Волво Клуб - България

Full Version: Няколко въпроса за ХЦ90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Коя година е колата и с кои стопове?
С кръглите мигачи и за задна светлина или с квадратните?
Koлата е така наречения фейслифт 2006 12. месец с квадратни мигачи и ксенонови фарове с лупа.
(02-09-2020, 10:56 AM)hansito Wrote: [ -> ]Нов въпрос, някой сменял ли си е стоповете с  по новия модел, диодни,лед или там както се водят?
 https://www.ebay.de/itm/Heckleuchte-Link...OSwQWBdg-d 
Има ли проблем при замяната, и ли са плуг енд плей както се казва. Другото което ме интересува, някой правил ли си е горните продълговати стопове да светят с лед лед ленти и има ли някой който прави този ъпгрейд в българия.
https://www.youtube.com/watch?v=zrehZXzK_4Y

Аз ги смених преди 2-3 месеца дават грешка на компа, но си работят.
Това ми хареса как е направено отзад.
https://www.youtube.com/watch?v=agUP8l29-3Q
(02-10-2020, 05:27 PM)hansito Wrote: [ -> ]Koлата е така наречения фейслифт 2006 12. месец с квадратни мигачи и ксенонови фарове с лупа.

Щом е с квадратните мигачи и светлини за задна, ще стане по лесно. 
Освен стоповете трябва да купиш и кабелите за тях. Монтират се лесно, Махаш единия стоп и слагаш другия. Сменяш кабелите и си готов. 
След което като натиснеш спирачка ще ти свети, че имаш изгоряла крушка на стоповете - има два начина за оправяне - смяна на един резистор на CEM модула, или препрограмиране на колата. 


Стоповете които са с кръглите мигачи, там също става, но се налага да се смени и горната част(светлоотразителя) защото конструкцията е малко по различна.
(02-10-2020, 06:26 PM)Tisho Wrote: [ -> ]
(02-10-2020, 05:27 PM)hansito Wrote: [ -> ]Koлата е така наречения фейслифт 2006 12. месец с квадратни мигачи и ксенонови фарове с лупа.

Щом е с квадратните мигачи и светлини за задна, ще стане по лесно. 
Освен стоповете трябва да купиш и кабелите за тях. Монтират се лесно, Махаш единия стоп и слагаш другия. Сменяш кабелите и си готов. 
След което като натиснеш спирачка ще ти свети, че имаш изгоряла крушка на стоповете - има два начина за оправяне - смяна на един резистор на CEM модула, или препрограмиране на колата. 


Стоповете които са с кръглите мигачи, там също става, но се налага да се смени и горната част(светлоотразителя) защото конструкцията е малко по различна.

Предполагам съпротивлението на LEDa е по-ниско от това на крушката с нажежаема жичка. Няма ли да стане ако вместо смяна в модула се добави нужната разлика в стопа, към диодите ?
Kои са тези кабели които трябва да се сменят?
Относно ледовете на стоповете и аз се чудих дали нможе да се добави на самия стоп каквотомтрябва за да не дава грещка, като при канбус лампите!
(02-13-2020, 06:16 PM)hansito Wrote: [ -> ]Kои са тези кабели които трябва да се сменят?
Относно ледовете на стоповете и аз се чудих дали нможе да се добави на самия стоп каквотомтрябва за да не дава грещка, като при канбус лампите!

Стоповете вървят с кабели, буксите са еднакви. Сваляш старите и слагаш новите нищо друго.
На самият стоп не можеш да правиш нищо. Обикновено се слага едно товарно съпротивление на минусовият кабел.
Някой слагат резистори, но имай в предвид, че разликата в мощността на LED лампите и обикновените крушки е голяма, двата стопа LED са 13W, а с крушки 42W, не че неможе с резистори, но за 29W си трябват сериозни резистори и охлаждане... Грешно сметнати резистори и с кофти охлаждане е твърде вероятно да предизвикат намесата на пожарникари...
(02-15-2020, 07:32 AM)Tisho Wrote: [ -> ]Някой слагат резистори, но имай в предвид, че разликата в мощността на LED лампите и обикновените крушки е голяма, двата стопа LED са 13W, а с крушки 42W, не че неможе с резистори, но за 29W си трябват сериозни резистори и охлаждане... Грешно сметнати резистори и с кофти охлаждане е твърде вероятно да предизвикат намесата на пожарникари...

Така е обаче аз забелязах, че за габаритите които са 5+5 вата сложих лед 1,5+1,5 вата и един допълнителен стоп от лед лента(само дето не я премерих колко консумира) мисля че е около 2-3 вата и СЕМ-а спря да дава грешка. Което ме навява на мисълта, че за тях общата консумация когато падне под 6 вата почва да дава грешка.
Габаритите са друго нещо. При смяна на стоповете със светодиодни, грешка дава само за светлините на спирачките. Smile
Само там се налага корекция. Всъщност сещам се и за още един минус на решението с резисторите - при дефектиране на някой от светодиодните стопове, колата няма да го засече и съответно няма да има съобщение.
Pages: 1 2 3 4 5