Волво Клуб - България

Full Version: Температура на двигател d5 185
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, имам XC70 2008, с мотор D5 185ks - от тези който не им показва температурата на таблото. Купих си ОБД четец и си свалих Torque на телефона, и температурата когато колата е загряла ми показва над 95 градуса, а един път стигна и 103. Свалих термостата но колата пак вдига същите градуси. Свалих бронята и с париструйка позчистих радиаторите до колкото е възмохно. Направих и тест за изгорели газове в антифриза но е отризателен.
Според Вас това нормална ли е тази темпратура или не?
Дизела по принцип работи на по-висока температура, между 90-95 градуса, а може да има и нагоре.
На повечето термостати пише температура(само че не се сещам дали на започване или на напълно отворен).
Ако имаш проблем с температурата ще ти излезе съобщение на таблото виждал съм такова на кола с такъв мотор и без уред. Колата изгаси климатика да не се товари допълнително и след малко изчезна съобщението.
На термостата пише 90 градуса.
Собщение не се е появявало. Ще я карам така, пък дано и няма нищо.
93-95 е нормалната работна температура, при малко повече настъпване стига до 100-102 понеже системата е "инертна" и отнема малко време докато загрятата вода се развърти из системата.
Здравейте колеги , при мен светна жълтият триъгълник - high engine temperature reduce sped - махнах крака от газта и почти веднага съобщението изчезна . Светвал ми е и червеният триъгълник - LOW COOLAN LEVEL STOP ENGINE SAFELY - това беше особено притеснително - хлабава връзка на маслен охладител и от там се губи антифриз . Та в този ред на мисли би било много хубаво да показва моментната температура ... Кой знае каква е нормалната работна температура - 90 - 103 ? а когато светне жълто предупреждение колко е тогава температурата ? а червено предупреждение тогава колко ? Би било интересно да се знае

Приятен ден
Какво значи "не показва температура" на таблото? Имаш предвид, че няма цифри ли?
Ако стрелката не ти минава средата на уреда, не се филмирай излишно!
От дилъри знам, че цифрите са премахнати умишлено от почти всички производители точно поради тази причина - вглеждането в цифрите, и постоянните оплаквания, че не било 91 ами примерно 93 градуса... Остава датчика на таблото, с чертички и стрелката да е по средата, толкова... Wink
А че може моментно да го докараме и до 100 градуса, случва се... Зависи от натоварването.
А както казаха колеги по-горе, има си и борд комп. който сигнализира.
ПП. Ако някой помни, или и сега може да се види - Astra H въобще няма уред за отчитане на температурата! И като питах, от София Ауто ми казаха, че "нямало никакъв проблем", сигурно било... На което цъках с език към час и половина... Big Grin Не искам цифри, ама поне едно уредче да има, де...
Spurs Wrote:Какво значи "не показва температура" на таблото? Имаш предвид, че няма цифри ли?
Ако стрелката не ти минава средата на уреда, не се филмирай излишно!
От дилъри знам, че цифрите са премахнати умишлено от почти всички производители точно поради тази причина - вглеждането в цифрите, и постоянните оплаквания, че не било 91 ами примерно 93 градуса... Остава датчика на таблото, с чертички и стрелката да е по средата, толкова... Wink
А че може моментно да го докараме и до 100 градуса, случва се... Зависи от натоварването.
А както казаха колеги по-горе, има си и борд комп. който сигнализира.
ПП. Ако някой помни, или и сега може да се види - Astra H въобще няма уред за отчитане на температурата! И като питах, от София Ауто ми казаха, че "нямало никакъв проблем", сигурно било... На което цъках с език към час и половина... Big Grin Не искам цифри, ама поне едно уредче да има, де...


Именно Spurs , няма нужда от точни цифри , просто стрелка в средата , това искам да виждам. Лично за мен е малко стресиращо да светват жълти или , по -лошо , червени триъгълници. Confusedhock:
Снощи гледах във Вида, ама ми се доспа преди да открия къде са описали работната температура на мотора.
Видях на термостата характеристиките при 90 градуса започва да отваря а при 100 е напълно отворен.
Имайте в предвид, че това е система която работи под налягане. Нормално е да вдигне температури над 100 градуса. Старото ми S80 пускаше перката при 105 градуса.
Вярно е че за това са махнати цифрите. От опит знам че над 110 градуса стрелката започва да се мърда от средата към по топло - нов термостат и отново е където трябва. Стрелката така на око седи в центъра в диапазона 85-110.
Въпреки всичко на мен ми харесва да си ги гледам цифрите през ЦФЕ джаджата.
Pages: 1 2