Волво Клуб - България

Full Version: S60 d5 2003 -силно свистене от турбото!!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,колеги!При последното ми отбиване в сервиза ми почистаха EGR клапана,след тази интервенция,при подаване на газ и включвАне на турбото се чува много силно свистене,бих определил като мяукане на малко коте,колкото и смешно да звучи!!!Майсторът каза ,че след като клапанът се зацапа всичко ще е ок,но минаха вече около 3000 км ,промяна няма!Промяна във вървежа на колата не виждам ,набира си ,но между 1500 и 2000 оборота това писукане и свистене е доста силно и се чува и в купето !Имате ли някаква идея какъв може да е проблемът?
Нещо не е наред - и на мен са ми почиствали EGR, но такова нещо няма. Пък и обяснението на майстора звучи малко несериозно - като я купиш чисто нова тая кола дали ще свисти така, при чист клапан все още... По скоро има дупка някъде по турбопътищата и като надуе турбината я отваря и се чува. Успех!
Свистене има и при мен, но колко е силно....?
Бих се притеснил сериозно, ако колата пушеше яко. При загуба на въздух, вече отчетен от дебитомера, дюзите ще вкарват повече нафта, отколкото въздухът позволява да се изгори. Значи - пушук, понижена мощност и увеличен разход. Е, няма ни едно от трите.
На чисто нова Астра J 1.6 Turbo, 180 hp., при спряно (тихо) радио и климатик, и при достигане на 1800 до 2000 оборота, турбото се чуваше като свистене.
Никакъв проблем нямаше!
В интерес на истината на ХС90-ката не го чувам при каквито и да е обороти...
Patzoman Wrote:Здравейте,колеги!При последното ми отбиване в сервиза ми почистаха EGR клапана,след тази интервенция,при подаване на газ и включвАне на турбото се чува много силно свистене,бих определил като мяукане на малко коте,колкото и смешно да звучи!!!Майсторът каза ,че след като клапанът се зацапа всичко ще е ок,но минаха вече около 3000 км ,промяна няма!Промяна във вървежа на колата не виждам ,набира си ,но между 1500 и 2000 оборота това писукане и свистене е доста силно и се чува и в купето !Имате ли някаква идея какъв може да е проблемът?

1. Смени си майстора!
2. Ако колата не пуши и върви добре - виж дали не е разместено гуменото уплътнение/лагер на кормилния прът. Намира се точно където въпросния минава през дупката в купето.
Може би е скъсал някой маркуч по пътищата на турбото. Всеки кадърен майстор трябва да може да го открие.