Волво Клуб - България

Full Version: "Скопяване" на двигател.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Привет на всички.

Искам да задам няколко въпроса. Предварително си казвам, че не съм много на ти със съвременните двигатели, за да не се смеете прекалено, ако изръся някоя тъпня.

За какво иде реч?

На Волво V70 има един двулитров двигател с мощност 180 конски сили. B5204T5 ако не се лъжа.
Доколкото успях да се ориентирам набързо, това е двулитров петцилиндров двигател с турбокомпресор.
Колко ще падне мощността, ако се демонтира турбокомпресора?
Ще има ли проблеми с работата на двигателя, ако се демонтира турбокомпресора, и ще се налага ли смяна на софтуера/ремап (или каквато и да е друга промяна в електрониката на автомобила)?
Някой, който знае, склонен ли е да направи поне приблизителен списък на нещата, които трябва да се променят? Някак не си го представям просто да свалиш турбокомпресора, да поставиш някаква заглушка/фланец на мястото му, и просто да подкараш нататък.
Липсата на турбокомпресора ще влоши ли процеса на горене? Има ли риск да почне да трупа сажди?
Някой запознат ли е с процедурите по пререгистрация на автомобил, при подобна промяна на параметрите на двигателя?

Не съм се втурнал да го правя, но са ми интересни отговорите на тези въпроси. Ще ми бъде интересно да прочета всичко, което сте готови да споделите като знания.

(тунинг според мен означава промяна на параметрите, но ако съм постнал темата в неправилен раздел - моля да бъде преместена по усмотрение на модераторите)
Целта е да слезе малко под 160 к.с.
Колега, не знам каква е идеята за да го "скопиш", но най лесният начин е да си монтираш трупче под педала на газта, което ще ограничава хода му и няма да имаш пълната мощност...
Един познат така 8 години си кара пежото с фабричен ограничител на жилото на газта, който е трабвало да го махнат на първото гаранционно обслужване когато се разработи колата, ама са забравили - като му го махнаха в друг сервиз и като литна това мити Пежо Big Grin
Причината е данъчна, и искам да си направя сметката дали и доколко е оправдано, т.е. след колко години ще се изплати инвестицията.
Не смятам, че ще се усети особена разлика между двигател 180 к.с.и двигател примерно 155-158 к.с.
Но в таксите ще я усетя разликата достатъчно сериозно.
Тишо то го е показал нагледно, но и аз да се изкажа - @Shrek това не ми звучи сериозно и не знам как изобщо си изписал толкова думи в първото си мнение за нещо толкова безсмислено!?!

Не си си написал правилно уравнението - доводи:

  1. като гледам не си майсторче - колко време и пари ще похарчиш по майстори
  2. колко време и пари ще похарчиш за технотест който е 300 лева
  3. колко време и пари ще ти струва минаването на каналите в КАТ
  4. а дали няма да прецакаш двигателя при скопяването и намесата
  5. разликата в данъка за София м/у 180 и 158 коня е 30 лева на година - значи ще ти трябват поне 20 години докато излезеш на 0 когато колата вече ще се е разпаднала - е*аси кефа за нищо...
В кръга на шегата - на моято като данъка е 555 лева дали да не махна 4-ри от 8-те цилиндъра за да плащам половината данък...
Човече, сигурно се шегуваш? Бъди здрав, не ти мисля или желая нищо лошо, но такива откровено казано кокошкарски изпълнения.. купи си Поло комби с 1.2 мотор.


1) Турбо моторите by default са по-разредени от атмосферните си братя, за да понесат бууста;
2) Ще трябва да затапиш колектора с плочка, щото пари за нов колектор няма да дадеш. Ще трябва да оправиш маслената линия към турбото, вода ако има. Ще разкараш турбопътища, кулери, и да натаманиш нов път от филтъра към дросела;
3) Някой ще трябва да пренапише горивните и авансови картите из основи;
4) Никва идея колко е модерно ECU-то, респективно как ще понесе промяната и дали ще може да се пренапише лесно, че да не влиза в аварийни режими заради 100те променени праметри.
--------
5) Ако всичко това се случи сигурно ще стане едни 110 кс. и ще е адски утрепана като динамика и вероятно ще харчи дори повече.

А как точно ще стане понижаването на данъка? Ще идеш на дино да докажеш понижената мощност и после какво? Ако става така, отиди в някой тунинг център, въведете нереални параметри на диното, извади там 97 коня и готово. Ма нещо не ми се връзва. 

Това ми идва на акъл на примависта директно без да се замислям.


П.С. Не мога да повярвам, че чета подобна тема... ужас!
Кажете ми в такъв случай има ли V70 с два литра атмосферен двигател и мощност в рамките до 160 конски сили?

Положих доста усилия и не открих такава. С тези ограничения намирам 850-ка, но не и V70.

Quote:разликата в данъка за София м/у 180 и 158 коня е 30 лева на година - значи ще ти трябват поне 20 години докато излезеш на 0 когато колата вече ще се е разпаднала - е*аси кефа за нищо...

За теб може и да е 30-тина лева тази разлика, но за мен тази разлика е между плащане на данък и освобождаване от данък.

Важи само за двулитров мотор. За 2,4 не важи.

Quote:Колега, не знам каква е идеята за да го "скопиш", но най лесният начин е да си монтираш трупче под педала на газта, което ще ограничава хода му и няма да имаш пълната мощност...

Един познат така 8 години си кара пежото с фабричен ограничител на жилото на газта, който е трабвало да го махнат на първото гаранционно обслужване когато се разработи колата, ама са забравили - като му го махнаха в друг сервиз и като литна това мити Пежо

С трупчето не става. Трябва ми доказано и пререгистрирано.

По принцип не обичам да пържа двигателите, но 2-3 пъти съм имал случки, в които единствено на пълната мощност на двигателя дължа, че сега седя пред компа и пиша тук... и на късмета, че случайно съм забелязал навреме хвърчащата към мен кола.

В противен случай щях да пиша някъде из небесните форуми.

Причината е съвсем проста - данъчна.

И не искам да го скопявам напълно. Искам само да сляза малко под 160 к.с.

Quote:като гледам не си майсторче - колко време и пари ще похарчиш по майстори

Сигурно си прав. Само дето колите, които съм карал преди са влизали в сервиз само за нещата, за които е трябвало или да се сваля двигателя, или да се вдига цялата кола на крик.

А това, че не познавам турбодвигателите е съвсем отделна работа.

И понеже не ги познавам - зададох въпроси.

Quote:А как точно ще стане понижаването на данъка? Ще идеш на дино да докажеш понижената мощност и после какво? Ако става така, отиди в някой тунинг център, въведете нереални параметри на диното, извади там 97 коня и готово. Ма нещо не ми се връзва.

Точно това ме интересува - как се доказва мощността на двигателя в КАТ.

Quote:П.С. Не мога да повярвам, че чета подобна тема... ужас!

Като не можеш да повярваш - това си е твой проблем. Оправяй си се с проблема.

Напълно наясно съм, че с последните си думи мога да предизвикам негативни реакции в повечето хора, които прочетат това, но в дебелата стара черна книга е казано "Не бъдете овчедушни!".

Зададох въпроси. Може би не най-добре формулирани, но достатъчно ясни. И не съм питал никого дали се ужасява от това, което попитах.

Исках техническа информация.

Относно динотестовете прочетох цена доста по-различна от 300 лева. Почти четири пъти по-ниска цена прочетох. Не съм си правил труда да звъня и да проверявам актуална ли е цената, защото още не зная какви са начините да се направи това, което си мисля. А въпроса е прост:

Как мога да сваля 22-25 коня от 180 конски сили двулитров двигател с турбо така, че това да бъде доказано по недвусмислен начин в КАТ и да се отрази на регистрацията на автомобила?

Благодаря за отговорите, които могат да ми донесат някаква информация.

За останалите отговори и за потресите от ужас от еретичноста на темата в тунинг - задръжте си емоциите.

Думата Tuning произлиза от английският глагол „to tune“ , което означава толкова много като: „настройвам, нагласям, регулирам“.

https://bultrade.eu/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D...B0-tuning/

Е... аз искам да пренастроя нещо и да го узаконя.

На предложилия да се направи един фалшив тест - искам при евентуална проверка нещата да са чисти. Целта ми не е да търся хора в КАТ, които да регистрират автомобил с леко понижена мощност.

Целта ми е леко да понижа мощността, за да вляза в конкретни ограничения - два литра двигател и 160 конски сили.

И моля без квалификации нататък в темата. Ако и модераторите са на мнение, че темата е "Ужас" - нека я изтрият, но ако се вместваме напълно в значението на думата Тунинг - очаквам или полезни съвети/информация/предупреждение за възможни грешки, или нищо.

Казано направо - не ми казвайте как няма да стане. Искам да зная как ЩЕ стане.

Благодаря ви за търпението и недейте да съдите без да разполагате с пълната информация. Често се случва това последното.

пп. И не че не могат да се намерят един куп коли, които да влязат в тези ограничения, но Волво определено ми харесва, а поведението на петцилиндровите му двигатели ми харесва още повече.

Пък и в крайна сметка като не може да стане с разумни усилия - има и други марки. Нали?
с последното изречение май си отговори сам - iago предложи 1.2, което явно не те устройва, но от VAG групата може да търсиш и 1.8Т със 160 коня което е също ОК

аз бях дотук с тази тема, а на теб успех и със здраве

Sent using Tapatalk
Ще цитирам мой приятел: "спестовността е майка на мизерията"

Щом не можеш да си позволиш потдържаш и плащаш за тази кола данъците, смени си работата за по високо платена или колата за по евтина.

Това което се опитваш да направиш си е в графата развойни дейности.
1. Този двигател няма версия без турбина. 1998-2001 го има във версия 163HP.
2. Механичното премахване на турбината е лесно, но от там нататък какво правим? Всичо е смятано за турбина.
3. Компютър - кой ще ти го препрограмира? Трябва да се промени почти цялата логика на работа на мотора. Много ми е интересно как ще го сертифицираш.

Накрая след няколко месеца развой ще имаш нещо което най вероятно ще работи, но по вероятно не, ще гори почти двойно(няма да минеш никакви екологични стандарти), времето от 0 до 100 ще около 5 минути, а останалите участници в движението ще те замерят със запалки докато се чудят от къде да те заобиколят...
Pages: 1 2