Волво Клуб - България

Full Version: Смених свещите... и колата почна да се тресе?!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3985&start=30">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... 5&start=30</a><!-- m -->

Е, всичко много хубаво - палиме от раз в рамките на 6-7 секунди при студено време след престой > 12 часа. Обаче откакто смених свещите, при престой на празен ход цялата кола вибрира (почти като автобус на СКГТ :? ). Как се получи пък това?

Не че няма полза - имаш усещането, че седиш в кресло за вибро-масаж, но... все пак в моята кола бих искал вибрациите да се ограничат под предния капак! :evil:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3985&start=30">http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... 5&start=30</a><!-- m -->

Е, всичко много хубаво - палиме от раз в рамките на 6-7 секунди при студено време след престой > 12 часа. Обаче откакто смених свещите, при престой на празен ход цялата кола вибрира (почти като автобус на СКГТ :? ). Как се получи пък това?

Не че няма полза - имаш усещането, че седиш в кресло за вибро-масаж, но... все пак в моята кола бих искал вибрациите да се ограничат под предния капак! :evil:
Въобще нямам претенции да разбирам от двигатели, но подгревните свещи при дизела не служат ли само за първоначално запалване на двигателя при по-ниски температури?
Т.е. ако е така - едва ли вибрациите имат връзка със смяната на свещите. Ако по-горното е вярно (нека и компететентните да си кажат думата), то тези свещи не участват в работата на двигателя след като той запали.
Пак доколкото съм успял да запомня, на някои двигатели подгревните свещи продължават да работят, докато се достигне определена температура. Но след като тази температура се подмине, участието им в работата се прекратява.
Та ако и при загрял двигател на празен ход има вибрации, надали е от свещите.
Въобще нямам претенции да разбирам от двигатели, но подгревните свещи при дизела не служат ли само за първоначално запалване на двигателя при по-ниски температури?
Т.е. ако е така - едва ли вибрациите имат връзка със смяната на свещите. Ако по-горното е вярно (нека и компететентните да си кажат думата), то тези свещи не участват в работата на двигателя след като той запали.
Пак доколкото съм успял да запомня, на някои двигатели подгревните свещи продължават да работят, докато се достигне определена температура. Но след като тази температура се подмине, участието им в работата се прекратява.
Та ако и при загрял двигател на празен ход има вибрации, надали е от свещите.
rokoko Wrote:... подгревните свещи при дизела не служат ли само за първоначално запалване на двигателя при по-ниски температури?...
Според мен - при всяка t°... Аз пък със сигурност хич на разбирам, ама за толкова се сетих: че работата на двигателя след стартирането не е свързана със свещите! :? И точно за това питам: как стана така?

А днес ми направи впечатление, че стрелката за температурата се придвижва доста по-бавно към нормалната си позиция: на края на 15km-овия ми маршрут през софийските задръствания (т.е. около 50min; преди това в "боен режим" влизах за ~15min; но няма проблеми с парното).
rokoko Wrote:... подгревните свещи при дизела не служат ли само за първоначално запалване на двигателя при по-ниски температури?...
Според мен - при всяка t°... Аз пък със сигурност хич на разбирам, ама за толкова се сетих: че работата на двигателя след стартирането не е свързана със свещите! :? И точно за това питам: как стана така?

А днес ми направи впечатление, че стрелката за температурата се придвижва доста по-бавно към нормалната си позиция: на края на 15km-овия ми маршрут през софийските задръствания (т.е. около 50min; преди това в "боен режим" влизах за ~15min; но няма проблеми с парното).
watcher Wrote:
rokoko Wrote:... подгревните свещи при дизела не служат ли само за първоначално запалване на двигателя при по-ниски температури?...
Според мен - при всяка t°... Аз пък със сигурност хич на разбирам, ама за толкова се сетих: че работата на двигателя след стартирането не е свързана със свещите! :? И точно за това питам: как стана така?

А днес ми направи впечатление, че стрелката за температурата се придвижва доста по-бавно към нормалната си позиция: на края на 15km-овия ми маршрут през софийските задръствания (т.е. около 50min; преди това в "боен режим" влизах за ~15min; но няма проблеми с парното).
ако го прави и при топъл двигател значи не е от свещите.
огледай всичко около ГНП-то.. сети се какво си откачал и закачал докато си сменял свещите - маркучлета, тръбички, кабелчета...
watcher Wrote:
rokoko Wrote:... подгревните свещи при дизела не служат ли само за първоначално запалване на двигателя при по-ниски температури?...
Според мен - при всяка t°... Аз пък със сигурност хич на разбирам, ама за толкова се сетих: че работата на двигателя след стартирането не е свързана със свещите! :? И точно за това питам: как стана така?

А днес ми направи впечатление, че стрелката за температурата се придвижва доста по-бавно към нормалната си позиция: на края на 15km-овия ми маршрут през софийските задръствания (т.е. около 50min; преди това в "боен режим" влизах за ~15min; но няма проблеми с парното).
ако го прави и при топъл двигател значи не е от свещите.
огледай всичко около ГНП-то.. сети се какво си откачал и закачал докато си сменял свещите - маркучлета, тръбички, кабелчета...
Аз нищо не съм откачал, а гледах майстора в ръцете: по-дългата двойка метални горивопроводи и две-три гумени маркучета от страната на горивната помпа... А сега си чета във VADIS-а, че тия пластмасовите скоби, които крепят тръбичките една към друга, трябва да са на определена позиция! И tips-а е, да се маркира с маркер позицията им преди демонтажа :roll:...
:? Въй-й-ййй, дали ще успея по снимката от gsm-a ми да успея да открия десетте разлики?!?
Аз нищо не съм откачал, а гледах майстора в ръцете: по-дългата двойка метални горивопроводи и две-три гумени маркучета от страната на горивната помпа... А сега си чета във VADIS-а, че тия пластмасовите скоби, които крепят тръбичките една към друга, трябва да са на определена позиция! И tips-а е, да се маркира с маркер позицията им преди демонтажа :roll:...
:? Въй-й-ййй, дали ще успея по снимката от gsm-a ми да успея да открия десетте разлики?!?
Pages: 1 2 3