ или в определени случай по наклон.
От време на време използвам ефекта "лагерница" на N, но тук отиваме към следващия въпрос:

3. Как да спускаме с АСК по нанадолнище /а май и не само при АСК/...
Тук имаше една дълга тема в която като заключение се стигна до приетия от всички извод, че след осемдесет и някоя година всички Волва, а и не само имат т.нар. режим "ППХ" което ще рече: Принудителен Празен Ход на двигателя. Това е интегрирано принципно за икономия на гориво в авто-РС модула.

При ППХ двигателят трансмисионно е включен, но действа като моторна спирачка ... това е изключително важно особено през зимата, когато по този начин ти работят всички системи и РС-асистенти...
По електронен път горивото се намалява като подаване, двигателят не е изгаснал и най-важното
забележи:
харча на гориво е по-малък от колкото при положение N,
без значение дали си в спряло положение или се спускаш като лагерница по нанадолнище! Това се постига по компютърен път, като последния следи натоварването на двигателя, оборотите и подаването на газ /гориво/ с педал...
Това най-добре може да го видиш ако имаш Борд компютър.
Пусни по нанадолно и включи на L, 3 или D в зависимост от скоростта с която искаш да се движиш и ако е достатъчно продължително това спускане /та да го засечеш/ ... ще забележиш че консумацията на гориво е равна на 0 или 0, и нещо, но по малко отколкото ... свободен ход на мотора.

Или иначе казано:
...ако седиш на място или се спускаш на N при 1 моточас или
се спускаш на: L 3 D за 1 час ... при второто положение консумацията на гориво ще ти е по-малка, защото е компютърно ограничена от режима ППХ, който икономисва гориво, но остава включени всички системи задвижвани от кинетичната енергия на спускането ...

Потърси си нещо на тема "ППХ" та да се осветлиш повече по темата, ако не съм бил ясен,
че кой ще го чете тоя дълъг пост иначе...
като го отвориш, действа принципно отблъскващо :wink:

А ако си извратен и искаш да научиш нещо повече за пестенето на гориво виж ето тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1016&highlight=%CF%CF%D5">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... =%CF%CF%D5</a><!-- m -->
И аз в началото не вярвах, но после се убедих в цаката на ППХ и теоретично и на практика.
Успех! Big Grin
Благодаря ти Boych за отделеното време, беше доста изчерпателен!
Чудех се само защо ми пишеш, ако съм "извратен" да погледна темата за икономията, ама като я отворих, разбрах :lol: :lol:
Благодаря ти Boych за отделеното време, беше доста изчерпателен!
Чудех се само защо ми пишеш, ако съм "извратен" да погледна темата за икономията, ама като я отворих, разбрах :lol: :lol:
Pages: 1 2 3 4