Волво Клуб - България

Full Version: Метан
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3

koko1080

Здравеите колеги.Искам да знам дали някои от вас има метан на неговото волво? За6тото аз карам V40 и тъи като минавам по доста киолометра на ден се замислям дали да неси сложа такава уредба. какво 6те ме посаветвате вие.и колко киолометра бих минал с 80 литрова бутилка?
благодаря предварително
Доколкото знам разхода на метан е като този на газ, относно това колко може да изминеш с тази бутилка зависи колко ти харчи на бензин +10%, сам си сметни колко ще ти харчи ти по-добре знаеш как ти харчи колата
За метана мога да кажа само добри неща, поне за сега...
Волвото ми е 940, 2.3i. Разхода от 13-14 на сто градско ме принуди да сложа метанова уредба почти веднага. Вече съм навъртял около 20 000 км и за сега нямам оплаквания.
На метан моята кола харчи два пъти по-малко от евентуалния разход на газ, като разбира се не претендирам за точност.
Ако имате някакви по - контретни въпроси ще споделя и още впечатления. :wink:
С 80 литрова бутилка - поне 220 - 230 градско и мин.300км извън града..
И защо не кажеш нешо за динамиката?
Аз бих предпочел разумния компромис цена/динамика уредба на пропан-бутан. Карал съм метанова кола със всичките му глезотии - аванс процесор, ламбда контрол но за мен си е куцо пиле. Волвото ми гори газ колкото на бензин и върви също толкова добре , за цената - всички я знаем 0,88 към 1,6х :wink:
Да попитам: Метановата бутилка не тежи ли доста? :?
Vermax Wrote:Да попитам: Метановата бутилка не тежи ли доста? :?

Понеже налягането е оромно бутилките тежат около 200 кг. Това разбива задното окачване, карайки по нашите прекрасни улици. Отделно от тази тежест динамиката страда доста. Това за мен са минусите. Плюсовете вече ги изброиха по-горе.
аз доколкото знам към 100-120кила е бутилката пък и октановото число на метана е малко по-ниско от това на газта, логично е че при такава тежест отзад и по-малко октаново число колата ще върви по-малко, но пък цената на един килограм е 90ст. а 1кг=4-5литра метан
ако искаш окономия трябва да жертваш динамика, няма как
Smile
Така, днес имам повече време и ще се опитам да отговоря на всички.
1. Динамиката - определям я като доста добра, е разбира се ако кажа, че е като на бензин ще ви излъжа, но мисля, че не е с повече от 10% надолу. Аз нямам ламбда сонда, но съм си сложил ТАП, защото майсторите ми казаха, че освен всичик други предимства подобрява и динамиката. Пример - на Витиня на бензин - си държи 130 - 140, на метан ако съм влязъл със 140 скоростта ми пада до 110 - 120 - мисля, че мога да го преживея. :wink: В града или на равно разлика почти не усещам.
2. Налягането наистина е голямо 200 - 250 атмосфери. Но бутилките са безшевни, така че би трябвало да го издържат.
3. Бутилки - тежат, но не чак толкова - почти килограм на литър. Това значи за колегата който пита за 80л., че такава бутилка ще тежи около 70кг.
Моите бутилки са три с общ обем от 68л. и тежат 60 кг. - в тях побирам 10 кг метан - така го изчисляват на метанстанциите - не знам точто на колко литра се равнява.
4. Разход - не е със сигурност като на газ/ с 10 % повече от бензина/ 200 км. на дълъг път минавам с пълни бутилки 60л. - което ще рече, че разхода е около 25-30 литра на 100 км. Но както казах по - горе пълня си бутилките с 10 кг метан и карам 200 - 240 км извън града, и при цена 99 ст. на кг. значи изминавам за 10 лева над 200 км. или разхода ми е по - малко от 5лв. на 100, в града разхода е около 7лева на 100.
Като сметнем, че мойта каручка харчи 13-14 в града на газ щеше гори поне 15литра газ или около 13-14 лева. Мисля, че простата аритметика показва, че на метан ми е почти два пъти по евтино от газта, от бензина няма да го смятам, че ми се завива свят. Big Grin
5. Относно октановото число - на бензините е максимум около 100, на Пропан - Бутан е 102-105, на метан е около 130, т.е. метана е с най - високо октаново число. Това всъщност обаче не означава мощност, а по добро изгаряне, което би трябвало да доведе до по дълъг живот на двигателя. Именно поради по - високото окт. число на газовете е наложително да се слага ТАП, който да променя ъгъла на изпреварване при горенето, защото двигателят е настроен да работи с горива до около 100 октана.
Изобщо не съм на ти с техниката, само съм цитирал прочетено в статии по темата, така, че може да не съм съвсем точен 8)
6. Неудобства разбира се има - бутилките са ми заели 1/3 от багажника - добре, че поне той е достатъчно голям. Въпреки това трябва да ви кажа, че съм виждал на Шкоди Фабии да слагат по две бутилки в малкото багажниче и пак да остава място за един куфар - трябва да ви кажа, че разходът им от около 3.5 лв на сто градско е направо супер....
Само искам след всичко казано да направя уговорката, че моите наблюдения са само при определен модел автомобил, при определена марка уредба, дори като отчитам и човешкия фактор/майсторите/ при поставяне на уредбата. :lol:
Pages: 1 2 3