Волво Клуб - България

Full Version: xc 70 D5 трака или...?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте , захладня и се появиха странни звуци. Извинявам се предварително ако има подобна тема . Та на въпроса / проблема. Колата ми е в гараж - тази сутрин температурата беше 10 градуса - запалих колата и се чу доста неприятен по-скоро дрънчащ звук за около 2 - 3 секунди , след това изчезна и едвам доловимо се чува монотонен "почукващ" шум. Маслото момента е Yacco 0w30 според спецификацията . Преди това е карана около 6 000 км с Repsol 5w40 - така я купих. До преди захлаждането не съм имал никакви проблеми и шум от двигателя , но от около 2 седмици се появи този монотонен шум , вибрациите се увеличиха ( особено когато колата е в покой - на светофар и т.н ) и за капак странното тракане тази сутрин.
Моля за съвет , видях в друга подобна тема се препоръчва първо да се смени маслото
Също така читав сервиз около Ямбол
Поздрави
Нищо чудно да си за смяна на повдигачи.
Още първият коментар потвърждава притесненията ми ! Tisho , има ли някакъв начин със сигурност да се потвърди , че проблема е с повдигачите и , предполагам трябва да се сменят всичките 20 повдигача?
Благодаря предварително
Доста характерно е тракането от повдигачи. Трябва да я чуе някой който знае какво прави. Иначе - разглобяване и една гарнитура за 45 кинта е сигурната диагностика на място. Сваля се всмукателния колектор/капак на клапани, свалят се двата вала и се разбира на момента.
Ако колата е над 150к км и не са правени - почти сигурно е че са за смяна повдигачите и кобилиците.
И аз съм за повдигачи.
Моите започнах да ги чувам на около 170 хил. (може и да са шавали преди това, но не съм обръщал внимание, всъщност Росен, който сега е майстор в МП и тогава ми обслужи автомобила, ми заостри вниманието), и след смяната на масло на 178 хил. км., сложих това и съм изключително доволен!
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=347_353_356&products_id=4242">https://www.motorni-masla.net/index.php ... ts_id=4242</a><!-- m -->
Сега е тишина, който не вярва, да идва да слуша... Big Grin
Здравейте колеги , така за дрънчащият звук... оказа се , че са ми изчезнали 2 от тампоните на декоративната кора на двигателя. Почукващият монотонен , постоянен шум ще бъде проверен по-обстойно в понеделник. Майсторът каза , че не са повдигачи и не чука , а по-скоро , не ми идва на ум точната дума - може би пърпорещ звук се чува най-отчетливо на около 1500 оборота. Ще се проверят маркучи към / от интеркулер , вакуми и т.н Та да си кажа честно поуспокоих се . Май повечето шумове са ми в главата. Поръчах от Genuine parts 4 нови тампона за капака на двигателя. Spurs , благодаря за предложението за добавка - ще бъде добавена при следващата смяна на масло .
В общи линии е това за тракането
Благодаря още веднъж за мненията и съветите
Лека вечер и наздраве
Spurs Wrote:И аз съм за повдигачи.
Моите започнах да ги чувам на около 170 хил. (може и да са шавали преди това, но не съм обръщал внимание, всъщност Росен, който сега е майстор в МП и тогава ми обслужи автомобила, ми заостри вниманието), и след смяната на масло на 178 хил. км., сложих това и съм изключително доволен!
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=347_353_356&products_id=4242">https://www.motorni-masla.net/index.php ... ts_id=4242</a><!-- m -->
Сега е тишина, който не вярва, да идва да слуша... Big Grin

Може да си ги чувал от кофти масло или замръсявания. Ако имат износване няма как да го оправиш с добавка. Не за друго а защото на моята 4 повдигача бяха тотално умряли, а всички кобилици без изключение имаха по 1мм и повече луфт на ролката и износване там където се опира на клапана. Няма как това да се оправи с добавка.
Третата снимка в това мнение: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=40426&p=289066#p289066">viewtopic.php?f=26&t=40426&p=289066#p289066</a><!-- l -->

Пърпорещия звук ако се чува от въздухозаборника най-отчетливо залагам на повдигачи.
Здравейте , сега ми остана време да Ви разкажа , какво се случи от Вторник насам . След като моите майстори ми казаха , че няма никакъв сериозен проблем реших да звънна до МП Бургас за цени за комплект вихрови клапи - викам си трябва да сменя нещо ! Помолих ги за проформа за части и труд и те ми казаха , че било почти " задължително " да се сменят и трите горивопровода . Питам задължително ли е да ги сменя и той даааааа - вече сме имали няколко случаи на запалване на коли след смяна само на вихрови клапи ! И сега ме поставиха в размисъл иначе цената им с отстъпка само за комплект вихрови клапи за части и труд е 508,62 лв , но ако трябва да добавя и тези горивопроводи + 505 лева още . Та Вие колеги , сменяли ли сте горивопроводите при смяна на вихровите клапи ? Така продължавам - тези цени ми ги изпратиха в сряда след разговор с приемчика на МП Бургас - викам си ще си помисля - отделно в Проформата ми добавиха и 4-те тампона на двигателя - много ми вибрира и шуми в колата на празен ход и колегата Spurs ми разказа за негов случай с тампон на двигателя. та викам си ще си помисля. В петък отново звъннах до МП Б и ги попитах дали мога да прескоча за оглед на колата - от там да няма проблем , но няма да има време за диагностика , а само преглед ходова част и относно това прословуто шумене. Пристигнах към 15.45 в МП и почти веднага вкараха колата - " кажи сега какво те притеснява в колата "? отговарям така и така всичко каквото съм писал и тук. Викам си ей първо звънях да питам за части значи сега ще установят със сигурност , че трябва да ги сменя - нищо подобно и много учудващо - шум по двигателя няма - нарочно не казах нищо за хидравлични повдигачи , но когато казаха ,че няма нищо шумно и тогава попитах , а повдигачи - категорично не! Вдигнаха колата огледаха отдолу - колата е чук. Установиха се 2 проблема - хидравлична помпа - казанчето било пълно със стружки - вярно се върти малко трудно волана , но мислех , че е от размера на гумите - както и да е казаха може да се рециклира , но не при нас ние само сменяме с нови . Другият проблем са вихровите клапи - там момче трябва да смениш и горивопроводите - викам стига бе много пари - абе много ама сме имали 2-3 случая им се палят колите на хората !?! Другото , което се установи е , че колата е купувана от България и при тях още фигурира със софийска регистрация. Дойде време да тръгвам от сервиза и питам колко дължа - те нищо прегледа е безплатен - голяма изненада.
Та от многото писане въпроса е само за горивопроводите ? Кой ги е сменял и кой не ?
Благодаря предварително
tonito82 Wrote:....че било почти " задължително " да се сменят и трите горивопровода . Питам задължително ли е да ги сменя и той даааааа - вече сме имали няколко случаи на запалване на коли след смяна само на вихрови клапи ! .......
...Та от многото писане въпроса е само за горивопроводите ? Кой ги е сменял и кой не ?
Благодаря предварително
Моето мнение, пречупено през това на Росен (майстора, който ми сменя клапите), човек на който разчитах тогава, плюс другото ами и приятел.
Не е сменял горивопроводи. Нито ме е предупреждавал, че колата може да се запали. Мисля, че ако имаше такава вероятност, най-малкото щеше да ме предупреди, че да го мисля... Известно е, че не обичам да пестя пари за колата, когато има нужда, може да не е най-скъпото, но ще е ново и достатъчно качествено, така че в случая бях готов да поема какъвто и да е ремонт. Не се наложи...
Интересно ми е и други колеги да напишат по някой ред, може пък и да има инциденти!
Поздрави!
ПП. Карам вече над 20 хил.км. - никакъв проблем!
Аз също не съм сменял горивопроводи, когато ми смениха вихровите клапи преди 15к километра.
Pages: 1 2