Волво Клуб - България

Full Version: Вентилатор радиатор
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги.

Предстои ми смяна на вентилатора за охлаждне на радиаторите. Колата е ХС90 D5 2007 185 hP
някой има ли опит или да знае как се сваля въпросният вентилатор?
В мрежата намирам много малко информация по въпроса. Има едно клипче в youtube (https://www.youtube.com/watch?v=4hr4K5afY3c), на което свалят целия радиатор с вентилатора, като всичко това се вади отдолу. Имам съмнение, че клипът е направен зада се покаже смяната на радиатора и затова е показан този метод. Доколкото разбирам от други постове този процес може да е описан във Vida, но за съжаление не разполагам с такава и не познавам лично човек, който я има.
Основният ми въпрос е дали може да се смени вентилатора без канал или повдигач и да се разглобява половината охладителна система?

Благодаря предварително.
(07-02-2021, 08:08 AM)chivas Wrote: [ -> ]Здравейте колеги.

Предстои ми смяна на вентилатора за охлаждне на радиаторите. Колата е ХС90 D5 2007 185 hP
някой има ли опит или да знае как се сваля въпросният вентилатор?
В мрежата намирам много малко информация по въпроса. Има едно клипче в youtube (https://www.youtube.com/watch?v=4hr4K5afY3c), на което свалят целия радиатор с вентилатора, като всичко това се вади отдолу. Имам съмнение, че клипът е направен зада се покаже смяната на радиатора и затова е показан този метод. Доколкото разбирам от други постове този процес може да е описан във Vida, но за съжаление не разполагам с такава и не познавам лично човек, който я има.
Основният ми въпрос е дали може да се смени вентилатора без канал или повдигач и да се разглобява половината охладителна система?

Благодаря предварително.

Освен това, се източва и фреона на климатика.  Big Grin

Защо ще сменяте вентилатора?
Защото спря да работи. До него достига ток, но самият вентилатор не включва и колата започна да загрява. Добре, че шведите са помислили и за това. Щом подмине 90-100 градуса и колата влиза в авариен режим без нищо да свети по таблото. Скоростната кутия включва до 3-та максимум, държи вискои обороти на всяка от трите предавки и веднага привлича вниманието.
(07-02-2021, 08:25 AM)chivas Wrote: [ -> ]Защото спря да работи. До него достига ток, но самият вентилатор не включва и колата започна да загрява. Добре, че шведите са помислили и за това. Щом подмине 90-100 градуса и колата влиза в авариен режим без нищо да свети по таблото. Скоростната кутия включва до 3-та максимум, държи вискои обороти на всяка от трите предавки и веднага привлича вниманието.

Прегряла кутия - добре е да се смени маслото и. 
Също така е добре като се свалят радиаторите да се почисти между тях. Събират се боклуци между радиаторите и охлаждането се влошава значително.
Благодаря за съветите.
Ще направя каквото е необходимо.
А тези коли нямат ли някакво предупреждение или датчик, който да сигнализира за прегрята кутия?
Здравей, Колега. Да започнем отначало: причините да не върти вентилатора са няколко-повреда в самият мотор ( четки, прекъснала намотка, лагеруване ). Управление-осъществява се по "ШИМ", липса на команда или управление от Електронният Блок на Мотора, който се ръководи от показанията на температурният сензор забит на термостата. Всичко това трябва да се провери, може и с мултимарков скенер, с осцилоскоп, генератор на сигнали, термометър, мултицет . А смяната е лесна: откачат се кабелите, отвиват се два болта отгоре в двата ъгъла, на рамката на вентилаторният възел и се издърпва нагоре от ушичките намиращи се от долният край на радиатора. Ако имаш нов радиатор може да го разгледаш. На много автомобили е така.
(07-02-2021, 10:49 AM)chivas Wrote: [ -> ]Благодаря за съветите.
Ще направя каквото е необходимо.
А тези коли нямат ли някакво предупреждение или датчик, който да сигнализира за прегрята кутия?

TCM(управлението на скоростната кутия) модула брои колко пъти е прегрявано маслото в кутията и по някое време вади съобщение на таблото.
(07-04-2021, 10:09 AM)nogopechen6 Wrote: [ -> ]Здравей, Колега. Да започнем отначало: причините да не върти вентилатора са няколко-повреда в самият мотор ( четки, прекъснала намотка, лагеруване ). Управление-осъществява се по "ШИМ", липса на команда или управление от Електронният Блок на Мотора, който се ръководи от показанията на температурният сензор забит на термостата. Всичко това трябва да се провери, може и с мултимарков скенер, с осцилоскоп, генератор на сигнали, термометър, мултицет . А смяната е лесна: откачат се кабелите, отвиват се два болта отгоре в двата ъгъла, на рамката на вентилаторният възел и се издърпва нагоре от ушичките намиращи се от долният край на радиатора. Ако имаш нов радиатор може да го разгледаш. На много автомобили е така.

За такъв тип повреди трябва и спектрален анализатор.  Rolleyes
Не сложно: отваря се капака на мотора, намира се една кутийка върху вентилатора. В нея влизат два дебели кабела ( плюс и минус ) и един тънък-управление... Понякога самото блокче дефектира. Аз преди да обява нещо за смяна, правя всички проверки по алгоритъм и мисля.
Вероятно ще се окаже нещо в управлението.
Включвайки нов вентилатор с буксата той започва да върти дори и при студен двигател. След включване и на климатика мина на втора степен, но дори след изключване на климатика не намали оборотите. А за спиране дума да не става.
Върнах буксата към все още несмененият оригинален вентилатор, запалих и той тръгна. Но работи до първото гасене на двигателя.
Смених датчик температура - не помогна. Сега отново съм в изходна позиция. 
Цялото обяснение за проверката на мен лично ми звучи, като теория от ядрената физика, сътветно не притежавам необходимите инструменти, както и умения да я свърша тази работа.
Ще търся някой с подходяща диагностика за марката, та поне да разберем къде е проблема.
Pages: 1 2