Волво Клуб - България

Full Version: Волво S60 '01 - Check Engine P0422
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте приятели,

Имам Волво S60 2001 2.4T Автомат - B 5244T3

От известно време насам се боря с упоритата лампа със жълтото моторче...

Всичко тръгна от грешка P0131 - ламбда сонда. Колата я взех от Швейцария, на "185000" км. Реших да сменя и двете сонди за по-сигурно. Взех и двете oт Bosch. Грешката изчезна. След около 1 седмица каране всичко беше наред, но лампата пак се появи, но този път с друг код: P0422

Бях на диагностика, казаха, че е сондата преди катализатора, предполагаха дефектна, пак я смених (270лв сонда :| ), тръгнах доволен от сервиза, че лампата не свети, но още същата вечер светна пак с този код... изчетох много форуми и постове, най-често се говори за заминал катализатор, лош вакум, пробита генерация... вече не знам какво да мисля.

Моля за помощ и съвет ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Да отида ли до Moto-Pfohe за подробна диагностика?

Благодаря и безаварийно!
kalo.aleksiev Wrote:Здравейте приятели,

Имам Волво S60 2001 2.4T Автомат - B 5244T3

От известно време насам се боря с упоритата лампа със жълтото моторче...

Всичко тръгна от грешка P0131 - ламбда сонда. Колата я взех от Швейцария, на "185000" км. Реших да сменя и двете сонди за по-сигурно. Взех и двете oт Bosch. Грешката изчезна. След около 1 седмица каране всичко беше наред, но лампата пак се появи, но този път с друг код: P0422

Бях на диагностика, казаха, че е сондата преди катализатора, предполагаха дефектна, пак я смених (270лв сонда :| ), тръгнах доволен от сервиза, че лампата не свети, но още същата вечер светна пак с този код... изчетох много форуми и постове, най-често се говори за заминал катализатор, лош вакум, пробита генерация... вече не знам какво да мисля.

Моля за помощ и съвет ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Да отида ли до Moto-Pfohe за подробна диагностика?

Благодаря и безаварийно!


Буксите проверихте ли?
Да, аз лично погледнах буксите на сондите. Според моето скромно мнение изглеждаха наред!
Когато сменях моята се откъсва от тръбата едно, като гайка, в което се завива сондата. В сервиза само и капнаха една заварка и ходих при момичетата, които се занимават с ауспуси да е оправят. Може от там да взима въздух. Иначе алтернативата е доста скъпа
...момичетата, които се занимават с ауспуси.... Confusedhock:
Бреейй, де ги тия бе...?! Big Grin
Spurs Wrote:...момичетата, които се занимават с ауспуси.... Confusedhock:
Бреейй, де ги тия бе...?! Big Grin
:oops: :oops: Big Grin
Абе цените са им едни ... като за Евровизия. Взеха ми повече от смяната на сондата
chem Wrote:Когато сменях моята се откъсва от тръбата едно, като гайка, в което се завива сондата. В сервиза само и капнаха една заварка и ходих при момичетата, които се занимават с ауспуси да е оправят. Може от там да взима въздух. Иначе алтернативата е доста скъпа

Това звучи доста логично, като причина за тази грешка! Доста често се споменава за течове в генерацията или лош вакуум. Със сигурност ще проверя!

Иначе има ли как да проверя дали катализатора е заминал?
Предполагам, "скъпата алтернатива" е нов катализатор Sad

Благодаря!
По принцип катализатора трудно умира. Затова е и електрониката, която ти показва грешки, като не е наред нещо. В ютюб има доста видео със живи данни от сондите (преди и след катализатора) и ще се ориентираш. Аз дори ги наблюдавах с ELM 327 преди смяната. Мястото на заварката е доста проклето, защото "гайката" не е шестограм, а цилиндър с доста дебела стена, заварена за тънка тръба. Развиването става, като държиш контра с водопроводен ключ и лесно може да се скъса част или цялата заварка. Аз като направиха заварката, намазах с паста за ауспух, защото мястото е !@# и не бях сигурен за шева дали е направен добре. Аз съм на реални 260 000 км, от които аз съм навъртял 100 000 и катализатора си работи добре
Много благодаря за информацията!
А за коя сонда става въпрос, или те и двете имат тази "гайка" и да ги прегледам и двете?
При мен беше предната (преди катализатора). Тя е подложена на по-екстремни условия. Предполагам, че другата е захваната по същия начин
Pages: 1 2