Волво Клуб - България

Full Version: xc90 v8 или xc70 mk3 d5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Привет,
От скоро съм в дилема...явно реших да търся волво. Дилемата е хц70тка с д5 мотора година2008-2011 или 2005-8 хц90 v8 (замислям се и за д5). Имам в70 мк2 и съм наясно определено какво не ми харесва. Ако взема осмак бих му сложил газ, търся колата , коят купя да не харчи много или ако е осмака, да му сложа газ. Не търся уникално бърза кола, имам спортна кола и по-скоро ми трябва сигурна кола, надеждна, комфортна( много важно) и наблягам на това да има ектстри (хубава музика, отопление на седалки, кожа, останалите са добре дошли) Търся добър интериор. Интересно ,но при волво кожата явно много лесно се изхабява,ако не се поддържа.
Търся акъл от вас кой какво би ми предложил да гледам. хц90 като цяло си е тежък джип и може да използва доста гуми, дискове, накладки, главини. Въпросът ми е кое би трябвало да е по-безпроблемното бензина или дизела. Относно хц70- там бензините са доста рядко. Някой имал ли е проблем с дюзи и турбини на д5 ? Ако някой има хц90 v8 също ще се радвам да чуя мнения.
dilyanyordanov Wrote:Привет,
От скоро съм в дилема...явно реших да търся волво. Дилемата е хц70тка с д5 мотора година2008-2011 или 2005-8 хц90 v8 (замислям се и за д5). Имам в70 мк2 и съм наясно определено какво не ми харесва. Ако взема осмак бих му сложил газ, търся колата , коят купя да не харчи много или ако е осмака, да му сложа газ. Не търся уникално бърза кола, имам спортна кола и по-скоро ми трябва сигурна кола, надеждна, комфортна( много важно) и наблягам на това да има ектстри (хубава музика, отопление на седалки, кожа, останалите са добре дошли) Търся добър интериор. Интересно ,но при волво кожата явно много лесно се изхабява,ако не се поддържа.
Търся акъл от вас кой какво би ми предложил да гледам. хц90 като цяло си е тежък джип и може да използва доста гуми, дискове, накладки, главини. Въпросът ми е кое би трябвало да е по-безпроблемното бензина или дизела. Относно хц70- там бензините са доста рядко. Някой имал ли е проблем с дюзи и турбини на д5 ? Ако някой има хц90 v8 също ще се радвам да чуя мнения.


Изхабява се кожата... защото повечето екземпляри продавани из автокъщите не си знаят километрите. Smile

XC90
Дюзи - от 185 коньовия D5 мотор не съм чул някой да се оплаква, но самия мотор си има някой неща които в даден момент се налага да се ремонтират, особенно ако е каран с кофти масло.
Това са повдигачи на клапаните и вихровите клапи. Дизела по-принцип си е гадно нещо - много шум за нищо, повече бръмчи от колкото върви.
Другото гадно нещо е, че от време на време се налага да се почистват въздушните пътища, като всеки уважаващ себеси дизел събира доста сажди там.

V8... Ако намериш добре потдържан екземпляр с този мотор не му мисли много. Аз не можах да намеря и за това карам трактор... Cry

Внимавай със скоростната кутия, при TF-80SC, ако има проблем с кутията обикновенно се усеща като загрее.
Да, XC90 си е тежък, но ако всичко му е наред може да мине много километри без да се налага какъвто и да било ремонт. Не го бъркат особенно и кофти пътища, 20-30см сняг. Вярно при кофти път возията е една... Нормална за кола с 20см пътен просвет. Но на хубав път си е голям кеф да го караш, няма това клатене което го има в Тойота ленд круйзер, от което возещите се отзад хващат морска болест. Като го сравнявам с старото ми S80, определено XC90 е по комфортен за дълго пътуване.
И тези от хора закупили ги в България също на под 200 000 изглеждат доста зле,но това е друга тема. TF-80SC като гледам е само на д5 моделите, не за v8. Хубавото е,че осмака излиза принципно с доста опции. Всеки ми казва,ако намеря добър осмак да го взимам,но там,ако е над 160-170 000км си е за смяна веригата. Някой има ли представа какви пари е подмяната и ?
Здравей, имам щастието (за сега е щастие) от скоро да карам XC90 V8. Карал съм много премиум марки, но за първи път притежавам подобен автомобил и адски много ме кефи. Колата тръгва от 1000 оборота, определено може да е нервна. Но далеч не е бърза. Върви хубаво, приятно.. изпреварва се лесно и т.н. и т.н. динамична е, но не е бърза!

Аз също съм на мнението, че кожата е проблем. Волво не е единствената марка автомобили които се продават на не знам си колко стотин хиляди километри. И другите са същите "варели", но рядко съм попадал на подобна кожа. При XC90 поне (други Волва не съм гледал), това си е практика. Разбира се има запазени екземпляри, но кожата определено е по-капризна.

Имай предвид, че осмака харчи.. в София под 20 ще го свалиш само ако въртиш Цариградско през нощта. Не съм го замервал на колонка, гледам бордовият и до сега градкси пробег под 20 не съм видял. Нямам впечатления за газта, но съм си изказвал и друг път мнението, че ако човека знае какво прави, газифицирането не е проблем при 80-90% от масовите автомобили.

Мотора си струва. Особено ако е комбиниран със Sport/R-Design изпълнение. Честно казано никога не съм се возил в друго XC90... може би дизелите заради въртящият момент се движат никак не лошо... но на теория, 163 или 185 коня направо ми малеят. Обаче намирането на V8 ще е мега тегаво. Мойто го купих на късмет само по снимки/обява в mobile.de. Приятел който живее там ми помогна колата да бъде купена и да стигне до BG, но за съжаление нямаше как да иде да я види лично. Колата разбира се имаше леки разминавания в снимки/реалност, но далеч не се оплаквам. Перфектните са само в магазина.

И имай предвид, че за много от ремонтите мотора ще трябва да е долу. Тва е.. теснотийка е в коша, ама нормлано. Особено при положение, че мотора е напречно разположен.

Доколкото съм видял, правите сбрки при НИМ.. надявам се в скоро време да успея и аз да дойда. Ще се радвам да се запозная с вас.. да разгледам и други Волва.. Smile


Edit: нямам идея каква е практиката за веригата. Няма нищо вечно, разбира се, но е масово възприятие, че щом е с верига, ше векува. Така че не знам, дали наистина правят проблеми над 160-180км или твърдението е заради общо приетото такова, че се препоръчва смяна на подобни километри.
Quote:Всеки ми казва,ако намеря добър осмак да го взимам,но там,ако е над 160-170 000км си е за смяна веригата.

Хм... Много трудно е да се каже кога веригата е за смяна. Обикновенно поради износването на връзките има едно удължаване с времето. Това може да доведе до проблеми. V8 е със CVVT - Continuous Variable Valve Timing. Иначе казано има клапан/соленоид който пропуска правилното количество масло, така че разпределителния вал да застане в правилния ъгъл. Хубавото на тази система е че едно удължаване на веригата лесно ще се компенсира без да се усети, но над определени стойности ще има грешка от рода че еди кой си вал избързва и лампата на двигателя ще светне и компютъра ще изключи CVVT системата и колата ще стане една тромава.
Волво нямат сервизни интервали за смяна на веригите при 6 и 8 цилиндровите. Сменят само ако има проблем. Дилъра така казва, а и аз не съм виждал никъде разписание за смяна.
Комплекта за 8 цилиндровия с веригата, направляващите, обтегача би трябвало в България да е около 500 лева, но не съм сигурен. В САЩ е около 200 долара комплекта.

Досега от опита ми 2,5 Т5, 6 цилиндровия, едно 2006 V70 R 300 коня дойде последно (уникална кола). Авера е платил безобразно ниска цена за нея, но си има неща за правене. Мога да ти кажа че 170 000 км за нормално подържан двигател на Волво е нищо. Виждал съм 350 000 км ХС70 и друго на 270 000км вървят все едно нищо. Без ремонти. Виждал съм да се продава хс70 или в70 не помня на 400 000км за 700 долара. Не съм я гледал колата, но пишеше че си върви, не беше за части. Всичко зависи.
Всеки един притежател на кола втора ръка, трябва да знае че рано или късно ще му се наложи да прави някакъв скъп ремонт. Няма значение каква е колата.
Дано да намериш това което ще те кефи.
Мерси на всички за отговорите до сега. А какво ще кажете за проблема на осмака с counter balance shaft ? По Американските форуми доста се пише за това. Разбира се там няма да пишат хората,които нямат проблема,а само тези ,които го имат,но все пак си е страшно ,че им взимат по 6000$ за този проблем. Някой тук знае ли нещо повече по въпроса и дали му се е случвало ?
Единствения начин да си съсипеш Ямаха мотора е да го оставиш в ръцете на кофти-майстори!
От една година почти каране на V8 мога да кажа че единствения минус е разхода, но пък то и няма пълно щастие. Както каза колегата по-горе и при мен зимата под 25 нямаше никакъв шанс в адския столичен трафик. Сега падна на 20 - 22, извънградско е 8 -12 в зависимост дали ще го караш с 90 или 130. Ако решиш да пълниш километража ... пак си над 20 Smile
До сега единствено съм сменил датчика за налягане на горивото (не че ми даваше дефекти по возията, но мразя да ми светят лампички по таблото - 250 лв. с монтажа) Явно след тази манипулация бяха прецакали тока по дросела, но хубавото беше че бързо си установиха проблема, че дросел да се радвали мани мани ... Smile
Quote:А какво ще кажете за проблема на осмака с counter balance shaft ?

Само за двигатели със сериен номер дo 0006833.
Годината е 2005 и част от 2006.
Проблема се състои в това че на двигателите до 6833 нямат отвори за изтичане на водата която се насъбира между V-то. За съжаление не се изпарява, а стои там и полека-лека изяжда лагерите на балансиращия вал.

Quote:но все пак си е страшно ,че им взимат по 6000$ за този проблем.

Даже и 15 000$ могат да вземат 8-)

Причината за тези суми е че при смяна с нов вал, Волво бюлетина дава инструкция за разпробиване на отводнителни отвори. Съответно се махат повече неща, а и работата е прецизна. Затова сметките в официален сервиз могат да минат и 10 000$ в зависимост и от пораженията. Освен това обикновенно Волво дава да се смени всичко - вала и лагерите.

Quote:Единствения начин да си съсипеш Ямаха мотора е да го оставиш в ръцете на кофти-майстори!

Много добре казано. Като се има предвид уникалността на конструкцията това много лесно може да се случи.
в документите на V8-ка който евентуално ще взимам пише номер 662.816.292 и е с първа регистрация 12.2006 - това значи ли че съм преминал след номер 0006833 или трябва да се притеснявам за двигателя и за counter balance shaft проблема?
Quote:в документите на V8-ка който евентуално ще взимам пише номер 662.816.292 и е с първа регистрация 12.2006
Забрави за документи и прочие, отваряш капака и гледаш на указано място на картинката. Серийния номер започва с 000 и т.н.
Pages: 1 2 3