Волво Клуб - България

Full Version: Сваляне на акумулатора на XC90 за зареждане
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, колеги. Понеже скоро взех колата 2006 XC90 и доста е поседяла преди да я купя ми се иска да сваля акумулатора и да го заредя на зарядно. Има ли някаква специална процедура, която трябва да се спазва и има ли опасност да се прецака нещо по електрониките след такова упражнение. Това което прочетох в интернет като последователност звучи така преведено с Google Translate:
Махане:
1. Изключете всичко по централната конзола - Радио и всички функции на ECC да са изключени (духалки, AC , отопляеми седалки и т.н. ...)
2. Изчакайте 5 или повече минути, след като ключът е изключен, за да сте сигурни, че всичко в автомобила е изключено.
3. Махнете минусовата клема и след това плюсовата

Слагане
1. Поставете ключа и превключете в положение II
2. Закачете плюсовата клема и след това минусовата
3. Изключете ключа
4. Заключете и отключете колата

тук има и едно клипче с подобни указания и с процедури по калибриране на духалката и люка след това - <!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/ZoVd50ubJfg">https://youtu.be/ZoVd50ubJfg</a><!-- m -->

Моля да споделите вашите компетентни мнения и препоръки - благодаря предварително.
По въпроса за махането само една поправка: Изчакай поне 20 минути, тези 5 минути са малко.

При свързване: първо на плюса и после на минуса при положение на ключа в II, изчакай 5 минути заради модулите. Не изключвай веднага от ключа.
Благодаря колега - операцията мина успешно и колата си разпозна всичките "органи" след процедурата :lol: Само след като запалих двигателя се зачуди какви обороти да държи, но след 30 секунди всичко беше тип-топ...
che4ef Wrote:По въпроса за махането само една поправка: Изчакай поне 20 минути, тези 5 минути са малко.

При свързване: първо на плюса и после на минуса при положение на ключа в II, изчакай 5 минути заради модулите. Не изключвай веднага от ключа.

Това което става на 20-тата минута е модулите отиват в sleep/low-power режим. Според мен е безмисленно това чакане. По стандарт аутомотив електрониката трябва да издържа на пикове по захранване до +-60V, само като вадиш клемата трябва да внимаваш да е бързо и без много изкри. Smile