Волво Клуб - България

Full Version: Странен проблем с XC60
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
От скоро съм собственик на Volvo XC60 T6, 2009г. Колата има странен проблем, който все още не мога да реша, въпреки двете диагностики който направих тази седмица(едната в сервиз в моя град, а другата вчера в Мото Пфое Русе).И в двата сервиза ми казват че колата няма никакви проблеми а явно има.Ще се опитам да опиша проблема и ако някой е имал подобни аномалии, ще съм му благодарен да сподели.
За тази седмица ми се случва за трети път, последно снощи, като се прибрах от Русе. След стартиране на двигателя, колата записва няколко грешки(ще кача снимки).Не влиза в авариен режим, но когато се движа, стрелката на скоростомера , спира да се движи. За да загася двигателя се налага да задържа бутона за няколко секунди. При следващия опит да запаля, стартера едвам завърта, и всичко в колата угасва(като симптоми от слаб акумулатор).Обикновенно при втория опит пали, и след най много минута, всички натрупани грешки се изчистват. Снощи се наложи да стартирам 3-4 пъти за да запали.
Имам усещането че от ден, два стартера върти една идея по дълго за да запали двигателя.Понякога и шума от самия стартер е различен.Но не го прави всеки път.Вчера за три часа в сервиза и многократно палене, не можаха да установят проблем.

Дали е възможно, проблем в стартера, да записва тези грешки?
Доста се порових във форума и стигнах до извода че проблема може да е от акомулатора. Отворих капака да го погледна и установих че е 60 амперов. Днес ще сложа друг, и ще видя какво ще се случи.
Грешките ти са от различни модули, това става когато централния модул губи връзка с тях.
Ако не е от акумулатора, провери дали имаш "нефабричен" имобилайзер, той понякога прекъсва CEM-a от другите модули, може батерията на имобилайзера да е паднала.
Смених акумулатора.Сега ще чакам.
Стария беше малко надут.Предполагам е заради малкия ампераж- 60 а.
Има допълнително монтиран някакъв прекъсвач(уж против кражба) с бутонче, но какво прекъсва.....Не съм го пипал, но ако проблема продължи, ще отида да го махнат.
На третия ден след смяната на акомулатора, отново същия проблем.Забелязах че на моменти при стартиране на двигателя, стартера издава странен шум. Може и проблема да се окаже и от него.Ще се сваля.
На мен ми е интересно как колата излиза от сервиза в това състояние с диагнозата.. "колата няма проблем". Тогава таблото защо е като библиотека.. четиво за всеки. Винаги съм живеел с мисълта, че оторизираните сервизи нямат право на отказ докато колата не стане.
Quote:На мен ми е интересно как колата излиза от сервиза в това състояние с диагнозата
Не са могли да накарат проблема да се прояви ако са тествали колата, а не само да четат грешки и бърз оглед. Затова на колегата не му остава нищо друго освен да "дочупи" проблемната част.

Quote:Има допълнително монтиран някакъв прекъсвач(уж против кражба) с бутонче, но какво прекъсва.....Не съм го пипал, но ако проблема продължи, ще отида да го махнат.
Не чакай да прави проблеми и при първа възможност го махни. Ако тази модификация не е правена правилно и е слаган кой знае какъв прекъсвач това може и най-вероятно ще създаде проблеми в бъдеще. Личен опит.

Иначе хубава кола, браво и наздраве.

Поздрави
Опа, това с бутончето съм го проспал.. мда, с такива гаражни подобрения и ние гонехме клиентите от Балкан Стар, когато теоретично проблема можеше да се окаже в "подобрението". Или.. първо махаме тая простотия, после диагностициране.

Та като изключим тази подробност съм съгласен със следният сценарий. Клиента отива в сервиз с оплакване, че му светят 100 неща на таблото. Колата влиза в сервиз и се/не се констатира нещо/нищо. Колата излиза с уговорката при повторна поява да се върне. На следващият ден колата се връща... от тук на сетне без диагноза колата не си тръгва. Напълно възможно е диагнозата да е грешна, защото вероятно проблема не е толкова прост.. но при евентуална рекламация с такава "история" се започваше голямото ходене по мъките и ако се налага смяна на части от оборотна кола/склад с тестова цел докато се уцели счупената. Естествено се закупува само счупената. Разбира се историята познава и срамни за сервиза случаи..

Но да, впечатленията ми като бивш служител не са никак лоши що се отнасяса до customer satisfaction. Не винаги, но масово..

Сега като Silver Star, нямам никаква идея как се развива сервизът.
Проблема определено е странен, и при двете диагностики не се установи нищо.Не останах с добро впечатление от фирмения сервиз в Русе.Имаше неща по колата, които аз ги разбирах повече от тях, само от четене на ръководството за употреба.
Това бутонче ще го махна, но ме притеснява дали ще се справят с отстраняването му в сервиз, в които не са го поставяли.А този странен звук от стартера също трябва да се провери.
Колата прави един и същ проблем(не винаги)само 10-на секунди след стартирането.Ако в този период от време не се появи грешка, всичко е ОК.По време на движение, никога е нямало проблеми.
iago Wrote:На мен ми е интересно как колата излиза от сервиза в това състояние с диагнозата.. "колата няма проблем". Тогава таблото защо е като библиотека.. четиво за всеки. Винаги съм живеел с мисълта, че оторизираните сервизи нямат право на отказ докато колата не стане.
В сервиза колата влезе без грешки, изписани по таблото.Както писах по горе, след повторно стартиране, грешките от таблото се изчистват.
По време на диагностиката не направи проблем.
Pages: 1 2