Волво Клуб - България

Full Version: Ако след инсталиране на HID ти светне аварийната за светлини
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Gorgo Wrote:Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2.
мегаома??? или ома?
bibitkata Wrote:отрязах от стъблото на поп-нит с дебелина 2мм (стъблото не главата) парче около 5-8 мм, отрязаното натиках в пробития отвор на шунт/резистора, като по този начин повиших съпротивлението на същия,

:partyman:
Е как така го повиши бе джанъм???? намалил си го.
alex Wrote:
Gorgo Wrote:Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2.
мегаома??? или ома?

Милиоми е... Щото ако е 10моhm нищо няма да мине през него камо ли да светне лампата...
А ако е 10оhm щунта ще става за отопление на купето... :wink:

То като се замисли човек цялата тема е пълна с бисери... :roll:
Tisho Wrote:
alex Wrote:
Gorgo Wrote:Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2.
мегаома??? или ома?

Милиоми е... Щото ако е 10моhm нищо няма да мине през него камо ли да светне лампата...
А ако е 10оhm щунта ще става за отопление на купето... :wink:

То като се замисли човек цялата тема е пълна с бисери... :roll:
Еми пак не съм съгласен 10 милиома си е чист проводник както и да го погледнеш. А ако 10 ома стоплят купето то тогава твоите 10 милиома ще стоплят купето по 1000 което е 1000 купета Tongue ... абе дъра бъра да става.
И един мармот завива шоколада в станиол Big Grin
alex Wrote:Еми пак не съм съгласен 10 милиома си е чист проводник както и да го погледнеш. А ако 10 ома стоплят купето то тогава твоите 10 милиома ще стоплят купето по 1000 което е 1000 купета Tongue ... абе дъра бъра да става.

Нормално е да е с много ниско съпротивление. Заради намаляне на загубите в шунта.
Прости сметки показват, че ако шунта е 0.01оhm (10 милиом-а) е напълно достатъчно за да се мерят токове от порядъка на 10А. :wink: Това ти е около 100mv пад върху шунта, което както и да го погледнеш си е 1W загуба върху шунта. А меренето - прекарвайки го през един диферинциален ОУ с 10 пъти усилване, си става около 1v. Оттам нататък АЦП, компаратори - начини за сравнение и мерене колкото искаш. :wink:

А при 10ohm съпротивление на шунта според закона на ОМ при 12v, максималния ток който може да мине оттам е 1.2А което е 14.4w. Колко мислиш, че ще светят фаровете с такъв шунт? И колко мислиш че ще загрява този шунт (като го гледам според мен е направен да разсейва не повече от 1-2W) при 14.4W отгоре му?

Та затова пиша, че темата е пълна с бисери... :wink:
Не че метода не работи. :-)
Подобен на това пробиване е метода за настройка на резистори в хибридни интегрални схеми, само че не с свредло а с лазер. :wink:
Колеги не се карайте, проблема вече е решен кардинално от производителите, продават се готови комплекти ксенони с мощност 55вата, така че който кара по-нова кола просто като ходи в магазина или поръчва от ибей нека да поръча комплект с 55 вата.
Tisho Wrote:
alex Wrote:Еми пак не съм съгласен 10 милиома си е чист проводник както и да го погледнеш. А ако 10 ома стоплят купето то тогава твоите 10 милиома ще стоплят купето по 1000 което е 1000 купета Tongue ... абе дъра бъра да става.

Нормално е да е с много ниско съпротивление. Заради намаляне на загубите в шунта.
Прости сметки показват, че ако шунта е 0.01оhm (10 милиом-а) е напълно достатъчно за да се мерят токове от порядъка на 10А. :wink: Това ти е около 100mv пад върху шунта, което както и да го погледнеш си е 1W загуба върху шунта. А меренето - прекарвайки го през един диферинциален ОУ с 10 пъти усилване, си става около 1v. Оттам нататък АЦП, компаратори - начини за сравнение и мерене колкото искаш. :wink:

А при 10ohm съпротивление на шунта според закона на ОМ при 12v, максималния ток който може да мине оттам е 1.2А което е 14.4w. Колко мислиш, че ще светят фаровете с такъв шунт? И колко мислиш че ще загрява този шунт (като го гледам според мен е направен да разсейва не повече от 1-2W) при 14.4W отгоре му?

Та затова пиша, че темата е пълна с бисери... :wink:
Не че метода не работи. :-)
Подобен на това пробиване е метода за настройка на резистори в хибридни интегрални схеми, само че не с свредло а с лазер. :wink:
Ами да така си е , прав си трябва да призная. Иначе идеята е хитра.
unicata Wrote:Колеги не се карайте, проблема вече е решен кардинално от производителите, продават се готови комплекти ксенони с мощност 55вата, така че който кара по-нова кола просто като ходи в магазина или поръчва от ибей нека да поръча комплект с 55 вата.
карайте???? как разбра бре???
И аз да потвърдя _хитро и става
Pages: 1 2 3 4