Волво Клуб - България

Full Version: проблем с буталцето на накладките
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте колеги,
Искам да попитам дали на някой му се е повреждало буталцето на накладките. В следствие на повредата, накладките си жулят в диска, и напрактика джантата бая се напича. Става въпрос за задно колело ( ако има значение ) Интересуваме дали някой се е сблъсквал с такъв проблем, и ако да, къде го е решил, или ако може да ми препоръчате място на което да отида, където да могат да реагират адекватно. Колата ми в момента е в студентски град, но като цяло нее проблем да се движи. Благодаря Предварително.
Здравейте колеги,
Искам да попитам дали на някой му се е повреждало буталцето на накладките. В следствие на повредата, накладките си жулят в диска, и напрактика джантата бая се напича. Става въпрос за задно колело ( ако има значение ) Интересуваме дали някой се е сблъсквал с такъв проблем, и ако да, къде го е решил, или ако може да ми препоръчате място на което да отида, където да могат да реагират адекватно. Колата ми в момента е в студентски град, но като цяло нее проблем да се движи. Благодаря Предварително.
Предполагам не е нищо сложно, просто ти е запекло буталцето. Ремонтира се с ВД40 или каквато и да е друга смазка за ръждясали болтове. Сваляш гумата пръскаш и раздвижваш. Хайде успех.
Предполагам не е нищо сложно, просто ти е запекло буталцето. Ремонтира се с ВД40 или каквато и да е друга смазка за ръждясали болтове. Сваляш гумата пръскаш и раздвижваш. Хайде успех.
Дам ... раздвижване му е майката, ако и тогава не стане - смяна, но това е в краен случай. Само да ти напомня, че буталото се върти за да се прибере!!! Да не земе да го "напиняш" с някоя щанга и да викаш брей, какво става че не се прибира толкова яко ли е запекло...
По принцип за въртенето се използва специален ключ, но става и с водопроводен, само по-внимателно, да не стане някой сакатлък. И другото е това което каза ицо, с почистваща течност. Сваляш накладките и започваш следната процедурата:

Напръскваш буталото изчакваш малко да подейства и с въртене започваш да прибираш буталото навътре / става бавно, не очаквай с един оборот да се прибере цялото... само с акъл не става ... и въртене си требва :wink:/ после леко натискаш спирачката, като внимаваш буталото да не излезе прекомерно и повтаряш процедурата няколко пъти. Накрая връщаш пак буталото колкото можеш навътре, връщаш си накладките, стягаш всичко и пробваш. Предварително натискаш спирачката няколко пъти, докато не прикара накладките до диска и после пробваш ако успееш да завъртиш диска на ръка значи процедурата е успешна. Smile
Дам ... раздвижване му е майката, ако и тогава не стане - смяна, но това е в краен случай. Само да ти напомня, че буталото се върти за да се прибере!!! Да не земе да го "напиняш" с някоя щанга и да викаш брей, какво става че не се прибира толкова яко ли е запекло...
По принцип за въртенето се използва специален ключ, но става и с водопроводен, само по-внимателно, да не стане някой сакатлък. И другото е това което каза ицо, с почистваща течност. Сваляш накладките и започваш следната процедурата:

Напръскваш буталото изчакваш малко да подейства и с въртене започваш да прибираш буталото навътре / става бавно, не очаквай с един оборот да се прибере цялото... само с акъл не става ... и въртене си требва :wink:/ после леко натискаш спирачката, като внимаваш буталото да не излезе прекомерно и повтаряш процедурата няколко пъти. Накрая връщаш пак буталото колкото можеш навътре, връщаш си накладките, стягаш всичко и пробваш. Предварително натискаш спирачката няколко пъти, докато не прикара накладките до диска и после пробваш ако успееш да завъртиш диска на ръка значи процедурата е успешна. Smile
Малко е куцо да си го правиш сам, но не и невъзможно. До колкото знам във всеки сервиз имат специален ключ за раздвижване на спирачни бутала и не би трябвало да е нещо скъпо като процедура. Аз лично имах такъв проблем, но не на Волвото, а на старата ми кола и накрая си купих на старо за 20лева бутало и го смених заедно със все спирачния маркуч. Мисля, че в общи линии това е по-доброто решение.
Малко е куцо да си го правиш сам, но не и невъзможно. До колкото знам във всеки сервиз имат специален ключ за раздвижване на спирачни бутала и не би трябвало да е нещо скъпо като процедура. Аз лично имах такъв проблем, но не на Волвото, а на старата ми кола и накрая си купих на старо за 20лева бутало и го смених заедно със все спирачния маркуч. Мисля, че в общи линии това е по-доброто решение.
Quote:Малко е куцо да си го правиш сам, но не и невъзможно. До колкото знам във всеки сервиз имат специален ключ за раздвижване на спирачни бутала и не би трябвало да е нещо скъпо като процедура.

Всеки си преценява сам. Аз предлагам само подход в случй на желание за собственоръчно решаване на проблема. Иначе няма спор, в сервизите би трябвало да имат необходимия инструмент, ако не, в МП със сигурност го имат...
Quote:Малко е куцо да си го правиш сам, но не и невъзможно. До колкото знам във всеки сервиз имат специален ключ за раздвижване на спирачни бутала и не би трябвало да е нещо скъпо като процедура.

Всеки си преценява сам. Аз предлагам само подход в случй на желание за собственоръчно решаване на проблема. Иначе няма спор, в сервизите би трябвало да имат необходимия инструмент, ако не, в МП със сигурност го имат...
Pages: 1 2 3 4