Волво Клуб - България

Full Version: Volvo V50 D5 грешка ECM 1507
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
От известно време ме мъчи проблем със загуба на мощност на Volvo V50 D5 и съобщение на дисплея. Грешката е ECM-1507 контрол на турбото - ниско налягане. Само това е грешката. Имал ли е някой такова преживяване с D5? Какви може да са причините? Колата влиза в авариен режим при магистрално каране и по-здраво натискане на газста.
Tурбото беше ремонтирано от TURBOS HOET. Приветливата геометрия беше сменена, турбото настроено. Преди пренадуваше с грешка ECM-1540, но не влизаше в авариен режим.

Поздрави
Колеги, вярвам че сте нямали идеи за причината на моите нещастия с автомобила.
Позволявам си да споделя какъв беше проблема при мен, за да не остава една празна тема, без никакво развитие. Надявам се да бъде от полза за колеги с подобни "изживявания" в бъдеще.
Та така...Последните дни имах малко повече време и желание да се позанимавам с колата и разреших успешно случая с влизането в авариен режим и записаната грешка ECM-1507 - ниско налягане от турбо компресора. Ще опиша последователно стъпките, които предприех. Това може да е от полза за други колеги.
1. Първото действие преди всичко е диагностика. Закачих компютъра с VIDA-та чрез DiCE. Съответно записаната грешка беше ECM-1507. Това беше единствената DTC в паметта на ECM. Последва проследяване на предположенията за вероятните причини от VIDA. Те бяха:
- изпускане от турбо пътищата;
- неизправен датчик за температурата на входящия въздух (дебитомер, MAF);
- повреда на електронния актуатор на турбото;
- EGR заклинен в отворено състояние;
- повредено турбо.
Започна проверка едно по едно. Цялата система на входящия въздух преди и след турбото беше херметизирана. Не беше установено изпускане. Температурният дачик също работеше коректно. EGR-ът функционираше нормално. Освен това беше почистен обстойно съвсем скоро. Остана като основно предположение електронния актуатор на турбото или пък самото турбо.Турбото беше ревизирано също съвсем скоро. Сменена променлива геометрия поради заклинване и износване. Съответно турбото беше настроено на стенд. Разпечатките показваха данни в нормата за различните режими.
Всичко сочеше вероятна причина в електронният актуатор. Механичната част беше сменане скоро лично от мен. Става дума за червяка и двигателчето. Нямаше никакви луфтове. Съответно логиката подсказваше, че виновника е електронната част (капачката).
2. Междувременно, задължителна смяна на горивния и въздушния филтри с оригинални. Промяна нямаше - авариен режим при по-сериозно настъпване.
3. Последваха живи данни при натоварване (Снимка 1). От графиката ясно се вижда какво се случва в момента на влизането в авариен режим. Реалното налягане от турбото не се доближава до очакваното. Освен това, турбо актуатора изглежда да работи нормално, но по някаква причина връща променливата геометрия. Всъщност, анализът на данните показва, че компютърът (ECM) подава команда на турбо актуатора. Трябва да се установят обстоятелствата, поради които се случва ситуацията.
4. Стриктно следвайки преположенията на диагностичната програма, виновника трябва да е управлението на турбото. Но от стъпка 3, каточели изглежда да е наред. Просто изпълнява команди. Въпреки това обаче, проведох няколко разговора с фирми за ремонт на турбо. Според представителите, с които разговарях, причината за поведението на колата е именно в електронната част. Имали са били такива случаи!
5. Водейки се от заключенията (диагностика по телефона), потърсих вариант за донор на електроника. За мое голямо щастие успях да намеря. Последва монтаж и тест. Да ама не! Отново същият проблем. Моето предположение за причина в други параметри, които предизвикват реакцията на актуатора са май вярни.
6. Проследяване на всички живи данни в реални режими. Започнах да следя параметрите, които са важни за гориво-въздушната смес - гориво и кислород. Налягането на горивото беше в норма, нямаше спадове и отговаряше на стойностите за режимите на двигателя. Обаче, въздухът нещо не беше съвсем добре (Снимка 2). От графиката се вижда как очакваните стойности се различават от получените според датчиците, и то в момента на влизането в авариен режим. Виновника беше идентифициран - дебитомера (MAF). Полседва подмяна и хоп, колата отново е ракета!

Извод. Симптоматиката и записаната грешка по никакъв начин не подсказваше за дебитомер. Всичко в моят случай говореше за проблем с турбото. Това обаче не беше така. Предположенията за вероятната причина от диагностичната програма на Волво не бяха вярни. Ситуацията с дебитомера е била на границата да запише грешка, но не се е случвало. Според мен, без финна диагностика и правилен подход нямаше как да го хвана. Най-вероятно щеше да последва спиралата на ревизия на ремонта на турбото и т.н. Разходи без благоприятен изход.
Понякога причините могат да са алогични. Например изпускане някъде в генерацията преди DPF или след него. Възможните причини са много...
Дано да съм бил полезен с този дълъг пост.

Поздрави на всички фенове на марката!
Здравей колега,
супер описание си написал, поздравления! Аз съм нов в клуб ECM-1507 и в момента и търся причината. Проблема стана веднага след смяна на маслото - падна лостчето на вихровите клапи (напоследък се случава веднъж на 1-2 месеца), та си помислих, че има проблем с маслото или клапите. Но след като тетсвах на Vida, се видя, че вихровите клапи са си наред, минават тестовете. Минах по възможните причини според Vida - описани подробно от теб и към момента имам съмнения за блокирал EGR. Стойностите му се движат между 95% на празен ход и стигат до 100% на обороти, понякога не се връща на 95% на празен ход и си стои на 100%. Моята кола е с ръчни скорости и EGR-а има две клапи - една повече от автоматиците, втората се управлява с вакуум и се използва за по-бързо загряване на мотора. Чудя се дали някоя от двете не е ограничена от нагара. Виждам, на твоите графики, че EGR-а ти се държи идентично - пада за малко при отнемане на газ-та, но после се връща на 100%. Няма стойности около 70%, както пише в референтните стойности на Vida. Ще проверя количеството на въздуха, по твоя модел, за да изключа втори случай с този проблем.
Ще пиша как се развива ситуацията.
Поздрави
Дано успееш да намериш причината за проблема при теб. Причините може да са различни. Аз се опитах да споделя как подходих мотивирано към проблема при мен. Най-лесното е първо филтрите - въздушен и горивен, но с качествени такива.
Успех с колата!
Здравейте,
включвам се, за да затворя моят случай ECM-1507. Преди това.. трябва да се има в предвид, че мерене на live данни не трябва да се прави когато е в сервизен режим за много от параметрите, включително количество въздух и EGR. Когато колата е в сервизен режим, ECM изпраща различни настройки от нормалните за микс на въздух, работа на EGR, позиция на лопатките на турбината, налягане в турбината и т.н. Затова отклонението от нормите в държането на EGR-а при Wizard S40 и мен е идентично и също така не е проблем.
Преди всичко искам да изкажа благодарност на nik_dob - сервиз VOLVO Tune Line и хората от сервиз "В Плюс три" за бързата и професионална работа!
В моят случай причината за ECM-1507 се оказа паднало рамо на актуатора за геометрията на турбината. Имаше лека заблуда около търсенето на причината - актуатора се движи и рамото мърда, това се вижда от горе зад двигателя. На канал се видя, че рамото е паднало и не предава движението към геометрията ..
Поздрави