Волво Клуб - България

Full Version: Check engine светва под 2000 об. - V40 1.9D
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
Притежател съм на V40 1.9D, 95hp (75kW), 2000г. От известно време насам имам проблем, на който (направо ме е срам да кажа) не обръщам голямо внимание.
Та, https://www.youtube.com/watch?v=TlwFW0X6pxE <-- тук съм качил нагледно какво се слува по таблото.

Нека да започна с купуването на колата минатлта година. Собственикът ме увери, че колата е бавничка, но така си работи и в дествителност нямаше грешки по таблото! Понеже не съм карал на дизел, сметнах, че всичко е наред. След време мой приятел, който има сервиз, се качи да я покара и ми каза, че се движела като обикновен дизел (въпреки, че моята има турбо). След като закачихме диагностиката (Delphi) ми даде грешка в MAF сензорът. След което аз си намерих друг MAF (5WK9 615) от ударена кола и го поставих. Разликата беше чувствителна, вече ми придърпва на 2000 оборота.

След това зимата колата почна да ми пали много труднно. Понякога след 2-3сек., друг път загрявах по 3-4 пъти и пак се зачудваше. Мислех, че е от свещите, тъй като предишния собствение ми каза, че не са сменяни никога. Дадох я на майстор и след известно време ми я върнаха в добро състояние. Казаха ми, че са сменили нещо във ГНП-то. Сега запалва без да се зачудва.
Но мина се време и изведнъж светна Check engine по време на движение. Горното видео съм го направил в покой, изключена от скорост. Колата честно казано си върви добре, не чувствам някаква разлика с преди, но притиснява тази грешка, която се появява и изчезва.

Скоро ми сменяха ангренажен ремък и ми казаха, че той е изместен с един зъб. Новият е сложен в същото положение. Закачена отново с диагностика Delphi излиза грешката, за която нищо не откривам:
3311:
-Ignition advance/retard controller
-Intermittent.


Един пример, когато съм в движение: Карам с 50km/h при около 1500-1700 об и 4-та скорост. Педала за газ е леко натиснат постоянно (поддържам тази скорост) и след 4-5 сек. светва Check-a. Натискам педала до средата, като лапмата изгасва. Някакви предположения ?
Хубаво е да кажеш от къде си.
Здравейте колега,
От Пазарджик съм
Здравейте,
Оказа се, че Delphi показва точно номерът на грешката ( а аз си мислех, че е просто някакъв пореден номер).
Във VADIS успях да открия какво стои за всичко това:
[attachment=51815]
[attachment=51814]

Проверих съпротивлението на единственият ми сенор на едната дюза (needle lift sensor). Чиито омове трябва да са 100 (+- 10 при 20 градуса).
Показанието е 100.
Според мен, може би, не са ми сменяли нищо в ГНП-то, а просто са регулирали подаването на гориво или по-вероятно са направили друга центровка (предварение и закъснение), с цел да може колата да запалва (тъй като трудно палеше), но с това съм загубил известна мощност, а и преди пушеше преди да загрее. Най-вероятно и разхода ще е друг. Ще трябва да я закарам на някой, който разбира от тези неща и ще пиша каква е била причината.