Така, днес имам повече време и ще се опитам да отговоря на всички.
1. Динамиката - определям я като доста добра, е разбира се ако кажа, че е като на бензин ще ви излъжа, но мисля, че не е с повече от 10% надолу. Аз нямам ламбда сонда, но съм си сложил ТАП, защото майсторите ми казаха, че освен всичик други предимства подобрява и динамиката. Пример - на Витиня на бензин - си държи 130 - 140, на метан ако съм влязъл със 140 скоростта ми пада до 110 - 120 - мисля, че мога да го преживея. :wink: В града или на равно разлика почти не усещам.
2. Налягането наистина е голямо 200 - 250 атмосфери. Но бутилките са безшевни, така че би трябвало да го издържат.
3. Бутилки - тежат, но не чак толкова - почти килограм на литър. Това значи за колегата който пита за 80л., че такава бутилка ще тежи около 70кг.
Моите бутилки са три с общ обем от 68л. и тежат 60 кг. - в тях побирам 10 кг метан - така го изчисляват на метанстанциите - не знам точто на колко литра се равнява.
4. Разход - не е със сигурност като на газ/ с 10 % повече от бензина/ 200 км. на дълъг път минавам с пълни бутилки 60л. - което ще рече, че разхода е около 25-30 литра на 100 км. Но както казах по - горе пълня си бутилките с 10 кг метан и карам 200 - 240 км извън града, и при цена 99 ст. на кг. значи изминавам за 10 лева над 200 км. или разхода ми е по - малко от 5лв. на 100, в града разхода е около 7лева на 100.
Като сметнем, че мойта каручка харчи 13-14 в града на газ щеше гори поне 15литра газ или около 13-14 лева. Мисля, че простата аритметика показва, че на метан ми е почти два пъти по евтино от газта, от бензина няма да го смятам, че ми се завива свят.
5. Относно октановото число - на бензините е максимум около 100, на Пропан - Бутан е 102-105, на метан е около 130, т.е. метана е с най - високо октаново число. Това всъщност обаче не означава мощност, а по добро изгаряне, което би трябвало да доведе до по дълъг живот на двигателя. Именно поради по - високото окт. число на газовете е наложително да се слага ТАП, който да променя ъгъла на изпреварване при горенето, защото двигателят е настроен да работи с горива до около 100 октана.
Изобщо не съм на ти с техниката, само съм цитирал прочетено в статии по темата, така, че може да не съм съвсем точен 8)
6. Неудобства разбира се има - бутилките са ми заели 1/3 от багажника - добре, че поне той е достатъчно голям. Въпреки това трябва да ви кажа, че съм виждал на Шкоди Фабии да слагат по две бутилки в малкото багажниче и пак да остава място за един куфар - трябва да ви кажа, че разходът им от около 3.5 лв на сто градско е направо супер....