Волво Клуб - България

Full Version: Впечатления от ремонта на рейка.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Рейката ми имаше голям луфт и като я отвориха в ТУ казаха че нищо не могат да и направят. То всъщност ремонта на механичните рейки при тях се изразява в смяна на втулката и регулиране на хлабината, но това при мен нямаше да има ефект.
Наложи се да си купя друга рейка но така и не намерих. Единствено намерих една насипна при която пръта и червяка бяха сравнително добре и се надявам да ме возят известно време, просто нямах избор в момента. Като ги гледах тези в ТУ какво ще направят и че за това ще ми искат 40лв. Реших да си взема рейката и сам да си я събера. В крайна сметка от 3 събрах една която работи перфектно. Оказа се че рейките са два модела при едните резбата на пръта където се навиват накрайниците е вътрешна, а при другите външна. Другата разлика е в захващането към тампона за към волана при едните фланеца се захваща на шлици към червяка, при другите не ми е ясно как е захванат но е неразглобяемо съединение. Хубавото е че няма значение кой модел са стига да са си с съответнте накрайници – и двата пасват.
При игления лагер също има разлики. При едните се избива навън и предполагам е доста лесно, отколкото при мен се избива навътре и е доста играчка. Преди това обаче трябва да се свали зегерката отвътре която го държи да не изпадне надолу. Ако се избива навътре трябва да се внимава къде точно се бие по остатъците от лагера, за да не се раздуе, че става по-сложно. Втулката я имат в Скан-тех или поне преди 2 години я имаха и беше около 17лв, като се отваря е добре да се смени, при мен я оставих временно, защото така или иначе скоро пак ще разкоствам предницата и тогава може би ще я сменя, макар че има много живот в нея.

Като цена въпроса стои ето така – насипна рейка – 35лв, лагери и грес 27, демонтаж и монтаж – 40лв та общо 102лв. Може и без последното, ама като нямам къде да я вкарам на канал и да си я сваля се наложи в сервиз.

Важното при пръта е да не са износени зъбите или там както се казват, защото при старата рейка тези в средата отгоре бяха около 1 мм широки, а в крайщата около 3мм.
Още снимки.
Това е начина :thumbright: :thumbright: евала... На майстор всеки може да иде - бившата 240-ка бях я разглобил до последната бурма и пренесъл в мойта стая. Като се помъчиш сам разбираш че никаде няма да ти я доизпипат така както ти ще си я направиш :wink: :wink: :wink: :wink: