Волво Клуб - България

Full Version: Запуших радиатор, стрелката умря...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте,
взех че взех преди няколко месеца и аз една таратайка и както си му е реда - нещо започна да пуши отпред, радиатора беше протекъл и мокър.
Ето какви ги свърших, дано някой даде акъл какво да правя:
Взех добавка за запушване на течове по радиатори (прилича на шампоан със стружки), в инструкцията на която пише да се сипе в радиатора, не в казанчето. А ако няма тапа - да се откачи маркуча и да се налее вътре.
Да ама след кратка схватка с маркуча ми стана ясно, че ако случайно успея да го откача няма начин да го вкарам обратно и изсипах около половината течност (~125 ml) в казанчето при още топъл двигател и пак запалих, поработи още 10ина мин. но стружките си бяха в казана. След 20-25 мин. подкарах и по някое време долях остатъка от добавката. След ~10 км паркирах. Няколко часа по-късно 10 км. обратно, НО продължи да си пуши. На другия ден покарах малко за да се затопли машинката и на една полянка спрях за да потърся пробката на радиатора (индианец съм си, трябваше да ми кажат че има такава...). Намерих, разхлабих и.. О, чудо! потече зелената гадост. С отвертка разклямбичках течността в казанчето за да влязат и стружките, долях малко вода и малко антифриз, затворих отдолу и запалих. Долях антифриз колкото трябва и поработи 10 мин. До тук добре. Уж. Затворих капака, седнах зад волана и видях как стрелката за температурата на няколко тласъка от средата стигна до минимума!!! Не съм изключвал двигателя!
Дадох повечко газ докато изляза на улицата и стрелката леко се вдигна. Последва ~5 км спускане и пак падна до 0 и последвалите софийски задръствания не успяха да я мръднат нагоре. Поне спряха да излизат пари от радиатора. След няколко км. паркирах и отворих капака да погледна - радиатора беше почти изсъхнал. Перката се включи за няколко секунди докато зяпах!

Какво да правя за да накарам стрелката да отчита правилно ?

Не се сетих да пипна маркуча м/у термостата и радиатора дали е топъл, ще чакам следващото каране.
Чувал съм за прецакани термостати от добавки.. Перката зависи ли от термостата или си има собствен датчик? И стрелката към какво е свързана?
Не мисля че е влязъл въздух в системата, няма от къде. Май...
Не съм много на ясно. Който има повече акъл да даде малко :wink:

PS
двигателя е B18EP ако има значение това.
Здравейте,
взех че взех преди няколко месеца и аз една таратайка и както си му е реда - нещо започна да пуши отпред, радиатора беше протекъл и мокър.
Ето какви ги свърших, дано някой даде акъл какво да правя:
Взех добавка за запушване на течове по радиатори (прилича на шампоан със стружки), в инструкцията на която пише да се сипе в радиатора, не в казанчето. А ако няма тапа - да се откачи маркуча и да се налее вътре.
Да ама след кратка схватка с маркуча ми стана ясно, че ако случайно успея да го откача няма начин да го вкарам обратно и изсипах около половината течност (~125 ml) в казанчето при още топъл двигател и пак запалих, поработи още 10ина мин. но стружките си бяха в казана. След 20-25 мин. подкарах и по някое време долях остатъка от добавката. След ~10 км паркирах. Няколко часа по-късно 10 км. обратно, НО продължи да си пуши. На другия ден покарах малко за да се затопли машинката и на една полянка спрях за да потърся пробката на радиатора (индианец съм си, трябваше да ми кажат че има такава...). Намерих, разхлабих и.. О, чудо! потече зелената гадост. С отвертка разклямбичках течността в казанчето за да влязат и стружките, долях малко вода и малко антифриз, затворих отдолу и запалих. Долях антифриз колкото трябва и поработи 10 мин. До тук добре. Уж. Затворих капака, седнах зад волана и видях как стрелката за температурата на няколко тласъка от средата стигна до минимума!!! Не съм изключвал двигателя!
Дадох повечко газ докато изляза на улицата и стрелката леко се вдигна. Последва ~5 км спускане и пак падна до 0 и последвалите софийски задръствания не успяха да я мръднат нагоре. Поне спряха да излизат пари от радиатора. След няколко км. паркирах и отворих капака да погледна - радиатора беше почти изсъхнал. Перката се включи за няколко секунди докато зяпах!

Какво да правя за да накарам стрелката да отчита правилно ?

Не се сетих да пипна маркуча м/у термостата и радиатора дали е топъл, ще чакам следващото каране.
Чувал съм за прецакани термостати от добавки.. Перката зависи ли от термостата или си има собствен датчик? И стрелката към какво е свързана?
Не мисля че е влязъл въздух в системата, няма от къде. Май...
Не съм много на ясно. Който има повече акъл да даде малко :wink:

PS
двигателя е B18EP ако има значение това.
Според мен трябва да видиш дали автоматично се обезвъздушава.
Ако не, то значи че трябва да има едни назъбени тапи които се развиват и чакаш да потече плътно течност.
Според мен трябва да видиш дали автоматично се обезвъздушава.
Ако не, то значи че трябва да има едни назъбени тапи които се развиват и чакаш да потече плътно течност.
По начина по който описваш проблема, като че ли е блокирал термостата в отворено състояние и така неможе да ти загрее двигателя до нормална температура. И от тук стрелката ти стои в долно положение.
Самата перка по принцип има датчик на радиатора който следи температурата в него.
Датчика на самата стрелка трябва да е на самия блок. При този двигател незнам точно къде е. Нека някой с такъв мотор каже по-точно къде е.
По начина по който описваш проблема, като че ли е блокирал термостата в отворено състояние и така неможе да ти загрее двигателя до нормална температура. И от тук стрелката ти стои в долно положение.
Самата перка по принцип има датчик на радиатора който следи температурата в него.
Датчика на самата стрелка трябва да е на самия блок. При този двигател незнам точно къде е. Нека някой с такъв мотор каже по-точно къде е.
Температурния датчик към който е "вързана" стрелката за температурата се намира на двигателя, от към купето, в десния край. Ще го откриеш лесно , към него има само 1 проводник. Лично аз мисля , че проблема е в термостата. По принцип не се препоръчва използването на такива запушващи добавки , защото могат да направят големи бели. Но след като вече си го направил, провери си маркучите като позагрее малко течността. Ако и двата ти са топли ( за малкия и големия кръг ) отивай да си смениш термостата.
Температурния датчик към който е "вързана" стрелката за температурата се намира на двигателя, от към купето, в десния край. Ще го откриеш лесно , към него има само 1 проводник. Лично аз мисля , че проблема е в термостата. По принцип не се препоръчва използването на такива запушващи добавки , защото могат да направят големи бели. Но след като вече си го направил, провери си маркучите като позагрее малко течността. Ако и двата ти са топли ( за малкия и големия кръг ) отивай да си смениш термостата.
Благодаря за отговорите.
Малко се позабавих ама рядко ползвам колата...
Та, оказа се че си имам проблем с характер Smile

След като преседи колата няколко дни - паля, заминавам и всичко е ОК. Стрелката за температурата си е на средата. След няколко часа престой, напр. 8 - тръгвам си от бачкане и тъпата стрелка не си и помисля да помръдне. Престоява колата още няколко дни и като подкарам пак всичко е ОК. Ако имам кратки престои пак си е ОК, но ако е повече от 2-3 часа - зле.

И в двата случая под капака няма нещо, което не е горещо (с изкл. на проводниците).
Както написах - двигателя е B18EP, в някоя друга тема тук прочетох, че тези са със самообезвъздушаващо се охлаждане. В горния край на казанчето влиза втори маркуч, ръбести тапи няма никъде.

Възможно ли е да има някое упорито "балонче", което ме бъзика или е сигурно, че съм видял сметката на термостата ?

И още една екстра... пуснах климатика и си вееше само топло повече от 10 мин. (или горещо когато плъзгача е в другия край.) Това има ли нещо общо ?? Преди да се появи проблема си духаше хладно. Или трябва да го изчакам още повече..?

И ако може и малко инфо за въпросният термостат -> първо: колко струва ? :twisted: ориентировъчна цена
2: може ли да се разглобява ? За да го почистя отвътре за да не прави каквото си иска.
3:нещо специфично има ли ? Т.е. дали трябва да гледам само дали ще паснат маркучите или има и др. специфични харахтеристики.
4:препоръка за някой сервиз в случай че не се оправя или не намеря време да се занимавам.


И пак благодаря на отзовалите се.
Благодаря за отговорите.
Малко се позабавих ама рядко ползвам колата...
Та, оказа се че си имам проблем с характер Smile

След като преседи колата няколко дни - паля, заминавам и всичко е ОК. Стрелката за температурата си е на средата. След няколко часа престой, напр. 8 - тръгвам си от бачкане и тъпата стрелка не си и помисля да помръдне. Престоява колата още няколко дни и като подкарам пак всичко е ОК. Ако имам кратки престои пак си е ОК, но ако е повече от 2-3 часа - зле.

И в двата случая под капака няма нещо, което не е горещо (с изкл. на проводниците).
Както написах - двигателя е B18EP, в някоя друга тема тук прочетох, че тези са със самообезвъздушаващо се охлаждане. В горния край на казанчето влиза втори маркуч, ръбести тапи няма никъде.

Възможно ли е да има някое упорито "балонче", което ме бъзика или е сигурно, че съм видял сметката на термостата ?

И още една екстра... пуснах климатика и си вееше само топло повече от 10 мин. (или горещо когато плъзгача е в другия край.) Това има ли нещо общо ?? Преди да се появи проблема си духаше хладно. Или трябва да го изчакам още повече..?

И ако може и малко инфо за въпросният термостат -> първо: колко струва ? :twisted: ориентировъчна цена
2: може ли да се разглобява ? За да го почистя отвътре за да не прави каквото си иска.
3:нещо специфично има ли ? Т.е. дали трябва да гледам само дали ще паснат маркучите или има и др. специфични харахтеристики.
4:препоръка за някой сервиз в случай че не се оправя или не намеря време да се занимавам.


И пак благодаря на отзовалите се.
Pages: 1 2