Волво Клуб - България

Full Version: Автомат и каране по наклон
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,

Притежавам V60 CC 2016 с автоматик 6 степенен. Селектора на кутията има възможност за каране във спортен режим. Въпроса ми е вие като карате примерно по път с много наклони и когато кутията си е на автоматичен режим, в един момент при движението по наклона, колата започва да се ускорява и кутията сменя предавка на по-висока, дори и да съм отпуснал газта. Да кажем обаче, че ние не искаме да караме на по-висока предавка, защото скороста се вдига и трябва да ползваме често спирачките, за да я намалин, те загряват и т.н. При ръчна скоростна кутия може да изберем лесно предавка и да караме на нея толкова колкото ние нужно и по този начин да използваме и мотора като спирачка. Какъв е начина да ползваме мотора като моторна спирачка при автомат и има ли трик или пък да включвам на Спортен режим и с него да работя? Имало марки коли за които са ми казвали че като удариш продължително три пъти педала на спирачката и автомата разбира че трябва да поддържа дадената скорост и не превключва на възходяща предавка. Пробвах на Волвото дали има нещо подобно но май няма такава функция...

Мерси!
спокойно може при дълги наклони да си катериш и спускаш на ръчен режим за да не се тормози кутията - така няма да сменя предавките често, няма да загрява толкова маслото и не на последно място ще си използваш "моторната спирачка" и ще си пестиш от накладките... аз така правя
Ивайло, то не е точно ръчен режим, спортен се води. Там предавките се сменят малко по-различно, да речем можеш да цедиш до 1500-2000 оборота на ниска предавка. Обаче кутията е доволно умна и ако много я тормозиш, колкото и да искаш да си на ниска предавка, тя се коригира сама, примерно със 120км/ч няма как да вкараш на втора.
Тя кутията колкото и да е умна и да има спортен-мортен режим все си е по-добре при голям баир ти да и казваш какво да прави с ръчни команди... разбира се ако си наясно какво правиш и не си дилетант. Иначе спортният режим с по-отложената смяна и по-високите обороти много помага когато искаш да пораздвижиш двигателя и чарколяците вътре от "пенсионерското" каране Wink
Мда, започнах да ползвам спортния режим на кутията, когато слизам по наклон. Така мога да реша на коя предавка да го слизам, без тя да си я избира както и е удобно. Мисля че е достатъчно особено, ако има продължителни спускания с голям % като наклони.