Волво Клуб - България

Full Version: S 80 Странно пукане
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги, имам кофти проблем. В колата се чува пукане, когато се променя посоката на ускорение. Най-лесно се забелязва при потегляне по наклон, когато усилието е по-голямо. Чува се и при спускане, когато включа двигателя като спирачка, сякаш купето се намества, скъсявайки и удължавайки се. Рядко се появява в завой. Предницата е минала стенд, гледаха и задния мост. Пулихме се с приятели механици в канала - нищо.Няма вид на кола, на която ще се откъсне шейната с двигателя.
Сега е в местното МП да се чудят през свободното време. :roll:
Някакви идеи?
Рецептата със силния метъл я знам, но притесненията ми са свързани с безопасността.
Проверихте ли тампона на двигателя и кутията. Аз така дълго време търсих повреда по окачването а се оказаа тампон на мотора.
Съгласен съм с колегата Sailor, и при мен беше така, смених всичко, което беше леко разбито по окачването и накрая се оказа тампон на двигател.
Съмнявах се в тези тампони, по-специално в умния, но според механиците са наред.

Прави ми впечатление, че хората в гащеризони много не обръшат внимание на думите ми, а след 5000 километра казват:
-А, това заминало.......
Ще напомня на всеки следващ, че така се случва при модела.
БЛАГОДАРЯ!
А, кой точно тампон беше заминал?
При мен бяха два. Първо открихме долен (мисля, че от дясно), в последствие се оказа, че тропането е от горният хидравличен тампон (от 200 до 300 лв.), и на мен доста 'майстори' ми казваха, че тампона е ок, но накрая в друг сервиз, собственика подложи парче гума под тампона (само за проба), нямаше тропане, колата стана като нова. Естествено купих нов тампон и сега всичко е ок. Важното е да попаднеш на майстор а не на 'майстор'.
Пукането еднократно ли е в едната посока и еднократно в другата ?
Еднократно е.
Тогава прилича на добре известното пукане в шлиците на полуоските. Между карето и главината има едно нещо с номер 30647015 (виж google),което се износва и позволява движение напред-назад. Лечението е ново + нов болт и стягане по книга и така няма да се обажда известно време. Ако това е проблема ,не е опасно да се кара така.
Шлиците обикновено чаткат на метал. Това вече се обажда, но не е това. Пукането е като на материал, различен от удара на метал в метал, по-скоро втулка, тампон или нещо такова.
Хубаво е, че напомняш зя стягането по книга. В МП Пловдив бяха пропуснали книгата и болтовете се развъртаха. Вероятно това е помогнало частично за разбиването на шлиците. Хасковските майстори също се мислиха дълго, преди да почнат да четат. Накрая се оказа, че въртящият момент на стягане не е на око, а лепилото на болта трябва да стои в покой 12 часа. И се оправи.