Волво Клуб - България

Full Version: Икономично каране
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.zelena.info/safety35.htm">http://www.zelena.info/safety35.htm</a><!-- m --> на този адрес има няколко съвета за намаляне на разхода. всичко ми стана ясно, само не можах да разбера точка 5:
Двигателят трябва да работи на такива обороти, които съответстват на максималния му въртящ момент. Затова съвсем не е нужно да търсим конструктивната документация и да правим запитвания до завода-производител, а е достатъчно да прегледаме съпровождащите документи на автомобила. Това изглежда така: максимален въртящ момент (ххх Нм/ххх об/мин).
Например, за ВАЗ-2106 максималният въртящ момент е при 3000 об/мин, при което, скоростта на колата, е 90 км/ч.
може ли някой който разбира нещо да ми каже въпросните обороти за V40 1.9ТD 90к.с. 98г?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.zelena.info/safety35.htm">http://www.zelena.info/safety35.htm</a><!-- m --> на този адрес има няколко съвета за намаляне на разхода. всичко ми стана ясно, само не можах да разбера точка 5:
Двигателят трябва да работи на такива обороти, които съответстват на максималния му въртящ момент. Затова съвсем не е нужно да търсим конструктивната документация и да правим запитвания до завода-производител, а е достатъчно да прегледаме съпровождащите документи на автомобила. Това изглежда така: максимален въртящ момент (ххх Нм/ххх об/мин).
Например, за ВАЗ-2106 максималният въртящ момент е при 3000 об/мин, при което, скоростта на колата, е 90 км/ч.
може ли някой който разбира нещо да ми каже въпросните обороти за V40 1.9ТD 90к.с. 98г?
За двигателя на твоя автомобил, 90к.с. се достигат при 4250об/мин. Докато максималния въртящ момент ти е 176 Nm при 2250об/мин.
Има доста изписано и в нашия форум по въпроса за икономичното каране. Ето два примера:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1724&highlight=%E8%EA%EE%ED%EE%EC%E8%F7%ED%EE">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... 8%F7%ED%EE</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1016&postdays=0&postorder=asc&start=0">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... sc&start=0</a><!-- m -->
За двигателя на твоя автомобил, 90к.с. се достигат при 4250об/мин. Докато максималния въртящ момент ти е 176 Nm при 2250об/мин.
Има доста изписано и в нашия форум по въпроса за икономичното каране. Ето два примера:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1724&highlight=%E8%EA%EE%ED%EE%EC%E8%F7%ED%EE">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... 8%F7%ED%EE</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1016&postdays=0&postorder=asc&start=0">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... sc&start=0</a><!-- m -->
знам, че има писано - даже и го прочетох. но никъде не срещнах нещо що-годе конкретно - за това с каква скорост е най-икономична колата (не говорим за нанадолнище или нанагорнище)? едни казват, че при средна скорост 90 км/ч, други казват че това важало за руските МПС и най-оптималната (икономична) скорост за дадената кола е тази която показва стрелката при вертикално положение. Кое е вярно и има ли трети вариант който е по-достоверен. Ако може някой колега с V40 1.9 TD 90 к.с. с бордкомпютър да види на инфоцентъра моментния разход при движение на 5-та предавка съотвтно при 90 и 120 км/час.
знам, че има писано - даже и го прочетох. но никъде не срещнах нещо що-годе конкретно - за това с каква скорост е най-икономична колата (не говорим за нанадолнище или нанагорнище)? едни казват, че при средна скорост 90 км/ч, други казват че това важало за руските МПС и най-оптималната (икономична) скорост за дадената кола е тази която показва стрелката при вертикално положение. Кое е вярно и има ли трети вариант който е по-достоверен. Ако може някой колега с V40 1.9 TD 90 к.с. с бордкомпютър да види на инфоцентъра моментния разход при движение на 5-та предавка съотвтно при 90 и 120 км/час.
4.4 litra/100km !!! при скорост 100 км/ч. +/-10км ! Smile оборотите са 2000 и малко отгоре (до 2400), но в никакъв случай над 2500, защото тогава отваря клапана на турбото и пуска още толкова нафта!
Лично съм го тествал Big Grin
4.4 litra/100km !!! при скорост 100 км/ч. +/-10км ! Smile оборотите са 2000 и малко отгоре (до 2400), но в никакъв случай над 2500, защото тогава отваря клапана на турбото и пуска още толкова нафта!
Лично съм го тествал Big Grin
Не знам за V40, но аз съм с 440TD, и мога да споделя следното: най-икономично ми е на пета предавка ако удържам до 2500 оборота! В превод:

70km/h @ 5-та ~1600 об./min => ~5.5L/100km*

90-110 km/h @ 5-та ~2000-2400 об./min => 5.5-6L/100km

>120 km/h @ 5-та >2500 об./min => >6L/100km

* Това ми се случи около Коледа и за мен беше приятна изненада: пътувах от Видинско към София през Ботевград, но климатичните условия бяха лоши и нямаше причина за бързане; скоростта беше относително постоянна, чак на излизане от магистралата се забързах(?) - беше много приятно за шофиране - може да си пиеш кафе, сигурно и някой вестник да прехвърлиш...
:lol:

При >2500 об. турбината почва да нагнетява и разхода закономерно се качва, но не бих казал драстично: с 0.5-1L... Нищо цена за удоволствието от ускорението! А връзката между въртящ момент - обороти - конски сили не знам как точно да я формулирам, но според мен въртящия момент е по-важен от конете и в колкото по-ниски обороти е на разположение, толкова по-добре!
Не знам за V40, но аз съм с 440TD, и мога да споделя следното: най-икономично ми е на пета предавка ако удържам до 2500 оборота! В превод:

70km/h @ 5-та ~1600 об./min => ~5.5L/100km*

90-110 km/h @ 5-та ~2000-2400 об./min => 5.5-6L/100km

>120 km/h @ 5-та >2500 об./min => >6L/100km

* Това ми се случи около Коледа и за мен беше приятна изненада: пътувах от Видинско към София през Ботевград, но климатичните условия бяха лоши и нямаше причина за бързане; скоростта беше относително постоянна, чак на излизане от магистралата се забързах(?) - беше много приятно за шофиране - може да си пиеш кафе, сигурно и някой вестник да прехвърлиш...
:lol:

При >2500 об. турбината почва да нагнетява и разхода закономерно се качва, но не бих казал драстично: с 0.5-1L... Нищо цена за удоволствието от ускорението! А връзката между въртящ момент - обороти - конски сили не знам как точно да я формулирам, но според мен въртящия момент е по-важен от конете и в колкото по-ниски обороти е на разположение, толкова по-добре!