Волво Клуб - България

Full Version: Power system service urgent
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте , един ден колата ми изписа съобщение за слаб акумолатор и видях че зарежда с 13.5 V без да има никакви лампи и съобщения . Реших , че е от реле регулатор на алтернатора , смених го и ми изписа Power system service urgent появава се около 10 сек. след запалване . Сложих отново старото реле същото съобщение . ( Не съм свалял динамото - демонтирах колекторите при първото сваляне след това няколко пъти разглобявах старото реле и заменях с новото на място без да разглобявам колекторите , акумолатора задължително беше разкачен .) Отново сложих новото реле зарежда с 13.9 V при пълно натоварване с климатик и фарове отново има съобщение xc90 power system service urgent . Ходих при ел техници всички казват акумолатора е 6 точки ( 2 годишен е ) динамото зарежда , диагностика правиха - предлагат ми да свалят динамото и да го тестват на място. Имам ВИДА но не й разбирам много изписва ми съобщения :
372: CEM-DD21 LIN-bus 2. No signal 
372: CEM-DD30 Communication with the alternator control module (ACM). Signal missing
871: CCM-DD22 LIN bus 2. Incorrect check sum

[attachment=53416][attachment=53417][attachment=53418]

Някой имал ли е подобен проблем и какво и как да проверя ? Около динамото всичко е свързано както трябва .

Волво xc90 2.5 T. 2005.
Провери тънкото кабелче на voltage regulator-а. Лош контакт, окисляване, прекъснат кабела някъде в снопа...

Изпратено от моят BV7000 PRO с помощта на Tapatalk
Кабелът и буксата изглеждат добре , евентуално по веригата нещо да е прекъснато , ще трябва пак да се свалят колекторите. Има ли начин този кабел да се измери с ОМ метър или нещо подобно ?
На снимките се виждат новите четки - едната е леко оронена ( след няколко километра ) възможно ли е където контаквуват в динамото нещо да не е наред и затова да дава грешки ? на другата снимка се виждат конекторите в динамото с огледало .

[attachment=53420] [attachment=53419]
Изглежда нормално. Намери EWD (electric wiring diagram) за твоята кола и виж къде да намериш другия край на въпросното тънко кабелче. Май отиваше първо при бушоните... ама говоря на изуст. Намери, провери с мултицета (призвъни го) и така.

Изпратено от моят BV7000 PRO с помощта на Tapatalk
Аз съм с друг мотор, но преди години ми бяха прецакали алтератора в един сервиз и съответно сменили релето. Обаче компа постоянно даваше грешка, оказа се че не разпознава релето(нищо че си зарежда). Намериха правилното реле и нещата се оправиха.
При мен също се оказа грешно реле - регулатор , сложих правилното и всичко се оправи . В магазина за авточасти ги дават взаимозаменяеми , но автомобила ги различава и дава грешка.