Волво Клуб - България

Full Version: Почистване на турбо D5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги! Колата е S60 D5 163к.с. Геометрията на турбото заяжда. Колата върви добре,не пуши,гори нормално, маслото е ок. Проблема е че забива след 2500 оборота. Мисля само да го почистя. Дали ще има ефект или ще трябва ремонт?
Зависи дали има причина за ремонт... Гледай дали има луфтове: нормален радиален луфт и никакъв аксиален ; в какво състояние са лопатките на перките и на геометрията и така. Ако отваряш студената част ,защото може и да не го правиш ,трябва да смениш и О-пръстена който я уплътнява ,мисля ,че е размер 98х2. Задължително се сменят следните гарнитури и уплътнения: двете дифтунги на щуцера за масло ,на оттичащата тръба има клингеритова гарнитура отгоре и гумено уплътнение долу при блока ,също и металната гарнитура м/у турбото и колектора ,защото е за еднократно използване. Другата метална ,многопластовата ,която е на изхода може да не се сменя, ако е читава ,аз моята я ползвам вече 3 или 4-ти път и няма проблеми с нея. Обаче има един тънък момент - след сглобяването може би малко ще избяга центровката на стоперния винт , а трябва да се провери и актуатора на какъв вакуум е настроен.
Благодаря колега! Мисля да я закарам на един майстор,защото нямам условия за такъв ремонт. Реглажа как се прави?
(01-19-2019, 05:43 AM)Stig46 Wrote: [ -> ]Здравейте колеги! Колата е S60 D5 163к.с. Геометрията на турбото заяжда. Колата върви добре,не пуши,гори нормално, маслото е ок. Проблема е че забива след 2500 оборота. Мисля само да го почистя. Дали ще има ефект или ще трябва ремонт? 
И как разбра,че геометрията заяжда,а не примерно че клапана за управление на турбото не функционира правилно или турбо-пътищата не изпускат някъде?
Турбо пътищата и вакумите са проверени и са ок. Лоста за управлението заяжда . Но като се свали тогава ще се види. Просто исках да знам дали някой е имал подобен проблем.