Волво Клуб - България

Full Version: блокаж, шпер - диференциалите
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
друсането е защото си се отумбачил Smile така си мисля...системита естествено са нож с две устриета Smile
graf_bezuhoff Wrote:Да си правя изводите сам... Ако съм потеглил - ще работи, ако съм на лед и няма сцепление - няма мърдане? А ако се движа с 30 - няма да буксува и поднася? А в завой как ще се държи? Просто си размишлявам тука...

Aко буксуваш, развивш някаква скорост (аз съм стигал до 80км/ч...на 4та със старата кошница но захапа асвалта и спряSmile ) т.е. блокажа работи, той е направен главно за потегляне. Ако се движиш с 30 ще пробуксуват и двете колела или и двете няма...зависи колко газ си подал и колко процента заключва диф-а. В завой може да поднесе по-лесно...но не мисля че този блокаж е на 100%, все пак не ти е заварен диф-а, така че опасноста от поднасяне се свежда до минимум...освен ако не си рашил, че трябва да поднесеш.
LeecH Wrote:
graf_bezuhoff Wrote:Да си правя изводите сам... Ако съм потеглил - ще работи, ако съм на лед и няма сцепление - няма мърдане? А ако се движа с 30 - няма да буксува и поднася? А в завой как ще се държи? Просто си размишлявам тука...

Aко буксуваш, развивш някаква скорост (аз съм стигал до 80км/ч...на 4та със старата кошница но захапа асвалта и спряSmile ) т.е. блокажа работи, той е направен главно за потегляне. Ако се движиш с 30 ще пробуксуват и двете колела или и двете няма...зависи колко газ си подал и колко процента заключва диф-а. В завой може да поднесе по-лесно...но не мисля че този блокаж е на 100%, все пак не ти е заварен диф-а, така че опасноста от поднасяне се свежда до минимум...освен ако не си рашил, че трябва да поднесеш.


:thumbleft: Добре разсъждаваш - и малко като във филма за бай Ганьо - "абе тез ябълки отде ги взимате - ми от магазина - купуваме ги", мисълта ми беше,че явно в днешните времена в МЕИ и другите технически университети попадат хора които наистина могат да расъждават - поне според мен. LeecH -трябва някой ден да побъбрим на тема газови уредби - имам инфо че и там си в час. :wink:
Днеска затънах в една кал спрях и толкова беше водно 4е 4ак като спрях колата пропадна още пове4е. Едвам се измъкнах като дигах колата на крик и сложих дъски под гумите
<!-- m --><a class="postlink" href="http://drifting-bg.com/forum/viewtopic.php?t=28" onclick="window.open(this.href);return false;">http://drifting-bg.com/forum/viewtopic.php?t=28</a><!-- m --> Ето ви обяснение за видовете блокаж на диф-ове....направено от хората, които са идиоти на тази тема :notworthy:
аз се 4удя този шпер дали се износва и дали 20 години след създаването му примерно може да откаже да блокира или да блокира но по зле.
Ами то си е написано...износва се. Логично е, все пак имаш триене между поне 4 повърхности. Общо взето е все едно да питаш, дали се износва съединителят Big Grin
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=9rx-nvyEV8E">http://www.youtube.com/watch?v=9rx-nvyEV8E</a><!-- m --> ето работещ

Аз се чудя ако са много износени дисковете вътре как ще реагира диференциала.
здравейте, само на моделите със задно задвижване ли се монтират такива дифове с блокаж(шпер)??
tr1n4o Wrote:здравейте, само на моделите със задно задвижване ли се монтират такива дифове с блокаж(шпер)??
В моделите със предно предаване, скорстната кутия и диференциала са във един корпус. Така че няма как да смениш само диференциала. Вече трябва да се търси, дали за твоя модел кола и ДВИГАТЕЛ има скоростна със блокаж. Примерно за RS модел, или нещо такова. Има разни маниаци, които правят такива tuning-s.
Малко вероятно е, общо взето, но нищо не губиш да потърсиш.

Друг вариант е, ако колата е по-нова, да поддържа електронна система против приплъзване. Системата на ABS-а се ползва, когато едната гума превърти повече от другата, на нея се активира ( за малко, на пулсове ) спирачката, забавяйки въртенето на "бързата" гума. И мощността от двигателя се предава на другата гума. С такава система ще се спасиш от превъртане ( примерно едната гума на пясък, другата на асфалата - системата ще предаде мощността на "асвалтовата" гума, и ще излезеш ). Но си има цена това "спасение" - осезаема загуба на мощност, когато се включи.
Pages: 1 2 3